Rygos oro uosto įkaitas paleistas

Lietuvos skrydžių bendrovė "flyLAL-Lithuanian Airlines" vakar atsiskaitė su Rygos oro uostu ir susigrąžino sulaikytą lėktuvą "Saab 2000". Tačiau latviams lietuviai neatleido.

Apskundė ministerijai

Skrydžių bendrovė "flyLAL-Lithuanian Airlines" Susisiekimo ministerijai perdavė raštą, kuriame prašoma įvertinti lėktuvo sulaikymą kaip piktybinį gestą prieš Lietuvos aviaciją. Įmonės komunikacijos vadovė Gintarė Rimkuvienė taip pat neatmetė galimybės, kad bus kreiptasi į teimą dėl žalos atlyginimo.

"flyLAL" orlaivis Rygos oro uoste buvo sulaikytas sekmadienio rytą. Lėktuvas nutūpė spalio 25 d. 23.50 val. ir turėjo išskristi į Vilnių spalio 26 d. 6.35 val. Juo paskutiniu vasaros skrydžių sezono reisu iš Rygos į Vilnių turėjo skristi trys keleiviai. Tačiau juos teko vežti automobiliu.

Atsakomasis smūgis

Rygos oro uosto atstovai tikino "flyLAL" lėktuvą sulaikę dėl neapmokėtų sąskaitų. Tačiau "flyLAL" kategoriškai neigia turinti skolų.

Lietuvos skrydžių bendrovės vadovų nuomone, oro uostas kerštauja "flyLAL", nes ši kreipėsi į teismą prašydama areštuoti 200 mln. litų vertės Rygos oro uosto ir konkurentės iš Latvijos "airBaltic" turto. Tokią žalą "flyLAL" teigia patyrusi dėl to, kad Rygos oro uostas siūlo "airBaltic" lengvatines sąlygas, todėl Latvijos oro vežėja gali taikyti mažesnes kainas ir turi nesąžiningą konkurencinį pranašumą.

"Iš tikrųjų nėra taip baisu, kaip jie teigė. Dar kartą peržiūrėjome sąskaitas ir paaiškėjo, kad vėlavome apmokėti tik vieno mėnesio sąskaitą už paslaugas – apie 40 tūkst. eurų. Lėktuvo sulaikymas buvo labiau politinis žingsnis. Tai nesusiję su mūsų įsiskolinimu", – aiškino "flyLAL" komunikacijos vadovė G.Rimkuvienė.

"Labai neigiamai vertiname tokį žingsnį. Laikysimės nuostatos eiti teisiniu keliu ir nedelsdami imsimės teisinių priemonių prieš tokius veiksmus. Ko gero, tokiais necivilizuotais būdais bandoma mums kerštauti ir įrodyti savo tiesą ne juridiniu keliu, o tokiais desperatiškais būdais", – komentavo padėtį "flyLAL" generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.

Pretenzijų negavo

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktorius Kęstutis Auryla taip pat svarstė, kad šis incidentas susijęs su abiejų įmonių konfliktu.

"Įvertinčiau taip: veiksmas lygus atoveiksmiui. Manau, kad tai buvo Rygos oro uosto reakcija į "flyLAL" ieškinį. Tokioje situacijoje neatleidžiamos ir menkiausios klaidelės", – sakė CAA vadovas.

Pasak jo, aviacijos versle didesnių ar mažesnių įsiskolinimų turi praktiškai kiekviena bendrovė, tačiau tai jos paprastai sprendžia ieškodamos kompromisų.

"Dėl "flyLAL" nesame gavę jokių pretenzijų iš kitų šalių oro uostų, taip pat ir iš Rygos. Aišku, kai lėktuvas sulaikomas ne darbo dieną, įmonės galimybės iš karto atsiskaityti yra itin ribotos. Mūsų duomenimis, "flyLAL" vykdo visus reikalavimus personalo mokymų, skrydžių saugos srityse – neturime informacijos, kad įmonės finansinė padėtis būtų prasta", – BNS sakė K.Auryla.


Šiame straipsnyje: flylal

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių