„Swedbank“: beveik 40 proc. banko paslaugų jau nuperkama internetu

  • Teksto dydis:

„Swedbank“ duomenys rodo, kad gyventojai vis aktyviau interneto banką naudoja ne tik pervedimams ir sąskaitoms apmokėti, bet ir įvairių banko paslaugų užsakymui. 38 proc. visų banko paslaugų yra užsakoma naudojantis interneto banku. Palyginimui, prieš kelis metus tokie elektroniniai užsakymai sudarė tik 15 proc. visų įsigytų banko paslaugų.

„Anksčiau elektroninėje prekyboje bankai dalyvaudavo tik kaip tarpininkas, leidžiantis sumokėti už internetinius pirkinius. Šiandien tokie internetiniai pirkiniai yra ir bankų paslaugos – indėliai, paskolos, draudimas, mokėjimo kortelės. Tačiau įsigydami sudėtingesnes banko paslaugas vartotojai nepasiduoda spontaniškumui, kuris neretai lydi apsipirkimą internetu. 70 proc. visų internetinių užsakymų  pateikiama tik prieš tai pasikonsultavus su banko specialistais,“ –  komentuoja „Swedbank“ elektroninių paslaugų diegimo departamento direktorius Saulius Jarašiūnas.

Remiantis „Swedbank“ duomenimis, internetu įsigyjama 44 proc. visų būsto draudimo polisų, pasirašoma 65 proc. vartojamųjų paskolų sutarčių, įsigyjama kas penkta (20 proc.) mokėjimo kortelė. Populiariausia internetu užsakoma „Swedbank“ paslauga šiuo metu yra galimybė elektroniniu būdu padėti indėlį. Net 72 proc. visų indėlių sutarčių klientai pasirašo interneto banke, net neužsukę į banko padalinį.

Elektroninis banko paslaugų užsakymas populiarėja ir kaimyninėse šalyse. „Swedbank“ duomenimis, Latvijoje bei Estijoje daugiau nei 80 proc. vartojamųjų paskolų užsakoma internetu, populiarūs išlieka ir indėliai – Estijoje internetu pasidedama 73 proc., Latvijoje 69 proc. indėlių. Banko klientai Latvijoje net 8 iš 10 būsto draudimo polisų užsisako internetu.

„Swedbank“ interneto banko naudojimo duomenys taip pat rodo, kad finansinių paslaugų vartotojai išlieka pragmatiški. Jie mielai naudojasi galimybe užsisakyti paslaugą tuomet, kai jai yra taikoma nuolaida. S. Jarašiūno teigimu, pastebima, kad interneto banke vykstančių akcijų metu elektroninių paslaugų užsakymų skaičius išauga. Tokio išaugusio susidomėjimo tikimasi ir visą sausio mėnesį, nes daugeliui paslaugų interneto banke taikomos mažesnės kainos.

Pasak „Swedbank“ atstovo, kartu su paslaugų užsakymu populiarėja ir galimybė internetu keisti turimų paslaugų nustatymus neužsukant į banko padalinį. Dažniausiai klientai patys keičia mokėjimo kortelių nustatymus ‒ jie koreguoja atsiskaitymų ir išgryninimo limitus, užsisako atnaujintos kortelės siuntimą paštu. Būsto paskolų turėtojai savarankiškai keičia paskolos įmokos dieną, grąžina dalį paskolos, užsako įvairias pažymas ir leidimus, susijusius su įkeistu nekilnojamu turtu.

„Užsisakę paslaugą internetu klientai nori turėti galimybę patogiai ją valdyti, todėl elektroninė savitarna tampa būtinybe. Nuo sausio vidurio „Swedbank“ interneto banke atsiranda galimybė anksčiau grąžinti vartojamąją paskolą arba jos dalį. Iki šiol dėl išankstinio vartojamosios paskolos grąžinimo klientai turėdavo atvykti į banko padalinį,“ – komentuoja S. Jarašiūnas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių