- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Finansinių sunkumų turinčios ir su tiekėjais bei jūrininkais nebegalinčios atsiskaityti „Lietuvos jūrų laivininkystės“ (LJL) ateitis ir veiklos perspektyvos paaiškės ne anksčiau kaip po savaitės.
Susisiekimo ministerijos, „Lietuvos geležinkelių“ ir didžiausio įmonės kreditoriaus SEB banko vadovai ketvirtadienį aptarė įmonės padėtį ir nusprendė per savaitę parengti veiksmų planą, BNS pranešė susisiekimo ministro atstovas spaudai Ričardas Slapšys.
„Sutarta per savaitę parengti artimiausio laikotarpio veiksmų planą, kuris numatytų, kaip ir kur turėtų plaukti laivai, ką jie turėtų vežti ir ko nevežti, kokius kitus veiksmus atlikti. Parengus planą, bus priimami sprendimai dėl tolesnės įmonės veiklos“, - BNS tvirtino R.Slapšys.
Pasak jo, sprendimus prims „Lietuvos geležinkeliai“ ir SEB.
Apyvartos lėšų nebeturinčios LJL vadovas Sigitas Dobilinskas ketvirtadienį LRT radijui sakė negalintis komentuoti spendimų, nes susitikime nedalyvavo ir neturi informacijos. Jis pripažino, kad įmonės padėtis yra sunki.
„Negalėčiau sakyti, kad ji yra panaši (palyginti su vasara - BNS), ji tokia pat, gal kažkiek yra panaši, bet šiandien esame nuvežę krovinius, kurie buvo laivai areštuoti, gavėjams, - įmonė nusiėmė atsakomybę prieš krovinio gavėjus. Du laivai yra Klaipėdoje, vienas laivas - „Romuva“ vykdo komercinę veiklą, manau, jis turėtų ją užbaigti, kiti du laivai stovi, jie yra areštuoti dėl mūsų negalėjimo sumokėti senų skolų (...). Įgulai už du mėnesius esame įsiskolinę“, - kalbėjo S.Dobilinskas.
Pasak jo, įmonės perspektyva bloga dėl negerėjančios rinkos padėties, o jos likimo jis neprognozavo: „Kaip bus nuspręsta, taip ir darysime“.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius BNS anksčiau sakė, kad galimui trys sprendimo variantai - LJL veiklos tęsimas, bendrovės veiklos stabdymas, išsiparduodant turtą, LJL bankroto procedūros iniciavimas.
Liepą Susisiekimo ministerija jau buvo iniciavusi įmonės bankrotą, nes ji buvo nemoki - jos įsipareigojimai gegužės pabaigoje sudarė daugiau kaip pusę įmonės turto. Tačiau susitarus su SEB banku dėl beveik 15 mln. eurų paskolos atidėjimo iki kitų metų balandžio, bankroto procedūros buvo sustabdytos.
Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, kuri rugpjūtį LJL paskolino 3 mln. eurų ir rugsėjo pabaigoje tapo didžiausia LJL akcininke, yra atlikusi laivybos įmonės auditą. Geležinkelių vadovas Stasys Dailydka anksčiau BNS sakė, kad iki metų pabaigos LJL veiklai gali reikėti dar apie 4 mln. eurų.
Kol kas vienintelė kliūtis skelbti bankrotą yra tarptautinės jūrų teisės reikalavimas, kad bankroto atveju bendrovės laivai negali likti be įgulos - juose turi būti minimalus jūrininkų skaičius. Lietuvoje kol kas nėra teisės aktų, numatančių, kas finansuotų tokių laivų įgulų darbą.
LJL akcijos kotiruojamos „Nasdaq“ Vilniaus biržos Papildomajame prekybos sąraše.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Lietuvą atvyksta Taivano užsienio reikalų ministras3
Į Lietuvą su delegacija atvyksta Taivano užsienio reikalų ministras Lin Chia-lungas (Lin Čia-lungas). ...
-
Apie „Teltonikos“ skandalą: turime išsiaiškinti mūsų herojus, stabdžiusius projektą14
Didžiausias smūgis Lietuvos ekonomikai – taip vertinama bendrovės „Teltonika“ įkūrėjo Arvydo Paukščio žina, kad nebebus statoma Taivano puslaidininkių lustų gamykla. Lietuva praranda 3,5 mlrd. eurų investicijas. Nebus sukurt...
-
Potencialia ministre įvardijama I. Ruginienė: keturių darbo dienų savaitė – neišvengiama (interviu)11
Potencialia naująja socialinės apsaugos ir darbo ministre įvardijama Seimo narė Inga Ruginienė tvirtina, kad pokyčiai pensijų kaupimo sistemoje yra vienas iš esminių darbų, kuriuos reikės įgyvendinti naujoje parlamento kadencijoje. Ji tikina,...
-
Nauji svarstymai: elektra kai kam gal atpigti4
Nauja valdžia vėl nori leisti elektros rinkėjams rinktis visuomeninį tiekėją, bet ne visiems. Kandidatas į energetikos ministrus teigia, kad dabar susidaro paradoksali situacija, kai didžioji dalis vartotojų tiekėjui „Ignitis“ moka didesn...
-
Nuo kitų metų didės baudos už savavališką statybą2
Nuo kitų metų didės baudos už naujų statinių savavališką statybą. ...
-
Europos Komisija paskelbė prognozę Lietuvai6
Penktadienį Europos Komisija (EK) paskelbė 2024 m. rudens ekonominę prognozę. Anot EK atstovybės Lietuvoje vadovo Mariaus Vaščegos, Lietuvai ji – palanki. ...
-
EK gerina 2024–2025 metų Lietuvos ekonomikos augimo prognozę
Europos Komisija (EK) gerina šių metų Lietuvos ekonomikos augimo prognozę iki 2,2 proc., o kitų metų – iki 3 procentų. ...
-
Ar verta investuoti į trečiąją pensijų pakopą?1
Trečios pensijų pakopos sutarčių skaičiuojama apie 140 tūkstančių. „Finansai paprastai“ autorius Martynas Kairys ir investicijų ekspertas Audrius Šilgalis paaiškino, ar verta rinktis šį investavimo būdą. ...
-
KPPAR konferencijoje „Finansai 2024“ – žvilgsnis į geopolitiką ir strategijas
Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai (KPPAR) surengė jau šeštą konferenciją, skirtą finansininkams. Šį kartą dėmesys krypo į geopolitikos iššūkius, technologijų reikšmę ir strategijas, kaip verslams ve...
-
VERT patvirtino antrojo vėjo parko aukciono Baltijos jūroje sąlygas
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) patvirtino kitą savaitę skelbiamo antrojo 700 megavatų (MW) galios jūrinio vėjo parko konkurso sąlygas. ...