- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Interneto reklamai skiriami biudžetai ne tik stabiliai auga nuo 2002 m., bet ir jai skiriamos lėšos per 10 metų padidėjo daugiau nei 10 kartų. Tyrimai rodo, kad reklamą internete pastebi trečdalis šalies gyventojų. Tačiau įprasti reklamos kanalai, pavyzdžiui, reklama televizijoje ar reklaminiuose leidiniuose, plakatuose prekybos centruose patraukia dvigubai daugiau žmonių, atitinkamai 62 proc. ir 58 proc. Tuo metu daugiausiai dėmesio atkreipianti reklamos forma yra rekomendacija iš lūpų į lūpas. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas tyrimas.
"Dažnai ar kartais reklamą socialiniuose tinkluose pastebi mažiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų, reklamą, siunčiamą elektroniniu laišku, 23 proc. internautų, o išmaniajame telefone - 18,7 proc. Tradicinė reklama susilaukia daugiau dėmesio - reklama laikraščiuose patraukia 46,7 proc., žurnaluose - 41, 2 proc., reklamą, gaunamą pašto dėžutėse, pastebi daugiau nei 34 proc.", - teigia TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.
Įdomu ir tai, kad kuo dažniau asmuo naudojasi internetine prekyba, tuo jis pastabesnis reklamai. Pavyzdžiui, reklamą socialiniuose tinkluose dažnai arba kartais pastebi apie 58 proc. bent kartą per mėnesį internetu perkančių asmenų ir apie 64 proc. bent kartą per savaitę perkančių internetinėje erdvėje.
"Tyrimas taip pat paneigia mitą, kad internetu mėgstančius apsipirkti žmones reklama televizijoje, spaudoje ar kituose tradiciniuose kanaluose pasiekia sunkiai. Atvirkščiai - net nuolatiniai internetinių parduotuvių klientai dažniau pastebi reklaminę medžiagą leidiniuose, stenduose ar stotelėse nei virtualiuose kanaluose", - sakė D. Rinkūnas.
Vis tik daugiausiai dėmesio atkreipianti reklamos forma - net 76 proc. mūsų šalies gyventojų, yra rekomendacija iš lūpų į lūpas, kuomet pirkėjai dalinasi teigiama ar neigiama patirtimi tiesiogiai ar komentaruose internete. Toks informacijos sklaidos būdas yra ypač svarbus perkantiems internetu. Nors tai mažiausiai investicijų reikalaujanti reklama, ją užsitarnauti galima tik įsiklausant į klientų lūkesčius ir suteikiant kokybišką prekę ar paslaugą.
Mažiausiai vartotojų dėmesio sulaukia reklama išmaniajame telefone, elektroniniame pašte, viešajame transporte ir socialiniuose tinkluose. Reklamai šiuose kanaluose visai neskiriantys dėmesio teigė atitinkamai 71 proc., 68 proc., 66 proc. ir 61 proc.
TNS LT Interneto vartotojų tyrimas atliktas 2014 m. vasario-balandžio mėnesiais tiesioginiu būdu apklausus 1898 Lietuvos gyventojus nuo 15 iki 74 metų amžiaus.
Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių - Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių "Kantar".
"Kantar" grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į "Fortune" 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis1
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas59
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...
-
Baltijos šalių ministrai ragina suvienodinti tiesiogines žemės ūkio išmokas1
Lietuvoje vykusiame susitikime Baltijos šalių žemės ūkio ministrai paragino visas Europos Sąjungos valstybes nares suvienodinti tiesiogines išmokas žemės ūkiui. ...
-
Nuo gruodžio baisogališkiai traukiniais į Vilnių keliaus be persėdimų2
Nuo gruodžio vidurio, savaitgaliais, į šalies sostinę nuvykti norintys Baisogalos gyventojai tą galės padaryti keliaujant vienu traukiniu. ...
-
BFK vadovas: vienkartinių pensijų fondų išmokų nereikia apmokestinti
Naujasis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas mano, kad ir toliau nereikėtų apmokestinti vienkartinės išmokos iš antros pakopos pensijų fondų. Tačiau socialdemokratas Algirdas Sysas mano, jog valstybės įmokėta dalis ar ...