- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) rinka atvėrė duris Lietuvos oro vežėjams. Tai techninis ir kartu simbolinis pokytis – aviakompanijoms nebereikės registruoti lėktuvų kitose šalyse, skristi į Ameriką bus galima tiesiai iš Lietuvos. Tiesa, reikia kad kas nors skraidintų, o tokių reisų artimiausiu metu nėra planuojama. Susisiekimo ministras giriasi, kad skraidyti per Atlantą galės bent devynios bendrovės.
Lietuviai Steponas Darius ir Stasys Girėnas buvo vieni pirmųjų metę iššūkį Atlantui, tačiau lietuvybe pakrikštytam lėktuvui iš Niujorko sėkmingai pasiekti Kauną pritrūko kiek daugiau nei 600 kilometrų.
Po 91 metų – Lietuvoje registruotiems lėktuvams skraidyti virš Atlanto atveriamos naujos galimybės.
„JAV rinka yra atverta visiems Lietuvoje registruotiems orlaiviams ir visoms Lietuvoje registruotoms aviacijos kompanijoms“, – skelbė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kad JAV atvertų oro erdvę, užtruko trejus metus. Iki šiol Lietuva buvo viena iš nedaugelio Europos valstybių, kuri neturėjo tokio įvertinimo.
„Pirmos kategorijos reitingas yra reikalingas tam, kad oro vežėjai galėtų patekti į JAV. Tai apima ir keleivinius, ir krovininius skrydžius“, – teigė JAV ambasadorė Lietuvoje Kara C. McDonald.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Lietuvos aviakompanija galės skraidyti į daugybę valstybių, įskaitant visą Karibų regioną, Meksiką, Kanadą, tačiau nereikia tikėtis, kad nuo dabar dangų virš Atlanto užpildys vien lietuviški lėktuvai.
„Leidimas leis dar labiau augti ir didinti pasaulinį konkurencingumą, pabrėžiu – pasaulinį, ne tik europinį“, – tikino Civilinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkė Orijana Mašalė.
Lietuva nacionalinio vežėjo neturi, bet yra devynios Lietuvoje registruotos įmonės, kurios turi orlaivių parką.
„Tos pačios įmonės, kurios steigia savo filialus ar įmones kitose šalyse, nuo šiol galės tiesiog registruoti lėktuvus Lietuvoje ir skraidinti į JAV arba į JAV teritoriją“, – kalbėjo Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas Aleksandras Nemunaitis.
Tarptautiniai tyrimai rodo, kad į aviaciją investuotas vienas euras atneša tris eurus grąžos.
O tai papildytų ir valstybės biudžetą. Skaičiuojama, kad vienas šalyje registruotas komercinis orlaivis per metus sumoka nuo 300 iki 500 tūkst. eurų pelno mokesčio.
„Tarptautiniai tyrimai rodo, kad į aviaciją investuotas vienas euras atneša tris eurus grąžos. Tikėkimės, kad iš to grąža bus kartais didesnė nei minėti tyrimai“, – sakė O. Mašalė.
Skraidyti JAV erdvėje pageidauja tik viena bendrovė. Dar du vežėjai galėtų skraidinti keleivius, paštą arba krovinius į Ameriką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šadžius: ILTE – vienas pagrindinių instrumentų stiprinti šalies ekonomiką
Lietuvai ieškant papildomų pinigų gynybos finansavimui ir tam siekiant skatinti šalies ekonomikos augimą, bus stiprinamas nacionalinis plėtros bankas „Investicijos Lietuvos ekonomikai“ (ILTE), du–tris kartus didinant jo įst...
-
Tarptautinis valiutos fondas įvertino Lietuvos ekonomiką: ko tikėtis?
Pastaraisiais metais atsparumą rodžiusi Lietuvos ekonomika šiemet turėtų toliau augti, tačiau didės infliacija, skelbia Tarptautinis valiutos fondas (TVF), praėjusią savaitę Vilniuje vertinęs Lietuvos ekonominę situaciją ir perspektyvas.&nbs...
-
Pateko į komisijos akiratį: užkliuvo „Nemuno aušros“ frakcijos atstovo Skardžio elgesys
Seimo Etikos ir procedūrų komisija tirs Audito komiteto pirmininko, „Nemuno aušros“ frakcijos atstovo Artūro Skardžio elgesį dėl jo siūlymų, susijusių su vėjo energetika. ...
-
Prezidentas Nausėda palaikytų susitarimo dėl gynybos atnaujinimą su viena sąlyga
Prezidentas Gitanas Nausėda palaikytų susitarimo dėl gynybos atnaujinimą, jei parlamentinės partijos matytų tam poreikį. ...
-
Naujam keleivių išvykimo terminalui – ir pagyrimai, ir kritika: išbandė ir aktorius Audrius Bružas
Vilniaus oro uoste oficialiai atidarytas ilgiau nei 1,5 metų statytas naujas keleivių išvykimo terminalas. Jis kainavo apie 50 mln. eurų ir laikomas vienu pažangiausių pasaulyje. Senoje išvykimo salėje per metus bus įkurta keleivių poilsi...
-
Vyriausybė dėl žuvivaisos reikalų: perleidimas kitai ministerijai biudžeto lėšų nesutaupys
Vyriausybė siūlo nepritarti, kad vidaus vandenų žuvų išteklių išsaugojimo ir atkūrimo politiką formuotų ir žuvivaisos tvarką nustatytų bei programas rengtų tik Aplinkos ministerija. ...
-
Vyriausybė – už švelnesnę tvarką pasienio zonoje nei siūlo Seimo nariai
Grupei Seimo narių siūlant nuo 2026 metų apriboti plynuosius miškų kirtimus pasienyje ir pakelėse 20 kilometrų atstumu nuo Rusijos ir Baltarusijos sienos, Vyriausybė siūlo švelnesnę tvarką. ...
-
Seimo etikos sargai: Pranckietis galimai supainiojo viešuosius ir privačius interesus
Prieš Seimo rinkimus kailinių žvėrelių augintojų finansiškai paremtas parlamentaras Viktoras Pranckietis neturėjo teikti siūlymo atidėti šių fermų uždarymą, trečiadienį pareiškė Seimo Etikos ir procedūrų komisija. ...
-
Paluckas: šio proceso metu elektra šalyje nedings net gedimų ar sabotažo atveju
Artėjant savaitgalio Baltijos šalių atsijungimui nuo posovietinės elektros sistemos, premjeras Gintautas Paluckas tvirtina, jog Lietuva yra pasiruošusi bet kokių grėsmių scenarijams – elektros tiekimas gyventojams būtų užtikrintas ...
-
Ruginienė ketina peržiūrėti leidimų dirbti su vaikais išdavimą: tai atrodo neteisinga
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė teigia, kad yra planuojama peržiūrėti šiuo metu su vaikais dirbantiems asmenims taikomą QR kodų tvarką, kuria siekiama apsaugoti nepilnamečius nuo seksualinio smurto. Ministrė abejoja, ar &...