- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
Kaune pristatyti naujieji tarpmiestiniai autobusai, visiškai pritaikyti ir keleiviams, turintiems specialiųjų poreikių. Autobusuose įrengti liftai, garsinės sistemos ir ryškūs ekranai, tad kiekvienas keleivis galės oriai planuoti savo keliones ir pažinti Lietuvą.
Saugu ir patogu
Bendrovė „Kautra“ pristatė naujuosius „Scania Irizar“ autobusus, kurie visiškai pritaikyti vežti ir specialiųjų poreikių turinčius keleivius. Autobusuose sumontuotas sertifikuotas liftas, padedantis į šią transporto priemonę patekti vežimėliuose sėdintiems žmonėms.
Liftas gali kelti iki 350 kg svorį, tad autobusais galės patogiai važiuoti ir tie, kurie naudojasi aktyvaus tipo vežimėliais, ir elektriniais. Jei keleivis atvyksta būtent elektriniu vežimėliu, toks autobuse telpa vienas.
Tačiau „Kautros“ atstovai pažymėjo, kad jei žmonės naudojasi aktyvaus tipo vežimėliais, vienos kelionės metu galima vežti ir kelis judėjimo negalią turinčius žmones, mat, pakėlus liftu keleivį, šis gali persėsti ant įprastų sėdynių, o vežimėlius vairuotojas perkels į bagažo skyrių.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Be to, autobusuose yra ir garsinė sistema, leidžianti regėjimo negalią turintiems keleiviams žinoti, kokį miestą ar miestelį autobusas jau pasiekė ir kada jam reikės išlipti. Stotelės balsu vardijamos ir miesto viešajame transporte, tačiau tarpmiestiniuose autobusuose tai nebuvo labai plačiai naudojama. Tad dabar kelionės autobusais bus patogios visiems.
Kaip veikia sistema?
Bendrovės „Kautra“ darbuotojas Tadas Petrauskas, atsakingas už kokybės kontrolę, pirmasis išbandė liftą, kuris patogiai įkėlė jį ir vežimėlį į autobusą. Vyras pademonstravo, kaip saugiai tai padaryti.
Pirmiausia reikia užvažiuoti ant rampos, užfiksuoti vežimėlio stabdžius ir įsikibti į lifto rankenas. Tai padarius, autobuso vairuotojas spusteli mygtuką ir liftas pakyla iki sėdynių. Čia yra specialiai atlaisvinta vieta, įprastos keleivių sėdynės sustumtos, tad neįgaliojo vežimėlis puikiai telpa.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Tačiau vien įvažiuoti į autobusą nepakanka. Vairuotojas specialiomis tvirtinimo detalėmis prikabina vežimėlio rėmą prie autobuso grindų. Taip vežimėlis pritvirtinamas, kad posūkyje nejudėtų, neapvirstų. Tada už neįgaliojo nugaros pastatoma paminkštinta atrama. Ji reikalinga, jei autobusas staigiai stabdytų ir jam sustojus vežimėlyje sėdintis žmogus iš inercijos neparvirstų ant nugaros.
Autobusais galės patogiai važiuoti ir tie, kurie naudojasi aktyvaus tipo vežimėliais, ir elektriniais.
Liko dar viena detalė – saugos diržas. Jis, kaip ir kitiems keleiviams, užsegamas per petį, tad, stabdant autobusą, diržas sulaikys vežimėlyje sėdintį keleivį. Tokia neįgaliojo vežimėlio tvirtinimo procedūra trunka apie 10 minučių, tačiau, atlikus visus veiksmus, keleivis visą kelionę gali jaustis saugiai ir patogiai keliauti po Lietuvą.
Neįgaliojo vežimėlyje sėdintis T. Petrauskas davė pamokų kitiems likimo draugams, kaip saugiai iš tokio autobuso išlipti. Baigus kelionę visos saugos priemonės nuo vežimėlio nuimamos. Tada, kaip patarė T. Petrauskas, į liftą geriau įvažiuoti atbulomis, vėl užfiksuoti stabdžius ir, įsikibus į rankenas, palaukti, kol autobuso vairuotojas nuleis liftą.
„Liftui nusileidus, lieka nedidelė nuožulnuma. Jei įvažiuosime priekiu, atleidę vežimėlio stabdžius, šis gali pakrypti į šoną. Taip pat stabdžiai gali nevisiškai išlaikyti, tad vežimėlis pradės riedėti. Be to, įvažiuojant į liftą atbulomis, gerokai patogiau laikytis už rankenų“, – patarimus, kaip patogiai ir saugiai naudotis autobusais, pritaikytais asmenims su negalia, dalijo T. Petrauskas. Netrukus autobuso vairuotojas pridūrė, kad jis visada bus šalia, tad padės keleiviams saugiai pakilti ir nusileisti specialiu liftu; jei reikės, prilaikys juos, kad šie keliant nejudėtų.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Keliavimo iššūkiai
Specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytų autobusų pristatymą stebėjo ir žmonės su įvairiomis negaliomis. Jie pripažino, kad iki šiol dažniau rinkosi keliones automobiliu, nes į autobusus nebūdavo galimybės įlipti arba tekdavo prašytis, kad juos įneštų ir pasodintų. Dabar, kai autobusuose įrengtas liftas, kelionės bus orios ir patogios.
„Automobilį vairuoju būtent dėl to, kad autobusai nebuvo pritaikyti – sudėtinga užlipti laiptais. Tikiuosi, kad tokie keltuvus turintys autobusai važinės įvairiais maršrutais, tada bus proga juos išbandyti. Norisi tokiu autobusu keliauti ir į Alytų, ir pajūrį“, – kalbėjo Kristina, kuriai judėti padeda vaikštynė.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Netrukus ji pati išbandė autobuso liftą. Priešingai nei neįgaliojo vežimėlyje sėdintiems žmonėms, jai reikėjo ant lifto rampos stovėti. Kad būtų saugiau ir keleivė neprarastų pusiausvyros, kartu su ja liftu pakilo ir autobuso vairuotojas, prilaikydamas moterį už nugaros. Lifto keliamoji galia leidžia pakelti du asmenis ir vaikštynę. Autobuso viduje moteris ir vairuotojas sutarė, kad jos atveju geriausia pakilti liftu, persėsti į įprastą sėdynę, o vaikštynę palikti bagažo skyriuje.
Regimanto Zakšensko nuotr.
„Būtų gerai, kad tarpmiestiniuose autobusuose nematančiam žmogui būtų pranešama, kokiame miestelyje sustoja autobusas, ir jis galėtų orientuotis, kada reikės išlipti. Ypač tai reikalinga važiuojant nežinomais maršrutais. Tai padėtų keliauti. Žinoma, dar daug kas priklauso nuo gyvenamosios vietos, nes ne visur yra neregiams pritaikyta infrastruktūra“, – apie kitokią keliavimo patirtį kalbėjo regėjimo negalią turintis Andrius. Jo vertinimas – autobuse paspaudus „Stop“ mygtuką ir pasigirdus miestelių pavadinimams, galima aiškiai girdėti, kur sustoja ši transporto priemonė.
Tiesa, „Kautros“ atstovai pridūrė, kad nors autobuse ir bus galimybė balsu pasakyti miestelio pavadinimą, neregiams maršrutą padėtų sekti ir mobilioji programėlė, tad ieškoma būdų, kaip suteikti geriausią keliavimo patirtį visiems keleiviams.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Įvairūs maršrutai
„Kautra“ įsigijo 20 naujų „Scania Irizar“ autobusų, pritaikytų vežti keleiviams su specialiaisiais poreikiais. Bendrovė turi dar tris dviaukščius autobusus, į kuriuos įvažiuoti vežimėliu galima per lenkiamą rampą.
„Su šia kompanija bendradarbiaujama jau ne vienus metus, tačiau tai pirmoji sutartis, kai autobusuose įrengti liftai. Iki šiol, reikia pripažinti, keleivių su specialiaisiais poreikiais nebūdavo daug, nes keliauti stabdė ne tik nepritaikyti autobusai, bet ir neįrengta infrastruktūra.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Yra miestelių, kur keleivius išleidžiame ant žvyro šalikelės, tad turi būti kompleksinis požiūris, kaip tokiems keleiviams palengvinti keliones. Vis dėlto tikimės, kad keliaujančių žmonių su negalia bus daugiau. Autobusai ir nupirkti tam, kad jais būtų naudojamasi ir liftai nesurūdytų“, – kalbėjo „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Naujieji autobusai važiuos įvairiais maršrutais po visą Lietuvą. Populiariais „Kautros“ maršrutais neįgaliesiems pritaikyti autobusai važiuos dažniau, tačiau ir į mažesnius miestelius bent kartą per dieną tikrai vyks tokia transporto priemonė.
Būtina registruotis
Paruošti neįgaliojo vežimėlio vietą autobuse užtrunka. Be to, tam, kad tilptų vežimėlis ir jo tvirtinimo elementai, autobuse reikia sustumti ar visai išimti šešias–aštuonias įprastas sėdynes, todėl keleivių su specialiais poreikiais prašoma iš anksto pranešti apie kelionę.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Tokiu atveju visiems keleiviams reikės trumpiau laukti, kol bus paruošta speciali vieta. Taip pat bus išvengta situacijų, kai atvyksta pilnas autobusas, visos keleivių vietos užimtos ir nėra galimybės atlaisvinti vietą vežimėliui. „Kautros“ atstovai paragino specialiųjų poreikių turinčius keleivius apie jiems reikiamą pagalbą kelionės metu pranešti iš anksto perkant bilietus ir rezervuojantis vietą.
„Reikia skirti laiko tokiai kelionei paruošti, todėl mums būtina iš anksto žinoti, kur reikės sustumti sėdynes. Jei netikėtai reikės tokios kelionės, gali būti, kad tose vietose jau sėdės kiti keleiviai, kažkas neteks vietos. Manome, kad tikrai verta planuotis keliones ir taip kiekvienam palengvinti pasiruošimą“, – pridūrė L. Skardžiukas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Rheinmetall“ vadovas Vilniuje susitiks su premjeru, pasirašys susitarimą dėl elektros
Trečiadienį Vilniuje pirmą kartą su oficialiu vizitu lankysis Vokietijos gynybos pramonės milžinės „Rheinmetall“, Lietuvoje planuojančios statyti artilerijos amunicijos gamyklą, generalinis direktorius Arminas Pappergeris (Papergeris). ...
-
Turto banko aukcione – beveik milijono vertas pastatas
Turto banko viešajame elektroniniame aukcione už 990 tūkst. eurų parduotos buvusios Lietuvos probacijos tarnybos patalpos netoli Vilniaus centro. ...
-
Tikimasi, kad ketinamos statyti artilerijos amunicijos gamyklos neištiks „Teltonikos“ likimas
Energetikos ministras sako norintis, kad Lietuvoje planuojama statyti Vokietijos gynybos pramonės milžinės „Rheinmetall“ artilerijos amunicijos gamykla kuo daugiau elektros gamintų iš saulės, vėjo ar kitų atsinaujinančių ište...
-
GPS ryšio trikdžių su lėktuvais padaugėjo 10 kartų – ar skrydžių rizika nedidėja?
Daugėjant atvejų, kai lėktuvai dėl GPS ryšio trikdžių negalėjo nusileisti Lietuvos oro uostuose, bendrovės „Oro navigacija“ vadovas Saulius Batavičius teigia, kad skrydžiai išlieka saugūs, nes antžeminės navigacijos įren...
-
Paskelbė dosniausius darbdavius: sąrašo viršuje – Greitosios medicinos pagalbos tarnyba
Didžiausių Lietuvos darbdavių su didžiausia atlygio mediana sąrašo pirmojoje vietoje gruodį atsidūrė Greitosios medicinos pagalbos (GMP) tarnyba – jos atlygio mediana siekė 3,5 tūkst. eurų prieš mokesčius – 18 proc. daugia...
-
Nutekinta informacija konkurse „Itonikai“ kainavo 80 tūkst. eurų ir likvidavimą
Informacinių technologijų (IT) ir verslo konsultavimo bendrovės „CGI Lithuania“ ir „Itonika“ taikos sutartimi baigė ginčą dėl nutekintų duomenų apie pirmosios jų pasiūlymą konkurse – „Itonika“ sutiko pasitr...
-
Baltijos jūroje pažeistas Latvijos kabelis „Bitės“ klientams Lietuvoje įtakos neturės?
Baltijos jūroje anksti sekmadienį pažeidus povandeninį Latvijos valstybinio radijo ir televizijos centro optinį kabelį, kuriuo naudojasi ir Baltijos šalių telekomunikacijų bendrovė „Bitė Group“, „Bitė Lietuvos“ v...
-
Pradeda veikti audito rezultatų informacinė svetainė ARIS
Pradeda veikti Valstybės kontrolės sukurta audito rezultatų informacinė svetainė ARIS. Ji skirta institucijoms, įgyvendinančioms valstybiniuose audituose pateiktas rekomendacijas. ...
-
Atskleidė, kas gruodį mokėjo didžiausias algas – sumos įspūdingos
Didžiausią vidutinę algą Lietuvoje gruodį mokėjo didmeninės prekybos elektros kabeliais bendrovė „TT Cables Nordic“ – visą arba ne visą mėnesį dirbę šeši bendrovės darbuotojai gavo vidutiniškai 33,8 tūkst. ...
-
2025 metais „Hanner“ į plėtrą investuos 98 mln. eurų
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Hanner“ šiemet į NT projektus investuos 98 mln. eurų. Didžioji dalis investicijų – 68 mln. eurų – bus skirta Vilniaus gyvenamojo ir komercinio NT plėtrai, 30 mln. eurų – invest...