- Ūla Klimaševska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaruosius penkerius metus šalyje augant elektromobilių įperkamumui, tam didelę reikšmę turi antrinės naudotų netaršių transporto priemonių rinkos plėtra, sako SEB banko Lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas.
„Naudotų elektromobilių kaina vis sparčiai traukiasi žemyn ir artėja prie vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių vidutinės kainos“, – elektromobilių įperkamumo apžvalgoje penktadienį kalbėjo S. Norbutas.
Kaip teigė SEB departamento vadovas, 2022 m. vidutinė elektromobilio ir vidaus degimo varikliu varomo automobilio Europoje kaina skyrėsi 2 kartus. Visgi pernai vidutinio naudoto elektromobilio kaina mažėjo 28 proc. – skirtumas šiuo metu siekia 4 tūkst. eurų arba 12 proc.
„Tai nėra kažkokia panacėja, nes tai nebėra tokia nauja transporto priemonė, į antrinę rinką (jų patenka – ELTA) vis daugiau, natūralu, kad jie kainuoja mažiau“, – aiškino S. Norbutas.
„Tai tikrai gera žinia ir Lietuvos gyventojams. (...) Visas augimas elektromobilių srityje yra per naudotų prizmę. Tad šiandien vertinant, naudotas automobilis tikrai yra patrauklesnis pasirinkimas negu praėjusiais metais“, – akcentavo jis.
Kaip Eltai yra sakęs „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta, proveržio Lietuvos elektromobilių sektoriuje bei ryškesnio kainos kritimo tikėtis galima būtų dviejų ateinančių metų laikotarpiu, kai antrinę Lietuvos elektromobilių rinką pradės formuoti iš Vakarų Europos įvežami naudoti elektromobiliai.
Elektromobilių įperkamumas šalyje auga
SEB banko duomenimis, apskritai elektromobilių įperkamumas šalyje per metus išaugo 9 procentais. Kas penktas automobilį įsigyti planuojantis asmuo Lietuvoje šiam pirkiniui numato skirti 20–30 tūkst. eurų arba daugiau.
Anot banko ekonomisto Tado Povilausko, vis dar išlieka ryškūs skirtumai tarp didžiųjų miestų ir regionų – Vilniuje gatvėse važinėjančių elektromobilių gyventojai mato daug daugiau negu, pavyzdžiui, Marijampolėje ar Panevėžyje.
„Vieno asmens įperkamo automobilio vertė yra padidėjusi 9 proc. (...), imant vidutinį darbo užmokestį Lietuvoje. Kalbant apie skirtingus regionus, tie skaičiai, aišku, keičiasi“, – kalbėjo T. Povilauskas.
Jo teigimu, įperkamo automobilio vertė per penkerius metus padidėjo 50 proc. Statistikos departamento duomenimis, nors visų rūšių naujų automobilių kaina yra padidėjusi apie 30 proc., naudotų – apie 40 proc., šis padidėjimas yra mažesnis negu įperkamumas.
„Įperkamumas ir trumpuoju, ir ilgesniu laikotarpiu yra pagerėjęs“, – akcentavo T. Povilauskas.
Kaip parodė SEB tyrimas, vidutinį darbo užmokestį (VDU) gaunančio ir kitų finansinių įsipareigojimų neturinčio Lietuvos gyventojo lizingu įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 1,6 tūkst. eurų ir pasiekė 18,8 tūkst. eurų, nevertinant gaunamos paramos.
Dviejų asmenų šeima šiemet lizingu galėtų įsigyti 37,6 tūkst. eurų vertės tik elektra varomą automobilį. Tai 3,1 tūkst. eurų daugiau negu prieš metus. Didžiausią įtaką įperkamo automobilio vertei turėjo padidėjusios namų ūkių pajamos ir sumažėjusios lizingo palūkanų normos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidentas: buvusi Vyriausybė galbūt norėjo atkeršyti tam tikram verslui2
Prezidentas Gitanas Nausėda neatmeta galimybės, kad buvusi Vyriausybė sprendimu drausti dvigubos paskirties prekių eksportą kerštauja Arvydui Paukščiui dėl lapkričio mėnesį paviešintos informacijos apie stringančias „Telto...
-
Tarnyba: Vokietijos rinkoje lietuviškos medienos ir jos gaminių parduota už 371 mln. eurų
Medienos ir jos gaminių eksportas per tris praėjusių metų ketvirčius sumažėjo 6 proc. iki 28,2 mlrd. eurų, o importas į Lietuvą – 7,5 proc. iki 31,3 mlrd. eurų, pirmadienį paskelbė Valstybinė miškų tarnyba. ...
-
Tikėjotės, kad būstų kainos kris? Turime blogų žinių13
Statytojai pripažįsta, kad įsigyti nuosavą būstą Vilniuje vienišam, iš vidutinės algos gyvenančiam žmogui – beveik nebeįmanoma, o ir kiti dažnai įpirkti gali tik labai nedidelį. Vis dėlto Lietuvos bankas prognozuoja, kad norin...
-
„Via Baltica“ atkarpos rekonstrukcijai – 25 mln. eurų iš ES
Europos Sąjunga (ES) skirs 25 mln. eurų tarptautinio magistralinio kelio „Via Baltica“ 12 kilometrų ruožo rekonstrukcijai. Dar 4,4 mln. eurų tam numatyta iš valstybės biudžeto. ...
-
Lietuvos pramonės lūkesčių indeksas nedžiugina: augs bedarbių gretos?5
Lietuvos pramonės lūkesčių indeksas pernai gruodį smuko antrą mėnesį iš eilės – jis mažėjo 1,6 punkto iki 46,2 – pirmadienį pranešė indeksą sudaranti Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK). Iki lapkričio jis tris m...
-
ŽŪM: dėl sustabdytos veiklos žvejai sulauks kompensacijų1
Nuo šių metų šalies žvejams bus kompensuojami jų patirti nuostoliai, atsiradę sustabdžius verslinę žvejybą dėl valstybės valdomų įmonių veiklos, praneša Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
Vyriausybė pasiskolino už 2,573 proc.1
Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) aukcione pirmadienį vidutinės palūkanos siekė 2,573 proc. ...
-
„Litgrid“: vidutinė elektros kaina Lietuvoje mažėjo
Praėjusią savaitę Lietuvoje toliau vyravus stipriems vėjams, vidutinė elektros kaina Lietuvoje mažėjo 19 proc. iki 64 eurų už megavatvalandę (MWh), pirmadienį pranešė „Litgrid“. ...
-
Premjeras žada mokestinius pokyčius: kas keisis?
Premjeras Gintautas Paluckas teigia, kad mokestiniai pokyčiai yra reikalingi, o juos įgalinantis projektas po derinimo su visuomene Seimą pasieks pavasario sesijoje. Anot jo, pagrindinis dalykas bus – taikomas metinis pajamų apskaitos ir apmokestinim...
-
Valstybė – bedantė: imigrantai dirba, bet mokesčių nemoka12
Šalyje pastebima neraminanti tendencija. Pagal individualią veiklą dirbantys užsieniečiai vengia mokėti mokesčius. Nuo finansinės atsakomybės dažniausiai bėga kurjeriai ir pavežėjai. Darbdaviai ir mokesčių inspekcija tikina nuolat informuo...