- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos oro uostai žengia dar vieną plėtros žingsnį: paskelbė du viešuosius pirkimus ir šiuo metu ieško rangovų, kurie Vilniaus oro uoste įrengs naują bagažo valdymo sistemą, naujausius tarptautinius saugumo standartus atitinkančią, bagažo patikros sistemą bei bagažo savitarnos punktus.
Įgyvendinus šiuos rangos darbus, Vilniaus oro uoste bagažo pralaidumas padidėtų beveik triskart: nuo 900 iki 2400 vienetų per valandą.
Didžiausi atnaujinimai numatomi būsimajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale, kuris, kaip planuojama atvers duris 2022-ųjų pabaigoje.
„Per pastaruosius penkerius metus keleivių skaičius vien Vilniaus oro uoste išaugo daugiau nei 50 proc. Ateityje tikimės išlaikyti nuoseklų kasmetinį augimą, todėl tinkamas bagažo valdymas įgauna dar didesnę reikšmę – atnaujintos bagažo sistemos padės didinti oro uosto pralaidumą, patogiai ir operatyviai aptarnauti išaugusius keleivių srautus bei naujajame išvykimo terminale turėti visus tarptautinius standartus atitinkančią įrangą“, – sako Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.
Kartu su naujos bagažo valdymo sistemos diegimu bus vykdoma ir bagažo atidavimo savitarnos įrenginių (angl. „self-service“) plėtra. Vilniaus oro uosto išvykimo terminale bus įrengti bei su naująja bagažo valdymo sistema integruoti bagažo atidavimo kioskai. Šalia visų kitų jau sėkmingai pritaikytų sprendimų tai dar vienas žingsnis oro uosto skaitmenizacijos link. Nauja bagažo valdymo sistema apims transportavimo konvejerinę sistemą ir keturių lygių registruoto bagažo patikros sistemą, įskaitant naujausio standarto rentgeno spindulių įrenginius su pažangia sprogmenų aptikimo sistema (EDS). Taip pat bus diegiamas ir dar vienas rentgeno spindulių įrenginys, skirtas tikrinti nestandartinį bagažą. Naujoji sistema bus sertifikuota Europos institucijų ir atitiks vadinamąjį tarptautinį registruojamojo bagažo patikros ECAC 3-iąjį standartą, žymintį naujausią ir moderniausią įrangą, naudojamą Europos Sąjungoje.
Naujoji įranga leis paspartinti ir efektyvinti bagažo patikrą visame oro uoste, o kasdienius, įprastus procesus prieš skrydį keleiviai galės atlikti dar greičiau ir patogiau.
„Naujos bagažo valdymo sistemos reiks būtent naujajame Vilniaus oro uosto terminale. Dabartinės įrangos naudojimas naujajame būtų neracionalus, nes šiuo metu naudojami bagažui valdyti skirti įrenginiai netrukus baigs savo gyvavimo ciklą ir turės būti keičiami naujais – tai natūralūs procesai aviacijoje, būtinos investicijos tobulinimui. Be to, naujoji įranga leis paspartinti ir efektyvinti bagažo patikrą visame oro uoste, o kasdienius, įprastus procesus prieš skrydį keleiviai galės atlikti dar greičiau ir patogiau“, – komentuoja D. Čiuplys.
Papildomai Lietuvos oro uostai įsigys ir 1 EDS bei 1 rentgeno spindulių įrenginį nestandartinio bagažo patikrai, kurie bus naudojami Kauno oro uoste – šiuose, sparčiai augančiuose oro vartuose, taip pat vykdomi infrastruktūros atnaujinimo darbai, plečiamas keleivių terminalas.
Šiais dviem viešaisiais pirkimais Lietuvos oro uostai ketina įsigyti bagažo valdymo sistemą bei sprogmenų aptikimo sistemą: 3 EDS ir 2 įprastus rentgeno spindulių įrenginius bei Vilniaus oro uoste reikalingą konvejerinę bagažo sistemą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Mega“ fiksavo didžiausius pardavimus ir lankytojų srautus per 19 veiklos metų
2024 m. gruodis Kauno prekybos ir laisvalaikio centrui „Mega“ buvo išskirtinis. Šį mėnesį pardavimai, be „Senukų“ parduotuvės, pasiekė istoriškai didžiausią sumą per visus 19 veiklos metų ir buvo daugiau k...
-
Į skandalus įsivėlusi „BaltCap“ pranešė apie neskelbiamos vertės sandorį
Investicijų bendrovės „BaltCap“ portfelio įmonė „FCR Media“ kartu su Norvegijos internetinės informacijos bei skaitmeninės rinkodaros paslaugų įmone „1881 Group“ ir Vokietijos skaitmeninės žiniasklaidos grupe &bdqu...
-
VMI įspėja apie sistemos atnaujinimo darbus: ką svarbu žinoti
Dėl planuojamo EDS serverių perkėlimo nuo penktadienio iki sekmadienio vartotojams nebus pasiekiamos VMI sistemos. ...
-
Atskleidė „Swedbank“ 2024 m. priskaičiuoto solidarumo mokesčio sumą
Bendrosios „Swedbank“ Lietuvoje pajamos 2024 m. išaugo 5 proc. ir siekė 803 mln. eurų, praneša bankas. Finansų institucija informuoja, kad 2024 m. pabaigoje jos grynosios palūkanų pajamos ir grynosios komisinių pajamos sudarė a...
-
Išleidžiami žemaičių genčiai skirti pašto ženklai
Lietuvos paštas penktadienį išleidžia pirmuosius šių metų naujus pašto ženklus. Pašto ženklus, pavadintus „Baltų gentys. Žemaičiai“, sukūrė menininkė Irma Balakauskaitė. ...
-
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusi „Foxpay“ nenuleidžia rankų: pradeda bylinėtis su Lietuvos banku
Teisėsaugos institucijų akiratyje atsidūrusi finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ pradeda bylinėtis su Lietuvos banku dėl jos veiklos ribojimo. ...
-
Premjeras dėl „Teltonikos“ skandalo: mes vaikštome skruzdėlių takais
Žiniasklaidai paskelbus, kad Lietuvos aukštųjų technologijų bendrovės „Teltonika“ produkcija 2023–2024 metais per trečiąsias šalis buvo gabenama į Rusiją, premjeras Gintautas Paluckas teigia šioje situacijoje nem...
-
„Stockholm“ įsikūrusios įmonės vertina puikią patalpų lokaciją ir funkcionalumą
Kaune „Omberg Group“ realizuotas „stock-office“ projektas pritraukė ne tik vietos, bet ir tarptautinius verslus, įskaitant „Krown Lietuva“, „Hansab“ ir „Viskas vėdinimui“. Šių įmonių vado...
-
„Citus“: Vilniuje baigti 2 projektai – plėtoti sudėtingu laikotarpiu, užbaigimą kartino biurokratija
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanija „Citus“ užbaigė ir du projektus Vilniuje. Helsinkio gatvėje pabaigta mažaaukštė kotedžų bei daugiabučių gyvenvietė „PaJustis by CITUS“ ir greta esanti, pagal suta...
-
Naujovės – ir Lietuvos loterijose: po 30 metų „Jėgos“ bei „Kenoloto“ kamuoliukai ima riedėti kitaip
Kai dalis dabar skaitančių nė nebuvo gimę – 1995 m. – loterijų organizatorė „Olifėja“ kartu su partneriais iš Amerikos pradėjo tuo metu Lietuvoje technologiškai pranašiausius sėkmės žaidimus „Jėga&...