- Remigijus Bielinskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susiekimo ministras kartoja nesantis tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario 1 dienos nustos važiuoti per Lietuvą. Marius Skuodis sako, jog tranzitą sustabdytų tik Europos Sąjungos įvestos sankcijos.
Vyriausybė praėjusią savaitę nurodė „Lietuvos geležinkeliams“ nuo vasario 1-osios nutraukti sutartį su į JAV sankcijų sąrašus įtraukta Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“. Tačiau tai neužkirs kelio trąšas gabenti kitiems vežėjams ar ekspeditoriams. Todėl Vyriausybė iki sausio pabaigos tikisi parengti Tarptautinių ir ekonominių sankcijų įstatymo pataisas, kurias turės priimti Seimas.
Susisiekimo ministras BNS teigė, jog kitos Lietuvos įmonės po vasario 1 dienos greičiausiai negalės vežti baltarusiškų trąšų dėl nacionalinio saugumo reikalavimų, tačiau jis teigė negalintis garantuoti, kad to negalės daryti kitose ES valstybėse registruoti ekspeditoriai pagal trumpalaikius užsakymus.
„Bet kuri įmonė, kuri veikia Lietuvoje, turi atitikti Lietuvos nacionalinio saugumo interesus ir šitoje vietoje turime nacionaliniam saugumui svarbių objektų įstatymą, todėl visi sandoriai naudoti strateginę infrastruktūrą (geležinkelių bėgius – BNS) yra ir bus stebimi bei bus tikrinami“, – BNS antradienį sakė M. Skuodis.
„Duoti 100 proc. garantijos (kad trąšų tranzitas po vasario 1 dienos nevyks – BNS) dėl daugelio priežasčių tikrai negaliu“, – pridūrė jis.
M. Skuodis atsisakė komentuoti rengiamas Tarptautinių ir ekonominių sankcijų įstatymo pataisas, nes tai yra Užsienio reikalų ministerijos dispozicijoje, tačiau pabrėžė, kad bet kokie žingsniai būtų daromi tik tokiu atveju, jeigu jiems pritartų Europos Komisija.
„Keliant tikslą, kad trąšos tranzitu per Lietuvą nejudėtų, didžiausias saugiklis būtų ES lygmens sankcijos, dėl kurių, kiek aš žinau, URM šiuo metu intensyviai dirba“, – sakė M. Skuodis.
Susisiekimo ministras praėjusią savaitę teigė, jog Lietuvoje šiuo metu yra apie 10 licencijas vežti krovinius geležinkeliais turinčių įmonių, iš jų dvi galėtų perimti „Belaruskalij“ trąšų gabenimą to nebedarant „Lietuvos geležinkeliams“.
Vežėjų atstovai sako neturintys jokių galimybių vežti trąšas nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos, tuo metu ekspeditoriai portalui 15min.lt teigė, kad esant dabartiniam reguliavimui „Lietuvos geležinkeliams“ būtų keblu atsisakyti vežti jų klientų užsakytus krovinius, įskaitant baltarusiškas trąšas.
„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą iki šiol tęsiasi nepaisant gruodžio 8 dieną įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. Baltarusijos įmonė prieš įsigaliojant sankcijoms pervedė avansą „Lietuvos geležinkeliams“ už kelis mėnesius į priekį.
„Lietuvos geležinkeliai“ sutartį su „Belaruskalij“ pasirašė 2018 metų pavasarį, ji turėjo galioti iki 2023 metų pabaigos. Pagal ją per Lietuvą ir Klaipėdos uostą gabenama apie 11 mln. tonų baltarusiškų trąšų per metus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paukštys: su Rusija verslo ryšių nebeturime, Kazachstane imamės prevencijos
Metų pradžioje kilus verslo nepasitenkinimui dėl draudimo lėktuvais eksportuoti dvejopo naudojimo prekes į trečiąsias šalis, o pastarosiomis dienomis viešoje erdvėje pasirodžius svarstymų, jog aukštųjų technologijų grupės &bd...
-
LEA: palygino praeitų metų elektros kainas – kiek mokėjo latviai, lenkai ar lietuviai1
Praėjusiais metais didmeninė elektros kaina Lietuvoje buvo mažesnė nei kaimyninėse valstybėse ir artima Europos Sąjungos (ES) šalių kainų vidurkiui, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Mačiulis: didžioji dalis lietuvių gyvena geriau nei žmonės kaimyninėse valstybėse2
Ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad Lietuva nuo 1990 m. išsiskiria pagal visus ekonominius ir socialinius rodiklius bei, objektyviai pamatavus, didžioji dalis lietuvių gyvena geriau nei žmonės kaimyninėse valstybėse. ...
-
Žiniasklaida: kandidatui į TS-LKD lyderius – visai nauja pareigybė NMA1
Iki praėjusių metų rugpjūčio tuometinio žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko patarėju dirbęs, į Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) pirmininkus kandidatuojantis konservatorius Daivaras Rybakovas trečiadienį prad...
-
Premjeras: didesnis gynybos finansavimas, avansiniai mokėjimai leidžia „nusipirkti laiko“
Premjeras Gintautas Paluckas sako, jog didesnis finansavimas gynybai ir dėl to anksčiau atliekami avansiniai mokėjimai už karinę techniką leidžia „nusipirkti laiko“. ...
-
Vyriausybė kurs specialią komisiją: verslo atstovai turi pageidavimų
Premjerui Gintautui Paluckui žadant formuoti biurokratinės naštos mažinimo komisiją, verslo atstovai tikisi, jog joje bus po lygiai verslo struktūrų ir valdžios atstovų, o jai galėtų vadovauti verslo deleguotas žmogus. ...
-
Didėja ir pensijos, ir įmokos: ką svarbu žinoti?14
Kaip ir kasmet, Naujieji atneša nemažai pokyčių. Šįkart apie pasikeitusias „Sodros“ išmokas ir įmokas. Senjorai sulauks didesnių pensijų, ūgtels vienišo asmens išmokos, pasikeitė mažiausios ir didžiausi...
-
Premjeras – apie lietuviškų prekių panaudojimą Rusijos karo pramonėje1
Vyriausybei ketinant sušvelninti draudimą lėktuvais eksportuoti dvejopos paskirties prekes į trečiąsias šalis siekiant, kad jos nepatiktų į Rusiją, premjeras Gintautas Paluckas sako neturintis jokios informacijos apie tokių lietuvi&scaro...
-
LEA statistika: kaip Lietuvoje keičiasi elektromobilių rinka1
Pernai lengvųjų keleivinių elektrinių automobilių skaičius šalyje išaugo beveik 50 proc., o vien grynųjų elektromobilių skaičius – beveik 40 proc., skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Valiūnas turi pasiūlymų dėl pelno ir GPM mokesčių, verslo liudijimų2
Gintauto Palucko Vyriausybei svarstant keisti kai kuriuos mokesčius verslas ragina nedidinti pelno bei gyventojų pajamų mokesčių (GPM), tačiau siūlo peržiūrėti verslo liudijimų tvarką ir jų apmokestinimą. ...