- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės kontrolei (VK) skelbiant, kad atsinaujinančių išteklių panaudojimas ir energijos vartojimo efektyvumas transporte didėja nežymiai, ar net mažėja, o elektros naudojimo plėtra šiame sektoriuje vyksta per lėtai, aplinkos ministras sako, kad atsakomybę dėl transporto keliamos taršos turėtų prisiimti Susisiekimo ministerija.
„Visi tikslai, įskaitant elektromobilių stotelių įrengimą, atsinaujinančių degalų proporcijas, automobilių kiekį, keleivių skaičius geležinkelio transporte, yra nepasiekti. Tai dabar yra pilietinė iniciatyva minus 41 proc. mažiau CO2 („41 proc. mažiau naftos“ – BNS) – bene pirma pilietinė iniciatyva, prie kurios prisijungė 230 įmonių, kurios sako: valstybe, darykite daugiau dėl klimato kaitos, nes verslas iš to galės sukurti, ypač regionuose, darbo vietas. Tai čia yra vėjas į politikų bures. Bet čia klausimas turėtų būti užduodamas susisiekimo ministrui“, – ketvirtadienį Seime per Vyriausybė valandą pareiškė S. Gentvilas.
„Yra 400 mln. eurų kabanti bauda, yra Valstybės kontrolės išvados, ir kur yra veiksmai? Veiksmų, įskaitant e. tollingą, automobilių taršos mokestį ir kitus, deja, be Susisiekimo ministerijos pagalbos neįveiksime“, – kalbėjo ministras.
S. Gentvilo teigimu, už susisiekimo srityje neįgyvendintas taršos mažinimo užduotis, turi atsakyti pats sektorius.
„Transporto sistema turi atsakyti už savo emisijas. Ir atsakant tiesiai šviesiai, tas kas važiuoja, tas turėtų iš tikrųjų mokėti už savo neigiamą poveikį aplinkai, o ne visa Lietuvos visuomenė, visi pensininkai iš bendro biudžeto“, – sakė aplinkos ministras.
„Visų pirma tai yra moralinis klausimas, ar mes vykdome tarptautinius įsipareigojimus. Antras yra finansinis klausimas“, – pridūrė jis.
S. Gentvilo teigimu, 2027 metais Lietuva dėl viršytų CO2 emisijų turės sumokėti „kelių šimtų milijonų eurų baudą“, o šias išlaidas Finansų ministerija įtrauks į trimetį ir artimiausių metų biudžetus.
Valstybės kontrolės teigimu, Lietuvos transporto sektoriui tenka 31,8 proc. šalyje išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?16
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur1
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje3
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...