Švenčia pergalę: namus nuo „Rail Baltica“ vėžių išgelbėjo patys gyventojai

  • Teksto dydis:

Panevėžio rajono gyventojai kol kas atsargiai, bet švenčia pergalę. Jiems pavyko išsikovoti, kad tiesiant geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ nebūtų paaukoti jų namai.

Panevėžio rajono gyventojai, kurių sklypus su namais dėl geležinkelio vėžės projektuotojai planavo nušluoti, nei dvasinių, nei fizinių jėgų, tikėtina, nebeeikvos.

Jiems pažadėta europinę geležinkelio vėžę nuo sodų bendrijos traukti.

„23 namai yra sodų bendrijoje, bus išsaugoti visi“, – teigė „Rail Baltica“ Lietuva direktorius Arenijus Jackus.

Turtą apgynė, galima teigti, patys gyventojai. Ko jie nedarė ir kur nesikreipė – į savivaldybes, į Seimą, į Vyriausybę, į prezidentūrą.

„Mūsų čia nedaug liktų, ar aštuoni tik tie sklypeliai“, – sakė Panevėžio rajono gyventojas Alys.

„Nežinau, kokios ten galvos sprendžia, kas sėdi viršuje, žmogus jam nulis. Ar per tą tvenkinį pravažiuoti, ar per žmogų“, – kalbėjo Panevėžio rajono gyventoja Zita.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Neva tik pasipriešinus gyventojams imta ieškoti optimaliausio sprendinio, kur traukti geležinkelio vėžę, kad būtų išsaugoti namai.

„Visuomenei paskelbus savo požiūrį į pateiktus pasiūlymus vyko diskusija, įskaitant ir Kultūros paveldo departamentą. Jie sutiko pakeisti sąlygas ir pagal pakeistas sąlygas dabar suplanuota naujai“, – tikino A. Jackus.

23 namai yra sodų bendrijoje, bus išsaugoti visi.

Pagal naują projektą, dabar statybos įžengtų į kultūros paveldo teritoriją, t. y. valstybės saugomą siaurąjį geležinkelį. Paprastai tariant, geležinkelio linijos atkarpa bus pastumta toliau nuo namų, bet artyn siaurojo geležinkelio. Klausimas, kiek tos korekcijos kainuos?

„Patvirtinus sprendinius, daromas turto vertinimas. Tai čia būtų visiška spekuliacija sakyti, ar sprendinys pabrango, ar atpigo. Tikiuosi, kad jis netgi atpigs“, – teigė A. Jackus.

Bet jau esą paskaičiuota, kad patraukus geležinkelio trasą nei traukinių, nei keleivių judėjimui tas įtakos neturės.

„Greitis dėl to nesikeičia, kelionės laikas dėl to nesikeičia, galima skaičiuoti sekundėmis ar sekundės dalimis, bet tikrai esminių pokyčių nebus“, – tikino A. Jackus.

Tačiau esminių pokyčių išgąsdinti gyventojai, kol neprasidės statybos, pirma laiko iš laimės nešokinėja.

„Nori susivesti kanalizaciją, bet bijo pinigus investuoti, o paskui – maža ką“, – sakė Panevėžio rajono gyventojas Alys.

Nors statybos dar nepradėtos, „Rail Baltica“ projektą, kuris sujungs Baltijos šalis su Europa, numatyta baigti 2030-aisiais.

Lietuvoje geležinkelio ruožas tęsis beveik 400 kilometrų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jo

Jo portretas
Mano manymu geriau butu pardave dabar bus statybu triuksmas 5metus poto traukiniu zvimbimas ... vienu zodziu prasove...

To manau

To manau portretas
Fantazuotojas. Tas geležinkelis reikalingas visų pirma ES. O Amerikonai niekada nenorėjo nieko išvežinėti iš Rusijos, rusai, viską iki šiol išvežinėjo patys. Ir iškasenas, ir pinigus. Ir Putinas dabar laikomas turtingesniu už Maską, nes dar ne viskas surasta ką jis išslapstęs. Amerikonai kaip tik bijo, kad Rusija nesubyrėtų, jiems ir Putinas tinka. Niekam tos supuvusios Rusijos su jos ekonominėmis ir demografinėmis problemomis nereikia, teks patiems kapstytis.

Prie

Prie portretas
Ruso buvo lengveu pasake ir šventa o dabar ubagai išsipisinėje
VISI KOMENTARAI 31

Galerijos

Daugiau straipsnių