Geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia – Baltarusija elektrifikavimas: prasidėjo statybos

  • Teksto dydis:

Pirmasis geležinkelio elektrifikavimo projektas Nepriklausomos Lietuvos istorijoje, geležinkelio ruože Naujoji Vilnia – Kyviškės – Kena – valstybės siena su Baltarusija, įsibėgėja.

Pirmasis geležinkelio elektrifikavimo projektas Nepriklausomos Lietuvos istorijoje, geležinkelio ruože Naujoji Vilnia – Kyviškės – Kena – valstybės siena su Baltarusija, įsibėgėja.

Baigus vieną iš projektavimo etapų, Kena – valstybės siena su Baltarusija atkarpoje ir Naujosios Vilnios traukos pastotėje startuoja apie metus truksiantys statybos darbai. Juos planuojama baigti 2016 m. pavasarį. Šis Lietuvai ir Baltarusijai strateginės reikšmės projektas padės stiprinti dvišalius santykius. Jį įgyvendinus padidės geležinkelio transporto patrauklumas keleivių bei krovinių pervežimui, sumažės aplinkos tarša.

Per mažiau kaip metus 28,6 km ilgio geležinkelio ruože bus nutiesta apie 138 km varinio kontaktinio tinklo laido ir daugiau kaip 165 km bronzinio nešančiojo lyno, pastatyta virš 2000 metalinių konstrukcijų, sunaudota virš 3000 tonų betono. Darbai prasidės nuo pamatų kontaktinio tinklo atramoms įrengimo. Lygiagrečiai startuoja Naujosios Vilnios traukos pastotės rekonstrukcija. Rekonstruotoje traukos pastotėje bus įdiegta nauja įranga, leisianti gabenti krovinius elektriniais krovininiais traukiniais.

Šiuos darbus „Lietuvos geležinkelių“ užsakymu atlieka pagrindinis projekto rangovas – reikšmingą patirtį geležinkelių infrastruktūros modernizavimo projektuose ne tik Lietuvoje bet ir Baltarusijoje bei Latvijoje turinti intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovė FIMA.

„Projekto įgyvendinimui numatytas itin trumpas laikas. Be to, sudėtingi elektrifikavimo darbai negali trukdyti geležinkelių eismui ir bus derinami prie traukinių grafiko. Nuo pat pradžių projektas reikalauja išskirtinio detalumo ir kruopštumo, čia negali būti jokių klaidų. Todėl jau projektavimo etape stengėmės numatyti ir pašalinti ar sumažinti visus įmanomus trikdžius, o prieš pradedant statybos darbus, įsigijome specialią kontaktinio tinklo laidų klojimo įrangą. Mūsų statybos darbų technologija leis užtikrinti, kad vienas iš geležinkelio kelių visada būtų laisvas. Geležinkelių srityje turime didelę patirtį“, - sako FIMA Projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas.

Įrengiama kontaktinio tinklo sistema leis elektrifikuotu ruožu traukiniams važiuoti 160 km per valandą greičiu. Ruožo nuo Naujosios Vilnios iki Lietuvos sienos su Baltarusija elektrifikacija yra pirmas ruožo Kena-Klaipėda elektrifikacijos etapas. Planuojama, kad ateityje Lietuvoje bus elektrifikuota visa IX tarptautinio transporto koridoriaus dalis, nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Šiuo metu naudojamus dyzelinius lokomotyvus palaipsniui pakeis nauji elektriniai lokomotyvai. Pastarieji neteršia aplinkos, yra greitesni ir galingesni už dyzelinius, tad kelionės geležinkeliais Lietuvoje bus patrauklesnės ir keleiviams, nes jie jausis komfortiškiau ir važiuos trumpiau.

Projektas „IX koridoriaus elektrifikavimas. I etapas“ yra tarpvalstybinio projekto, apimančio Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelio ruožo N. Vilnia – Kena – valstybių siena – Gudogai – Molodečno elektrifikavimą, dalis, įgyvendinama Lietuvos pusėje. Projektas vykdomas bendradarbiaujant ir koordinuojant darbus su Baltarusijos geležinkelių atstovais ir yra dalinai finansuojamas 2014–2020 m. Europos Sąjungos programavimo laikotarpio lėšomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių