Sprendimai dėl LJL ateities – po savaitės

  • Teksto dydis:

Finansinių sunkumų turinčios ir su tiekėjais bei jūrininkais nebegalinčios atsiskaityti „Lietuvos jūrų laivininkystės“ (LJL) ateitis ir veiklos perspektyvos paaiškės ne anksčiau kaip po savaitės.

Susisiekimo ministerijos, „Lietuvos geležinkelių“ ir didžiausio įmonės kreditoriaus SEB banko vadovai ketvirtadienį aptarė įmonės padėtį ir nusprendė per savaitę parengti veiksmų planą, BNS pranešė susisiekimo ministro atstovas spaudai Ričardas Slapšys.

„Sutarta per savaitę parengti artimiausio laikotarpio veiksmų planą, kuris numatytų, kaip ir kur turėtų plaukti laivai, ką jie turėtų vežti ir ko nevežti, kokius kitus veiksmus atlikti. Parengus planą, bus priimami sprendimai dėl tolesnės įmonės veiklos“, - BNS tvirtino R.Slapšys.

Pasak jo, sprendimus prims „Lietuvos geležinkeliai“ ir SEB.

Apyvartos lėšų nebeturinčios LJL vadovas Sigitas Dobilinskas ketvirtadienį LRT radijui sakė negalintis komentuoti spendimų, nes susitikime nedalyvavo ir neturi informacijos. Jis pripažino, kad įmonės padėtis yra sunki.

„Negalėčiau sakyti, kad ji yra panaši (palyginti su vasara - BNS), ji tokia pat, gal kažkiek yra panaši, bet šiandien esame nuvežę krovinius, kurie buvo laivai areštuoti, gavėjams, - įmonė nusiėmė atsakomybę prieš krovinio gavėjus. Du laivai yra Klaipėdoje, vienas laivas - „Romuva“ vykdo komercinę veiklą, manau, jis turėtų ją užbaigti, kiti du laivai stovi, jie yra areštuoti dėl mūsų negalėjimo sumokėti senų skolų (...). Įgulai už du mėnesius esame įsiskolinę“, - kalbėjo S.Dobilinskas.

Pasak jo, įmonės perspektyva bloga dėl negerėjančios rinkos padėties, o jos likimo jis neprognozavo: „Kaip bus nuspręsta, taip ir darysime“.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius BNS anksčiau sakė, kad galimui trys sprendimo variantai - LJL veiklos tęsimas, bendrovės veiklos stabdymas, išsiparduodant turtą, LJL bankroto procedūros iniciavimas.

Liepą Susisiekimo ministerija jau buvo iniciavusi įmonės bankrotą, nes ji buvo nemoki - jos įsipareigojimai gegužės pabaigoje sudarė daugiau kaip pusę įmonės turto. Tačiau susitarus su SEB banku dėl beveik 15 mln. eurų paskolos atidėjimo iki kitų metų balandžio, bankroto procedūros buvo sustabdytos.

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, kuri rugpjūtį LJL paskolino 3 mln. eurų ir rugsėjo pabaigoje tapo didžiausia LJL akcininke, yra atlikusi laivybos įmonės auditą. Geležinkelių vadovas Stasys Dailydka anksčiau BNS sakė, kad iki metų pabaigos LJL veiklai gali reikėti dar apie 4 mln. eurų.

Kol kas vienintelė kliūtis skelbti bankrotą yra tarptautinės jūrų teisės reikalavimas, kad bankroto atveju bendrovės laivai negali likti be įgulos - juose turi būti minimalus jūrininkų skaičius. Lietuvoje kol kas nėra teisės aktų, numatančių, kas finansuotų tokių laivų įgulų darbą.

LJL akcijos kotiruojamos „Nasdaq“ Vilniaus biržos Papildomajame prekybos sąraše.



NAUJAUSI KOMENTARAI

KOKS

KOKS portretas
laimingas? Matyt nemažai susiglemž.

YES

YES portretas
Nieko naujo kai valdo savanaudžiai nemokšos. O Laivyną parceliuoti pradėjo Prunskienė.

Buves darbotojas

Buves darbotojas portretas
Tik bankrotas,sustabditi finansavima!Nejiu perspektivu ta kampanija neturi,laikas parodo,kad tik nostoliai,laivai arestuojami del algos nemokomu.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių