- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirkinius pagal iš anksto susidarytą sąrašą pastaruoju metu žmonės ėmė planuoti dažniau. Lietuviško prekybos tinklo „Maximos“ lojalių klientų apklausa rodo, kad dėl pandemijos pasikeitę pirkėjų įpročiai išlieka ir pasibaigus karantinui, o daugiau negu trečdalis apklaustųjų šiemet ėmė labiau rūpintis savo sveikata – pradėjo maitintis sveikiau.
Pavasarį Lietuvą pasiekusi pandemija ir tris mėnesius taikyti karantino ribojimai paveikė žmonių elgseną. Per visoje Lietuvoje vykdytą lojalių prekybos tinklo klientų apklausą 53 proc. respondentų pripažino, kad karantinas pakeitė jų apsipirkimo įpročius.
Apklausa atskleidė, kad daugiau negu pusė (54 proc.) apklaustų lojalių prekybos tinklo pirkėjų dažniau ėmė planuoti pirkinius ir susidaro prekių sąrašą. 44 proc. respondentų nurodė, kad visuomet planuotai su sąrašu perka maisto ir kitas kasdienes prekes, o 17 respondentų teigia, kad po karantino pradėjo planuoti savo apsipirkimus.
„Planuoto apsipirkimo įprotis sustiprėjo per karantiną, kai žmonės ribojo savo išėjimus iš namų ir stengėsi vienu kartu įsigyti kuo daugiau produktų ilgesniam laikui. Tai praverčia ir dabar, pasibaigus karantinui“, – aiškina prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Apklausos duomenimis, pirkėjai ieško ne tik geriausių kainų, bet ir nori būti tikri dėl tinkamos sudėties ir aukščiausios produktų kokybės. Pusė apkaustų lojalių prekybos tinklo klientų nurodė, kad dabar dažniau ėmė skaityti, kas parašyta produkto etiketėje. „Didesnis dėmesys etiketėms atskleidžia augantį vartotojų sąmoningumą. Pirkėjams Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, vis labiau rūpi ne tik produktų sudėtis, bet ir kita gamintojų informacija: kur ir kaip produktas yra auginamas bei gaminamas. Mūsų klientų apklausa patvirtina pasaulines tendencijas, kad vartotojai aktyviau siekia priimti geriau informuotus ir atsakingus sprendimus, vedančius asmeninio tikslo link – gyventi sveikiau, jaustis žvaliau, labiau tausoti aplinką. Dauguma „Maximos“ lojalių klientų pirmenybę teikia Lietuvoje užaugintai ir pagamintai produkcijai, todėl skaitydami etiketę vis dažniau atkreipia dėmesį į prekės kilmės šalį“, – pastebi E. Dapkienė.
Beveik du iš penkių apklaustųjų pripažino, kad pradėjo maitintis sveikiau. Penktadalis pirkėjų nurodo, kad pastaruoju metu ėmė dažniau pirkti ekologišką maistą. Be to, apklausa parodė, kad po karantino žmonės ėmė dažniau gaminti maistą namuose.
Tuo tarpu 33 proc. apklaustųjų nurodė, kad apsipirkinėjimo įpročiams karantinas įtakos neturėjo.
Internetinė apklausa apie lojalių prekybos tinklo klientų įpročius vykdyta rugpjūčio 10-25 dienomis. Apklausoje dalyvavo 4052 atsitiktinai atrinkti lojalūs klientai visoje Lietuvoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujienų portalas JP įsigijo televizijos kanalą GNTV
Naujienų portalas JP įsigijo nuo 2014 m. transliuojamą regioninės televizijos kanalą „Gerų naujienų televizija“ (GNTV). ...
-
Skaudi netektis: mirė Šiaulių banko įkūrėjas Z. E. Sabalys2
Eidamas 86-uosius metus mirė Šiaulių banko įkūrėjas, Šiaulių miesto garbės pilietis, Zenonas Eimutis Sabalys. ...
-
Jūrų ekosistemos ir vėjo elektrinės: draugiška kaimynystė – misija įmanoma2
Meno kūrėjų išaukštinta Baltija teikia ne tik nusiraminimą ir poilsį – tai ir viena intensyviausiai žmogaus naudojamų bei labiausiai užterštų jūrų pasaulyje. Rimtų pasekmių suvokimas tiek įvairių sričių specialistus,...
-
Sutriko „Swedbank“ e. bankininkystės veikla, bankas trūkumus šalina1
Ketvirtadienio pavakarę sutriko „Swedbank“ interneto banko veikla, dėl to dalis klientų patiria trikdžių. ...
-
Seimas svarstys siūlymą Žemės ūkio agentūrai perduoti dalį ŽŪM funkcijų
Seimas svarstys siūlymą, kuriuo norima Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) vykdomą tautinio paveldo produktų ir tradicinių amatų meistrų atestavimo funkciją perduoti Žemės ūkio agentūrai. ...
-
VERT: „Amber Grid“ GIPL saugumo patikrą turės atlikti iki sausio 15 dienos
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį pusmečiui – iki kitų metų sausio 15 dienos pratęsė terminą, per kurį Lietuvos gamtinių dujų perdavimo bendrovė „Amber Grid“ turi atlikti nepriklausomą 2022 metais nut...
-
„MOMO Grill“ gimtadienis pritraukė būrį garsių kauniečių ir miesto svečių3
Ypatingas gimtadienis, kurio buvo verta laukti ilgai... Garsūs kauniečiai visą rugsėjį rinkosi švęsti restorane „MOMO Grill Kaunas“. Lygiai prieš šešerius metus grilio patiekalų restoraną Kauno centre įkūręs v...
-
VKC: valstybės įmonių valdysenos rezultatai – geriausi nei bet kada anksčiau
84 proc. valstybės valdomų įmonių (VVĮ) per 12 pastarųjų mėnesių pasiekė teigiamų valdysenos rezultatų – 8 procentiniais punktais daugiau nei prieš metus, kai gerai įvertinta 76 proc. VVĮ. ...
-
Lietuviai vis labiau vertina kokybišką produkciją „iš lauko – ant stalo“1
„Tie, kurie paragauja mūsų ūkio kokybiškų produktų, visuomet sugrįžta. Džiugu, kad jau turime savo pirkėją, kuris moka atskirti, kur yra gera kokybiška mėsytė, sūris ar medus, o kur – masinės gamybos produktas“, &n...
-
„BIOVELA Group“ dvigubina pajėgumus: investavo 8 mln. eurų į naują skerdimo liniją Utenoje3
Didžiausia Baltijos šalyse mėsos perdirbimo įmonių grupė „BIOVELA Group“ investavo 8 mln. eurų į moderniausią kiaulienos skerdimo liniją Baltijos šalyse. Anot bendrovės BIOVELA-UTENOS MĖSA generalinio direktoriaus Žilvino ...