- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenės nuomonės tyrimų agentūros „Baltijos tyrimai“ vykdytos apklausos rezultatai atskleidė, kad karantino metu motyvai, dėl kurių Lietuvos gyventojai renkasi apsipirkti vienoje ar kitoje maisto prekių parduotuvėje, gerokai pasikeitė. Tautiečiai parduotuves renkasi vertindami jų lokaciją, užtikrinamas saugumo priemones bei didelį prekių pasirinkimą, o gausios nuolaidos bei akcijos šiuo laikotarpiu rūpi vos 5 proc. šalies gyventojų.
Balandžio mėnesį vykdyto tyrimo duomenimis, keturi iš dešimties (41 proc.) suaugusių šalies gyventojų karantino metu rinkosi parduotuvę, esančią arti namų ar tą, kurią patogu pasiekti automobiliu. Lokacijos svarbą dažniau įvardijo vyrai, jaunesni nei 50 metų žmonės, taip pat respondentai su mažiausiomis (iki 700 eurų) šeimos pajamomis per mėnesį.
Daugiau nei trečdaliui (36 proc.) Lietuvos gyventojų renkantis apsipirkimo vietą nemažiau svarbu ir tai, kaip parduotuvės laikosi saugos reikalavimų. Jų suteikiamos vienkartinės pirštinės bei dezinfekcinis skystis ypač aktualu vyresniems nei 50 metų žmonėms, respondentams su vidutinėmis (701-1200 eurų) šeimos pajamomis per mėnesį, pensininkams. Dar 28 proc. respondentų kreipia dėmesį į žmonių skaičių parduotuvėje – jiems svarbu, kad apsiperkančių vienu metu būtų kuo mažiau.
„Mokslininkams bei epidemiologams prognozuojant antrą COVID-19 bangą, asmens apsaugos priemonių taikymas išliks svarbus ir būtinas. Žinant, kokia brangi kiekvieno iš mūsų sveikata ir gyvybė, tikėtina, kad žmonės ir toliau dažniau rinksis tas prekybos vietas, kuriose bus skiriamas ypatingas dėmesys saugos reikalavimų įgyvendinimui“, – sako Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) vedėja Ingrida Skridailienė.
NVSC balandžio-gegužės mėn. atliko daugiau nei 1,5 tūkst. prekybos vietų patikrinimų. Jų metu paaiškėjo, kad prekybos centrai laikosi visų reikalavimų ir skiria daug dėmesio saugumui užtikrinti. Atvejų, kai nesiimama saugos priemonių – vos keletas.
Tyrimo metu taip pat paaiškėjo, kad karantino metu lietuviai į prekių kainas kreipia kur kas mažiau dėmesio nei prieš jį. 33 proc. respondentų mieliau vyko apsipirkti į parduotuves, siūlančias gausų prekių asortimentą, tačiau vos 15 proc. apklaustųjų ieškojo priimtinos prekių kainos. Taip dažniausiai atsakė vyrai, vyresni nei 50 metų žmonės bei kaimo gyventojai. Dar mažiau apklaustų Lietuvos gyventojų – vos 5 proc. – maisto prekių parduotuvę rinkosi pagal siūlomas nuolaidas ir akcijas.
Balandžio mėnesį internetu vykdytoje reprezentatyvioje Lietuvos gyventojų apklausoje dalyvavo 507 šalies gyventojai, kurių amžius svyruoja nuo 18 iki 74 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iškėlė bankroto bylą pertvarkos siekusiai „Integre Trans“
Vilniaus apygardos teismas penktadienį iškėlė bankroto bylą sunkumų patiriančiai ir restruktūrizuotis siekusiai didelei logistikos ir transporto bendrovei „Integre Trans“, per „Nasdaq“ Vilniaus biržą pranešė įmo...
-
V. Kaubrė toliau vadovaus Valstybinių miškų urėdijai3
Valstybinių miškų urėdijai (VMU) toliau vadovaus Valdas Kaubrė, pranešė Aplinkos ministerija. ...
-
Dėl šiurkščių higienos pažeidimų sustabdyta „Handelshus“ didmeninės prekybos veikla2
Spalio 8 dieną VMVT Vilniaus apygardos priežiūros skyriaus inspektoriams patikrinus UAB „Handelshus“ maisto produktų laikymo sandėlį Vilniuje, aptikti šiurkštūs higienos pažeidimai, turintys tiesioginį poveikį produktų saug...
-
Mirė buvęs kooperatyvo „Pienas LT“ valdybos narys N. Narauskas
Eidamas 53-uosius metus mirė žinomas ūkininkas bei pieno sektoriaus strategas Naglis Narauskas. ...
-
Premjerė: atnaujintas „Via Baltica“ ruožas itin svarbus ir kariniam mobilumui4
Penktadienį atidarius priešpaskutinę rekonstruojamos automobilių magistralės „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, premjerė Ingrida Šimonytė pareiškė, kad šis kelias yra svarbus dėl jo dvi...
-
„Žalgirio“ areną užliejo lietuviškų prekių paroda: stebina pasirinkimo gausa8
Kauno „Žalgirio“ arenoje visą savaitgalį karaliaus tradicinė paroda „Rinkis prekę lietuvišką“. Šiemet parodoje savo kurtą produkciją pristato daugiau kaip 250 gamintojų iš visos Lietuvos, tad kiekvienas gal...
-
Nuo maisto iki buitinės chemijos: Lietuvos pirkėjams reikia lietuviškų gaminių5
Tyrimai rodo, kad Lietuvos maisto produktų pirkėjai linkę rinktis Lietuvos gamintojų produkciją, ypač, kai kalbama apie maistą: nuo pieno iki duonos ir mėsos gaminių. SavaItgalį vyksiančios parodos „Rinkis prekę lietuvišką“, org...
-
Baigta rekonstruoti priešpaskutinė „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos atkarpa23
Penktadienį eismui atidaryta 16 km ilgio „Via Baltica“ atkarpa ties Marijampole. Jos modernizavimo darbai buvo pradėti praėjusių metų birželį. Pasak „Via Lietuva“ vadovo Mariaus Švaikausko, tai buvo ilgiausia ir techni&sca...
-
LTG: iki 2030 metų tikimasi sukurti bendrą Europos geležinkelių sistemą4
Gerinant tarptautinį susisiekimą geležinkeliais Europoje, iki 2030 metų planuojama įdiegti bendrą žemyno geležinkelių sistemą, kuri apjungtų traukinių tvarkaraščius, bilietų pardavimą ir klientų aptarnavimą. ...
-
Maisto ir veterinarijos tarnyba: „Jurbarkų mėsos“ gaminiuose – salmoneliozės bakterija
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) nustatė salmoneliozės bakteriją „Jurbarkų mėsos“ gaminiuose, įmonei uždrausta tiekti gaminius į rinką, gyventojai įspėjami jų nevartoti ir grąžinti į prekybos vietas ...