- Daiva Janauskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Belgijoje įstrigo 13 pervežimais besiverčiančios bendrovės „Arijus“ vilkikų. Vairuotojai priversti gyventi viešbutyje ir nežinia ko laukti. Tuo tarpu įmonės atstovai tikina dar nesulaukę iš Belgijos pareigūnų nei klausimų, nei paaiškinimų.
Sekmadienį Zebriugės mieste automobilių aikštelėje stovinčius bendrovės „Arijus“ vilkikus sustabdė netikėtai ėmė tikrinti transporto inspekcija, policija, kitos institucijos. 13-kos minėtos bendrovės automobilių vairuotojai buvo išlaipinti iš vilkikų kabinų, jiems neleista pasiimti net asmeninių daiktų. Vyrai pasakojo, kad pareigūnai juos nuvežė į viešbutį, kur jie gyvena ir šiandien.
Sulaikytus automobilius vairavo ne tik lietuviai, bet ir baltarusiai bei ukrainiečiai.
Visi vairuotojai buvo apklausti. Daugiausiai jų klausinėta apie darbo ir poilsio reisų metu sąlygas.
Vairuotojai priversti gamtinius reikalus atlikti pakelės grioviuose ir pakrūmėse, o ilsisi vilkikų kabinose.
Kai kurie jų dienraščio „Klaipėda“ korespondentams teigė, kad darbo sąlygos tikrai nėra pačios geriausios: biotualetai neiškuopiami ir perpildyti, vairuotojai priversti gamtinius reikalus atlikti pakelės grioviuose ir pakrūmėse, o ilsisi vilkikų kabinose.
Vairuotojai tvirtino, kad už viešbutį moka patys, penkias dienas gyvena be šilto maisto ir yra visiškoje nežinioje dėl savo likimo. Pirmosiomis dienomis darbdaviai su jais nebendravo ir nepranešė, koks likimas jų laukia.
Tiesa, vyrai pasakojo, kad įmonė Belgijoje įstrigusiems darbuotojams sumokėjo avansą.
Į viešbutį, kuriame vairuotojai apgyvendinti, yra atvykęs Lietuvos profesinių sąjungų Aljanso vadovas Audrius Cuzanauskas, jis bendrauja su Belgijos pareigūnais dėl tolimesnio vairuotojų likimo.
Su dienraščiu „Klaipėda“ bendravę vyrai neslėpė, kad labai jaudinasi dėl savo ateities darbo įmonėje „Arijus“.
Šios bendrovės viešųjų ryšių ir reklamos vadovė Virginija Kaunietė tikino ką kita. Pasak jos, vairuotojų apgyvendinimo ir maitinimosi išlaidas apmoka įmonė, su jais nuolat palaikomas kontaktas.
„Vykdome savo veiklą pagal įstatymus, todėl kaip ir priklauso vairuotojams mokami dienpinigiai už komandiruotėje praleistą laiką. Kaip numatyta įstatymuose ir darbo sutartyse vairuotojams bus apmokamos prastovos.Jau išvykęs į Belgiją transportas, kuris turi parvežti vairuotojus ir jų asmeninius daiktus į Lietuvą, – ketvirtadienį pranešė V.Kaunietė. – Savo darbuotojus labai vertiname. Jokių pretenzijų dėl jų darbo neturime, kaltės neįžvelgiame.“
Komentuodama Belgijos pareigūnų veiksmus įmonės atstovė teigė, kad Belgijos institucijų vykdomą tyrimą vertinti sunku, todėl nuo bet kokių jų veiklos vertinimų susilaiko.
„Belgijos institucijos jokių konkrečių duomenų apie, jų manymu, padarytus pažeidimus dar nepateikė. Tiesiogiai su įmone dar nesusisiekė, nepateikė prašymų dėl dokumentų ar duomenų reikalingų tyrimui pateikimo. Mūsų įmonės teisininkai tiesiogiai bendrauja su Belgijos institucijomis. Dėl šio įvykio jau informavime nacionalinę vežėjų asociaciją „Linava“ ir Lietuvos Respublikos ambasadą Belgijoje“, – pranešė bendrovės „Arijus atstovė“.
