- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Konteinerinis traukinys „Vikingas“ krovinius į Lietuvą gali vežti alternatyviu maršrutu – iš Turkijos per Bulgariją ir Rumuniją. Tokias galimybes praėjusią savaitę Izmire (Turkija) bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ aptarė su Turkijos ekspeditorių ir logistikos specialistų organizacija BALO.
„Atsižvelgiant į krovinių gabenimo traukiniu „Vikingas“ trukmę bei taikomą bendrą visų šalių suderintą tarifų politiką, traukinio maršrutas iš Turkijos per Bulgariją ir Rumuniją ne tik būtų puiki alternatyva maršrutui per Juodąja jūrą, bet ir dar labiau praplėstų šio projekto geografiją bei leistų ženkliai padidinti šiuo traukiniu vežamų krovinių apimtis“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas plėtrai Saulius Stasiūnas.
Susitikimo metu su BALO pasirašyta dvišalė krovinių ekspedijavimo sutartis, kuri padės įtvirtinti tolimesnį organizacijos bendradarbiavimą su AB „Lietuvos geležinkeliai“. Šalys sutarė iki 2014 m. vasario 1 dienos organizuoti bandomąjį traukinį iš Turkijos į Lietuvą maršrutu Tekirdahas (turk. Tekirdağ) – Draugystės stotis (Klaipėda), o nuo liepos 1 dienos – reguliarų konteinerinį traukinį, kursuosiantį kas savaitę.
BALO (Buyuk Anadolu Lojistik Organizasyonlar) – tai nacionalinė Turkijos ekspeditorių ir logistikos specialistų organizacija, vadovaujama TOBB (Turkijos prekybos rūmų, pramonės, jūrų prekybos ir prekių biržų sąjunga) bei palaikoma Turkijos transporto ministerijos. Ši organizacija įkurta 2011 m., siekiant stiprinti Turkijos ekonomiką, gerinti jos eksporto rodiklius. BALO organizacija yra užmezgusi glaudžius partnerystės ryšius su Austrijos geležinkelių kompanija. Šių metų rugsėjo pradžioje buvo paleistas pirmasis organizacijos konteinerinis traukinys į Vokietiją. Tikimasi, kad BALO organizacija bus pagrindine intermodalinio konteinerinio traukinio „Vikingas“ operatore Turkijoje.
„Vikingas“ yra bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. Visas maršrutas (1734 km) įveikiamas per 52 val. „Vikingu“ vežami universalūs ir specializuoti konteineriai, o ateityje numatoma gabenti ir vilkikus su puspriekabėmis – kontreilerius.
Projektas „Vikingas“ 2008 metais Europos Komisijos koordinuojančio PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas“.
Lapkričio 12–13 dienomis Londone vyks Europos geležinkelių kongresas, o jo metu bus apdovanoti inovatyviausi senojo žemyno geležinkelių projektai ir gerosios praktikos pavyzdžiai. AB „Lietuvos geležinkeliai“ su intermodalinio traukinio „Vikingas“ projektu yra atrinkta ir varžosi dviejose iš 19-os kategorijų.
„Vikingas“ gali gauti apdovanojimus kategorijose „Metų Europos krovinių vežimo operatorius“ (European Freight Operator of the Year) ir „Geriausias Europos integruotas projektas“ (Best European Integration).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Susisiekimo ministras: džiaugiuosi, kad naujoji Vyriausybė grįžo prie žvyrkelių programos
Rengiantis žvyrkelių programos darbų įgyvendinimui, „Via Lietuva“ pradėjo kelių su žvyro danga tyrimus bei konstrukcijos būklės vertinimus, rašoma bendrovės pranešime. Remiantis šių tyrimų rezultatais, bus apskaiči...
-
Prie valstybinių IT projektų prisideda Valdysenos departamentas
Pasikeitus valdantiesiems, aštuonioliktosios Vyriausybės iniciatyva sukurto Valdysenos departamento, žinomo kaip „StartupGov“, direktorius Eimantas Norkūnas teigia, kad darbai bus tęsiami. Jis tikino, kad departamentas ir toliau ie&scaro...
-
KAM telkia gynybos pramonę į strateginius klasterius
Krašto apsaugos ministerija (KAM telkia gynybos pramonę į klasterius strategiškai svarbiose srityse: amunicijos ir sprogmenų, dronų bei kritinės karinės technikos gamybos ir remonto, pirmadienį pranešė ministerija. ...
-
Jeglinskas: šios įmonės neturi būti pavaldžios Finansų ministerijai
Reikia keisti valstybinių gynybos pramonės įmonių valdymą, perduodant jas Krašto apsaugos arba Ekonomikos ir inovacijų ministerijoms, sako Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas. ...
-
Nebijo rizikuoti žmonių sveikata? Šiomis prekėmis drįsta prekiauti tik vienas tinklas
Prekiauti pasibaigusio galiojimo, bet vis dar tinkamais vartoti maisto produktais parduotuvės gali jau beveik metus. Įstatymo pataisos tai leidžia, Veterinarijos tarnyba taip pat neprieštarauja, tačiau tokią galimybę pirkėjams kol kas siūlo tik ...
-
Paluckas paskelbė, kada žada pristatyti mokesčių pakeitimus
Premjeras Gintautas Paluckas siūlomus mokesčių pakeitimus koalicijos partneriams žada pristatyti per artimiausias dvi savaites. ...
-
Premjeras: koalicija iš esmės pritaria siūlomiems pensijų kaupimo pokyčiams
Valdančiosios koalicijos partneriai iš esmės pritaria Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) parengtiems antros pakopos pensijų kaupimo sistemos pakeitimams, sako premjeras Gintautas Paluckas. ...
-
Blaivumo patikros darbe: įvardijo „blaiviausius“ sektorius
Blaivumo patikros darbe rodo, kad daugiausiai apsvaigusių nuo alkoholio žmonių darbe pasirodo žemės ūkio ir komunalinių paslaugų sektoriuose. ...
-
Avulis dėl gynybos finansavimo: pritarčiau, jei jis būtų dar didesnis
Norint pasiekti 5–6 proc. nuo bendrojo vidaus produkto (BVP) finansavimą gynybai, reikalinga mokesčių reforma, mano nekilnojamojo turto (NT) bendrovės „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis. Tačiau, anot verslininko, imdamiesi toki...
-
Siūloma uždrausti įvežti elektronines cigaretes ir į Lietuvą: pranešė numatomą datą
Belgijai pirmajai Europos Sąjungoje (ES) nuo šių metų uždraudus prekybą vienkartinėmis elektroninėmis cigaretėmis, nuo lapkričio 1-osios jas siūloma uždrausti įvežti ir į Lietuvą. ...