- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimas su Lietuvos miestais tik prastėja. Anot Šilalės rajono mero, iš septyniolikos maršrutų neliko vienuolikos, tad maždaug pusei rajono gyventojų susisiekti su didmiesčiais – neįmanoma. Ne ką geriau ir Šiauliuose. Savivaldybės ragina valstybę maršrutus remti, bet pinigų biudžete tam nėra. Apie tai pasakota LNK reportaže.
Šiaulių autobusų stotyje žmonių visada yra, o maršrutų – nebūtinai. Šiauliečiai sako, kad tarpmiestiniai maršrutai kursuoja, bet kur kas rečiau.
„Šiauliai–Radviliškis buvo nuimtas. Jie padarė, kad iki Radviliškio rajono veža nemokamai, o paskui važiuojam į Šiaulių rajoną mokamai, bet jis nevažiuoja ten, kur reikia“, – pasakojo moteris.
„Mažoka, atrodo, kad mažoka. Nėra autobuso 15 val. į Kauną ir dar kažkokio“, – sakė ir kita.
Keleivių vežimo įmonė teigė, kad per penkerius metus į ir iš Šiaulių nubyrėjo keturiolika maršrutų, nes jie nenešė pelno. „Į Uteną, į Šilalę per senąjį plentą – tokios nepopuliarios kryptys, kurioms mes nesurinkdavome keleivių“, – vardijo UAB „Bustur“ direktorius Vaidas Serackas.
„Vieną kartą daug mūsų autobusu važiuoja, kitą kartą mažai. Kitą kartą iki Radviliškio iš čia nuvažiuojame šeši žmonės, Radviliškyje įsėda“, – pasakojo autobusų stotyje laukianti senolė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Problema ne tik Šiauliuose. Anot Šilalės rajono mero, iš septyniolikos maršrutų neliko vienuolikos, tad maždaug pusei rajono gyventojų susisiekimas su didmiesčiais tik pailgėjo.
„Mes padarėme maršrutą iš Šilalės į Kryžkalnį, nevažiuojame link Klaipėdos, važiuojame link Kauno, kad nuvežtume žmones į tarpinę stotelę, kad jie galėtų nuvažiuoti iš Šilalės į Klaipėdą“, – absurdišką situaciją pasakojo Šilalės rajono meras Tadas Bartkus.
Savivaldybės įsitikinusios, kad situacija suprastėjo po pernai liepą įsigaliojusios susisiekimo autobusų reformos.
„Panaikinti maršrutai, kurie dabar nebetęsiami po reformos, – Visagino, Ignalinos, Zarasų, Rokiškio, Šilalės, Šilutės, Ukmergės, Kupiškio“, – vardijo Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Dovilė Sujetaitė.
Su tokia nuomone nesutiko Transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius, sakė esą tai nėra reformos padarinys. Maršrutai ir reisų skaičius buvo žymiai sumažinti pačių vežėjų nuo 2021 m., po COVID-19 laikotarpio.
Abi pusės kratosi atsakomybės, o nuskriausti dėl to lieka keleiviai.
Nuo liepos autobusų vairuotojai tikrinami, ar neturi sąsajos su priešiškomis valstybėmis, patys autobusai turi būti ne senesni nei keturiolikos metų. Vežėjų dėl to turėjo atsirasti daugiau, bet jų gretos tik praretėjo. „Nuo liepos 1-osios įsigaliojus nuostatoms, sumažėjo penkiais vežėjais, jie aiškiai deklaravo, kad nenori toliau tęsti veiklos, kadangi nebeatitinka naujų sąlygų“, – teigė J. Rašomavičius.
„Jeigu praėjus dviem mėnesiams nuo tolimojo susisiekimo maršruto paskelbimo nė vienas vežėjas neateis aptarnauti to maršruto, tada įsikiš Transporto saugos administracija ir pradės organizuoti viešąją paslaugą, kitaip sakant, valstybė įsipareigojo finansiškai remti tuos nepelningus maršrutus. Deja, iki šiol niekas nevyksta“, – tikino Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja.
Deja, iki šiol niekas nevyksta.