Neabejojama, kad įmonės veiklai tai turės neabejotinai neigiamos įtakos. Vilkikai nevažiuoja, vairuotojai negali dirbti. Įmonė turi įsipareigojimų klientams Belgijoje, kurių šiuo metu įvykdyti negalima.
Įmonė patirs veiklos nuostolių bei papildomų išlaidų susijusių su Belgijos pareigūnų atliktais veiksmais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„LTG Cargo“ suteikti didesni įgaliojimai
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo“ suteiktas europinis sertifikatas – bendrovė galės techniškai prižiūrėti ne tik lietuviškus, bet ir iš kitų ES šali...
-
Rusiškus atlasus vadina testu Lietuvai
Paaiškėjus, kad viename iš Vilniaus knygynų pardavinėjami žemėlapiai, kuriuose Maskvos aneksuotas Krymas ar net kai kurios Ukrainos sritys rytuose vaizduojamos kaip faktinės Rusijos federacijos teritorijos, Seimo Kultūros komiteto pirminin...
-
Iš Londono skridęs „Wizz Air“ lėktuvas Kauno taip ir nepasiekė
Ketvirtadienį iš Londono skridęs ir Kaune leistis turėjęs oro bendrovės „Wizz Air" lėktuvas Lenkijos oro erdvėje apsisuko ir grįžo atgal. Pasak Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovo Tado Vasiliausko, orlaivis buvo apgręžtas dėl techn...
-
Hofmanas: turiu suvaldyti šitą krizę
Asociacijai „Riešės bendruomenė“ paprašius Žemės ūkio ministerijos paaiškinti, kodėl uždaromas jos valdomas Riešės žirgynas, žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas žada padaryti viską, kad žirgynas būtų i&s...
-
Pokalbius „Oro navigacijoje“ slapta įrašinėjęs Beliūnas išgirdo galutinį teismo sprendimą
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) galutinai atmetė už neteisėtą techninių priemonių įrengimą ir pokalbių pasiklausymą nuteisto buvusio „Oro navigacijos“ Saugos ir saugumo departamento vadovo Mariaus Beliūno skundą. ...
-
Beldžiasi į užtrenktas duris: siūlo stabdyti...
Lietuva dar kartą paragino Minską stabdyti Astravo atominės elektrinės (AE) pirmojo ir antrojo blokų darbą bei išspręsti visas branduolinės saugos problemas. ...
-
„Mega“ fiksavo didžiausius pardavimus ir lankytojų srautus per 19 veiklos metų
2024 m. gruodis Kauno prekybos ir laisvalaikio centrui „Mega“ buvo išskirtinis. Šį mėnesį pardavimai, be „Senukų“ parduotuvės, pasiekė istoriškai didžiausią sumą per visus 19 veiklos metų ir buvo daugiau k...
-
Į skandalus įsivėlusi „BaltCap“ pranešė apie neskelbiamos vertės sandorį
Investicijų bendrovės „BaltCap“ portfelio įmonė „FCR Media“ kartu su Norvegijos internetinės informacijos bei skaitmeninės rinkodaros paslaugų įmone „1881 Group“ ir Vokietijos skaitmeninės žiniasklaidos grupe &bdqu...
-
VMI įspėja vartotojus: ką svarbu žinoti
Dėl planuojamo EDS serverių perkėlimo nuo penktadienio iki sekmadienio vartotojams nebus pasiekiamos VMI sistemos. ...
-
Atskleidė „Swedbank“ 2024 m. priskaičiuoto solidarumo mokesčio sumą
Bendrosios „Swedbank“ Lietuvoje pajamos 2024 m. išaugo 5 proc. ir siekė 803 mln. eurų, praneša bankas. Finansų institucija informuoja, kad 2024 m. pabaigoje jos grynosios palūkanų pajamos ir grynosios komisinių pajamos sudarė a...