- Mindaugas Samkus, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalis nepopuliarių geležinkelių maršrutų keleivių jau kitais metais bus vežami ir traukiniais, ir autobusais. Susisiekimo ministras tikina, kad nė vienas dabartinis maršrutas nebus naikinamas, o dėl konkrečių maršrutų, kur būtų taikoma naujovė, ketinama apsispręsti vėliau.
Vyriausybė trečiadienį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui taikyti vadinamąjį kombinuotą keleivių vežimą. Ministras Rokas Masiulis sako, jog nauja praktika būtų taikoma tik po diskusijų su vietos bendruomenėmis ir radus kompromisą.
„Šituo mes nenorime sakyti, kad tam tikri maršrutai jau dabar yra nutraukiami, nei vienas maršrutas nėra nutraukiamas. Kalba eina apie 2019-2020 metus ir tik apie selektyvius atvejus po diskusijų su vietos bendruomenėmis“, – Vyriausybės posėdyje tikino R. Masiulis.
Ministras teigia sulaukęs gyventojų nuogąstavimų
Ministerijos parengtame Vyriausybės nutarimo projekte kaip galimi pavyzdžiai, kur būtų taikoma nauja tvarka, pateikti maršrutai Vilnius–Ignalina–Visaginas/Turmantas, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Kazlų Rūda–Kybartai. Ministerijos skaičiavimais, jei dalyje šių maršrutų keleiviai būtų vežami ir autobusais, valstybės „Lietuvos geležinkeliams“ mokama kompensacija per metus sumažėtų apie 1,27 mln. eurų.
Susisiekimo ministras pabrėžė, kad šie maršrutai tėra teoriniai pasvarstymai.
„Šitas klausimas yra daugiau galimybė tą daryti, bet jo taikymas bus labai atsargus, derinant su vietos bendruomene. Vien šitas paskelbimas, patikėkit, kiek emeilų gavau iš visos Lietuvos su klausimais, ar nenutrauks to ar kito maršruto. Mes sakome, kad niekas nėra keičiama, jeigu kas ir planuojama, tai tik po diskusijų su vietos bendruomenėmis, užtikrinant, kad iki tos galutinės vietos keleiviai būtų nuvežami“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo R. Masiulis.
Jei nauja tvarka įsigalios, keleivius iki dabartinės galutinės traukinio stotelės nuvežtų parinktas privatus vežėjas, o jei jo neatsirastų, tai darys patys „Lietuvos geležinkeliai“. Taip įmonė daro, vasarą veždama keleivius į Palangą ir Nidą, į autobusą žmonėms persėdant Kretingoje ar Klaipėdoje.
Premjeras Saulius Skvernelis Vyriausybės posėdyje kėlė klausimą, ar pasirinkus privatų vežėją, nekiltų rizika, jog ilgainiui nepopuliarus maršrutas dings ar kelionės kaina labai išaugs.
R. Masiulis tikino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ turės užtikrinti, jog dabartiniai maršrutai nebus naikinami, o kainos nesikeis.
„Kainos neturėtų keistis. Esmė ta, kad „Lietuvos geležinkeliai“ organizuotų ir nuvežtų keleivius iki galutinės stotelės, o už tą pačią kainą autobusais būtų vežama toliau“, – sakė R. Masiulis.
Aplinkos ministras Kęstutis Navickas suabejojo, ar nepopuliariuose maršrutuose apsimokės išlaikyti geležinkelio infrastruktūrą ir ar ilgainiui nebus išardyti bėgiai, pavyzdžiui, iki Marcinkonių ar Visagino – vasarą grybautojų pamėgtų vietų.
„Šie maršrutai buvo hipotetiniai, ne praktiniai, apie kuriuos yra svarstoma. Buvo duoti Visagino ir Marcinkonių pavyzdžiai, bet tai buvo daugiau mūsų specialistų klaida, kad davė tuos pavyzdžius ir žmonės pamanė, kad tie maršrutai yra naikinami. Kol kas nė vienas maršrutas nėra naikinamas. O dėl infrastruktūros „Lietuvos geležinkeliai“ turi svarstyti, kiek turi perspektyvų tas likęs maršrutas“, – teigė susisiekimo ministras.
Ministerijos duomenimis, visų traukinių užimtumas šiuo metu siekia vidutiniškai vos 35 proc. Pavyzdžiui, 2017 metais maršrutas Vilnius–Šiauliai vidutiniškai būdavo užimtas 97 proc. sėdimų vietų, Vilnius–Klaipėda – 92 proc., Vilnius–Kaunas – 31 proc., o maršrutu Radviliškis–Panevėžys – tik 2 proc. vietų.
„Lietuvos geležinkelių“ nuostoliai iš keleivių vežimo šiemet gali siekti apie 34 mln. eurų.
„Lietuvos geležinkeliams“ yra kompensuojami keleivių vežimo nuostoliai, ši veikla yra nuostolinga, todėl ieškoma būdų, kaip tą nuostolių sumą sumažinti. Dėl to reikia įvesti pakeitimus, kurie leistų geležinkeliams tam tikrus ruožus keleivius vežti autobusais, o ne geležinkeliais. Jeigu iki paskutinės stotelės važiuoja vienas, du ar dešimt žmonių, tai tikrai neapsimoka traukiniu važiuoti, tokiu būdu verta persėsti į autobusą“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo R. Masiulis.
Bendrovė šiemet per septynis mėnesius pervežė 2,9 mln. keleivių, arba 5,5 proc. daugiau nei pernai sausį–liepą.
Kombinuotą keleivių vežimą reglamentuojantiems Transporto veiklos pagrindų įstatymo ir Geležinkelių transporto kodekso pakeitimams dar turės pritarti Seimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos1
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje1
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...
-
Planas keisti mokesčius – jau sausio gale
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad Finansų ministerijos ruošiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti sausio pabaigoje. Anot jo, po to jie bus diskutuojami su socialiniais partneriais, o visuomenei bus pavie&scaron...
-
Palygino būsto kainas: kurioje iš ES šalių jos augo labiausiai?
2024 m. trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. būsto kainos, matuojant pagal būsto kainų indeksą, euro zonoje krito 2,6 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) išaugo 3,8 proc., praneša Eurostatas. Lietuvoje, palygi...
-
Segalovičienė: 8 mln. eurų jau esame praradę galutinai5
Prezidento vyriausioji patarėja Irena Segalovičienė sako, kad Lietuva rizikuoja iki 2026 m. negauti visų jai numatytų lėšų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėje (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF). Vis tik ji tvirtina, ...
-
Tik pradėjusio dirbti ministro sprendimas – jau ant Seimo komisijos stalo5
Žiniasklaidoje pasklidus informacijai, kad aplinkos ministras Povilas Poderskis pradėjęs darbą atšaukė naujai suformuotą buvusios savo darbovietės valdybą, šį klausimą nusprendė nagrinėti Seimo Antikorupcijos komisija, praneša ...
-
Vyriausybei pateiktos projekto pataisos: verslui teks didesnė atsakomybė?
Ekonomikos ir inovacijų ministerija parengė ir teikia Vyriausybei nutarimo projektą, koreguojantį ankstesnės Vyriausybės įvestą dvejopos paskirties prekių eksporto lėktuvais į trečiąsias šalis ribojimą. ...