Šiemet maršrutams remti pinigų biudžete nėra. Vežėjai sako paprastai – jei nebus keleivių, nebus ir maršrutų. „Bus geras susisiekimas tarp didžiųjų miestų, jis gali pagerėti, padažnėti, gali kaina nukristi, bet neliks susisiekimo tarp atokesnių rajonų, pavyzdžiui, į Obelius niekas nebevažiuos, gal nebevažiuos į Lazdijus“, – prognozavo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
„Visos pajamos, kad išsilaikytų maršrutas, yra gaunamos iš keleivių. Jeigu valstybė dotuotų kuriuos nors maršrutus ir skelbtų konkursus, tada važiuotų, būtų ar nebūtų keleivių“, – svarstė „Bustur“ direktorius.
Anot Transporto saugos administracijos, susisiekimą galima pagerinti dar iki Velykų – vežėjams keičiant tvarkaraštį ir didinant reisų skaičių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prieš rinkimus – kalbos apie naujus mokesčius: kraupsta tiek valdantieji, tiek opozicija2
Finansų ministrė ir toliau bando prastumti idėją papildomai apmokestinti draudimo sutartis, tačiau siūlo turintiems būsto paskolas mokestį atidėti penkeriems metams. Esą per tiek laiko palūkanos turėtų pastebimai sumažėti. Tačiau prieš r...
-
Mažos taršos zonoms žymėti siūlomas naujas kelio ženklas, norima drausti apmokestinimą1
Į savivaldybių nustatytas didžiųjų miestų ir kurortų teritorijas netrukus nebus galima įvažiuoti taršiais automobiliais arba jiems galios apribojimai. ...
-
Seimas spręs, ar didinti vaiko priežiūros ir kitų išmokų „lubas“1
Parlamentarai pradeda svarstymus, ar didinti vaiko priežiūros ir kai kurių kitų išmokų „lubas“. ...
-
Vyriausybė: PVM susigrąžinti norintiems ne ES gyventojams nebereikės saugoti popierinių dokumentų
Vyriausybė nusprendė, kad Lietuvoje apsipirkę ne Europos Sąjungos (ES) gyventojai, norintys susigrąžinti čia sumokėtą pridėtinės vertės mokestį (PVM), nebeturės saugoti popierinių atsiskaitymo dokumentų. ...
-
Ministerijai mažinant administracinę naštą ūkininkai įspėja: kai kurie sektoriai gali nukentėti
Žemės ūkio ministerijai pateikus Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros strateginio plano keitimą, administracinės naštos žemdirbiams mažinimas tapo vienu iš ministro prioritetinių darbų, teigia žemės ūkio viceministras Vytenis Tomk...
-
Nevyriausybinėms organizacijoms siūloma švelninti finansinės paramos gavimo sąlygas4
Finansinių ataskaitų nespėjusioms laiku pateikti nevyriausybinėms organizacijoms Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas siūlo švelninti valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų gavimo sąlygas. ...
-
K. Starkevičius: už stumbrų, lūšių ir meškų padarytą žalą bus atlyginta4
Ūkininkams žadama atlyginti nuostolius už stumbrų ištryptus laukus, rudųjų lokių išvartytus bičių avilius ar lūšių papjautas avis bei kitą nemedžiojamų laukinių gyvūnų padarytą žalą. ...
-
V. Lukoševičius: šiluma kitą sezoną kiek atpigs, bet sąskaitas didins 9 proc. PVM tarifas4
Artėjantį šildymo sezoną šiluma turėtų šiek tiek atpigti, tačiau galutines sąskaitas už centralizuotai patiektą šildymą gyventojams didins grąžintas 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas, sako Lietuvos &sc...
-
Seime – siūlymas į ugniagesių pensijas įskaičiuoti darbą pagal sutartis
Seime svarstomas siūlymas į ugniagesių pensijas įskaičiuoti darbą pagal sutartis. ...
-
Įspėja: magistralėje ties Kruna – eismo ribojimai3
Automagistralėje Vilnius–Kaunas ruošiantis rekonstruoti tiltą per Kruną, šioje kelio vietoje nuo penktadienio ribojamas greitis, pradedama ruoštis laikino tilto statybai, praneša bendrovė „Via Lietuva“. ...