- Loreta Mačiulienė, Aurelija Malakauskaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kitą savaitę prasidės laivyba šalies vidaus vandenų keliais. Tam bus paruošta 385 kilometrai valstybinės reikšmės vandens kelių.
Laivybos Lietuvos vidaus vandenyse sezonas trunka 199 dienas. Tuomet galima vežti keleivius ir krovinius. Tačiau pastarųjų baržomis pervežama labai mažai, praneša LRT televizijos naujienų laida „Panorama“.
Palyginti su Klaipėdos uostu, kuris perkrauna iki 38 milijonų tonų, baržomis per sezoną pervežama vos 200 tūkst. Specialistai sako, kad dėl menkos grimzlės jų daug nepakrausi. Šią statistiką, tikimasi, iš esmės pagerins pradėjusi veikti krovininė prieplauka Marvelėje. Šiais metais planuojama ją pradėti statyti.
Pasak verslininkų turint, kur iškrauti baržas, kroviniams vežti bus galima naudoti didesnes, galingesnes. Verslininkai lankėsi Roterdame, kur domėjosi laivų ir uostų statyba, Briuselyje aiškinosi ES planus skatinti krovinių pervežimą vandeniu.
„Mūsų asociacijos verslo struktūros jau planuoja, kad tuo metu, kai Marvelėje atsiras uostas, galėtų atsirasti ir pirmosios šiuolaikinės, modernios, ekologiškos baržos, kurios galėtų pervežti 1000 tonų krovinio vienu maršrutu Kaunas–Klaipėda ir atgal“, – sako Nacionalinės upių transporto plėtros asociacijos direktorius Jonas Ragauskas.
Tai kad verslo atstovus domina galimybė vandens keliais pervežti krovinius, ypač nestandartinius, patvirtina ir vandens kelių direkcijos vadovas Gintautas Labanauskas.
„Yra verslininkų, kurie šiandien jau nuo Jurbarko planuotų ir netgi kooperuotų savo jėgas ir statytų krovinines prieplaukas. Būtų vežamos gelžbetonių konstrukcijas, grūdai – susidomėjimas yra didelis“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius G. Labanauskas.
Kaip praneša „Panorama“, į šį verslą galėtų ateiti olandai, nes lietuviai naujoms baržoms neturėtų pinigų. Skaičiuojama, kad atnaujinus laivyną upėmis per artimiausius 5 metus būtų galima pervežti iki 1,5 mln. tonų krovinių.
Šią vasarą planuojama atidaryti sezoninį Rasytės pasienio kontrolės punktą, tai leis išplėsti vandens turizmo galimybes tarp Lietuvos ir Karaliaučiaus.
Nemune ir Kauno mariose navigaciniais ženklais bus paženklinti laivakeliai Kauno HE-Žemaitkiemis, ir Druskininkai–Liškiava, ruožas Kauno HE–Rumšiškės net šviečiančiais. Navigaciniais ženklais bus pažymėtas ir laivybinis vandens kelias Nemuno upėje ir Kuršių mariose nuo Kauno iki Klaipėdos, ruožas Smalininkai–Klaipėda šviečiančiais.
Nemune nuo Jurbarko iki Kauno planuojama palaikyti 1,20 centimetrų, o Nemune ir Kuršių mariose nuo Jurbarko iki Klaipėdos 1,50 metro gylį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas1
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?18
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur2
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...