- Lukas Juozapaitis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė uždegė žalią šviesą europinei geležinkelio vėžei „Rail Baltica“ reikalingoms žemės paėmimo Panevėžio apylinkėse procedūroms.
Ministrų kabinetas trečiadienį pritarė Panevėžio geležinkelio mazgo susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo specialiajam planui, kuris numato „Rail Baltica“ linijos, stočių ir kitos infrastruktūros įrengimui būtinas teritorijas miesto ir rajono savivaldybėse.
Dabar bus pradėtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, kuris, planuojama, tęsis iki 2027 metų pabaigos bei kainuos 23 mln. eurų. Planuojama iš viso paimti 267,5 hektaro žemės, 391 sklypą.
„Įvykdžius (...) planavimo uždavinius, bus įgyvendinti specialiojo plano tikslai – numatyti susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros plėtrai reikalingas teritorijas Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybėse ir sudaryti sąlygas šios infrastruktūros darniai plėtrai“, – dokumente teigė planą rengusi Susisiekimo ministerija.
Prieš metus ministerija patvirtino brangiausią alternatyvą su stotimi Panevėžyje bei papildomu miestą kertančiu ruožu, tačiau europinę vėžę jau numatė patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, taip leidžiant išsaugoti anksčiau planuotus griauti privačius namus.
Prieš metus ministerija patvirtino brangiausią alternatyvą su stotimi Panevėžyje (...), tačiau europinę vėžę jau numatė patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, taip leidžiant išsaugoti anksčiau planuotus griauti privačius namus.
Šiemet liepą ministerija pranešė radusi, kaip tiesiant liniją aplink Panevėžį išsaugoti visus 23 sodų bendrijos „Šilas“ statinius, geležinkelio trasą numačius patraukti arčiau siaurojo geležinkelio.
438 mln. eurų vertės mazge numatyta regioninė keleivinė stotis šalia Gustonių, taip pat krovininė stotis netoliese, infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės.
Skaičiuojama, kad į vakarinėje Panevėžio dalyje planuojamą statyti stotį per parą atvyks iki 80 keleivinių traukinių, jie veš iki 4,8 tūkst. keleivių.
„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, Vyriausybė turės patvirtinti dar vieną, paskutinį „Rail Baltica“ specialųjį planą – atkarpai nuo Kauno iki Vilniaus. Anot įmonės, jis Ministrų kabinetui bus teikiamas artimiausiu metu.
Lietuvoje „Rail Baltica“ tarptautinės keleivinės stotys dar bus įrengtos Vilniuje ir Kaune.
Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos1
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje3
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...
-
Planas keisti mokesčius – jau sausio gale
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad Finansų ministerijos ruošiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti sausio pabaigoje. Anot jo, po to jie bus diskutuojami su socialiniais partneriais, o visuomenei bus pavie&scaron...
-
Palygino būsto kainas: kurioje iš ES šalių jos augo labiausiai?
2024 m. trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. būsto kainos, matuojant pagal būsto kainų indeksą, euro zonoje krito 2,6 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) išaugo 3,8 proc., praneša Eurostatas. Lietuvoje, palygi...
-
Segalovičienė: 8 mln. eurų jau esame praradę galutinai6
Prezidento vyriausioji patarėja Irena Segalovičienė sako, kad Lietuva rizikuoja iki 2026 m. negauti visų jai numatytų lėšų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėje (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF). Vis tik ji tvirtina, ...