- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Su taksofonais kelionę į istoriją šiemet pradėjo ir dar viena laikmetį atgyvenusi paslauga – informacijos numeris 118. Nuo kovo 1 d. „Telia“ šiuo telefonu nebeteiks informacijos paslaugos, juo paskambinus bus galima sužinoti tik pagal reguliavimą privalomą informaciją apie viešai skelbiamus abonentų numerius. Tačiau ir „balsinės telefonų knygelės“ laikas jau suskaičiuotas.
„Skaitmeninių technologijų raida ir su ja ateinantys nauji žmonių įpročiai iš esmės pakeitė informacijos paieškos būdus. Kažkada labai populiarus telefono numeris 118 pastaraisiais metais sulaukia vos kelių tūkstančių užklausų per mėnesį. Todėl šiemet nusprendėme atsisveikinti su šia nuostolinga ir nebepopuliaria komercinės informacijos teikimo paslauga“, – sako „Telia“ pardavimų ir klientų aptarnavimo vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
Ji atkreipia dėmesį, kad, siekiant informaciją telefonu pateikti greitai ir tiksliai, ją reikia nuolat tikrinti ir atnaujinti. Dėl to kasdien duomenų bazėje atliekama apie 1000 pakeitimų – tai viena iš priežasčių, kodėl ši paslauga jau kelerius metus yra nuostolinga.
Todėl nuo kovo 1 d. telefonu 118 nebebus teikiama komercinė informacija, tokia kaip įmonių kontaktai, transporto tvarkaraščiai, verslo, laisvalaikio ir kita informacija. Visa duomenų bazėje esanti informacija iki balandžio mėnesio dar bus pasiekiama svetainėje www.118.lt, tačiau jos redaguoti, atnaujinti ar tikslinti nuo kovo mėnesio nebebus galima.
Nuo ateinančio mėnesio numeris 118 turės vienintelę, reguliatoriaus priskirtą paskirtį: juo bus teikiama informacija apie viešai skelbiamus abonentų numerius. Paprasčiau sakant, tai bus tarsi „balsinė telefonų knyga“, kuria paskambinus vis dar bus galima sužinoti Vardenio Pavardenio telefoną, jei šis savo kontaktus yra pateikęs 118 ir sutiko juos skelbti.
Tačiau tai turėtų tęstis nebeilgai. Kai į Lietuvos teisę bus perkeltos ES elektroninių ryšių reguliavimo pataisos, kartu su prievole teikti taksofonų paslaugas, tikėtina, kad bus panaikintas ir privalomas informacijos apie viešai skelbiamus abonentų numerius skelbimas. Tai padės galutinį tašką numerio 118 istorijoje.
Informacijos telefonu 118 paslaugą 2000 metais pradėjo teikti „Lintel“, tuomet antrinė AB „Lietuvos telekomas“ (dabar – „Telia“) įmonė. Tam Radviliškyje buvo įsteigtas pirmasis kontaktų centras. Vėliau kontaktų centrai įsteigti ir didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Šis kontaktų centrų tinklas ne tik teikė informacijos telefonu 118 paslaugą, bet ir rūpinosi „Telia“ klientų aptarnavimu.
2017-aisiais „Lintel“ pakeitė pavadinimą į „Telia Customer Service LT“, o pernai liepą šis paslaugų centras buvo reorganizuotas ir prijungtas prie savo vienintelės akcininkės „Telia Lietuva“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planetariumas Kaune – subrendęs 30 metų darbo vaisius
Praėjusių metų pabaigoje Kaune duris atvėrė „Mokslo sala“, kurioje įrengtas ypač modernus planetariumas. Toks objektas šiuo metu vienintelis Lietuvoje, tad jo gali pavydėti visas kaimyninių šalių regionas. Čia pritaikytos n...
-
„LTG Cargo“ suteikti didesni įgaliojimai
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo“ suteiktas europinis sertifikatas – bendrovė galės techniškai prižiūrėti ne tik lietuviškus, bet ir iš kitų ES šali...
-
Rusiškus atlasus vadina testu Lietuvai
Paaiškėjus, kad viename iš Vilniaus knygynų pardavinėjami žemėlapiai, kuriuose Maskvos aneksuotas Krymas ar net kai kurios Ukrainos sritys rytuose vaizduojamos kaip faktinės Rusijos federacijos teritorijos, Seimo Kultūros komiteto pirminin...
-
Iš Londono skridęs „Wizz Air“ lėktuvas Kauno taip ir nepasiekė
Ketvirtadienį iš Londono skridęs ir Kaune leistis turėjęs oro bendrovės „Wizz Air" lėktuvas Lenkijos oro erdvėje apsisuko ir grįžo atgal. Pasak Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovo Tado Vasiliausko, orlaivis buvo apgręžtas dėl techn...
-
Hofmanas: turiu suvaldyti šitą krizę
Asociacijai „Riešės bendruomenė“ paprašius Žemės ūkio ministerijos paaiškinti, kodėl uždaromas jos valdomas Riešės žirgynas, žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas žada padaryti viską, kad žirgynas būtų i&s...
-
Pokalbius „Oro navigacijoje“ slapta įrašinėjęs Beliūnas išgirdo galutinį teismo sprendimą
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) galutinai atmetė už neteisėtą techninių priemonių įrengimą ir pokalbių pasiklausymą nuteisto buvusio „Oro navigacijos“ Saugos ir saugumo departamento vadovo Mariaus Beliūno skundą. ...
-
Beldžiasi į užtrenktas duris: siūlo stabdyti...
Lietuva dar kartą paragino Minską stabdyti Astravo atominės elektrinės (AE) pirmojo ir antrojo blokų darbą bei išspręsti visas branduolinės saugos problemas. ...
-
„Mega“ fiksavo didžiausius pardavimus ir lankytojų srautus per 19 veiklos metų
2024 m. gruodis Kauno prekybos ir laisvalaikio centrui „Mega“ buvo išskirtinis. Šį mėnesį pardavimai, be „Senukų“ parduotuvės, pasiekė istoriškai didžiausią sumą per visus 19 veiklos metų ir buvo daugiau k...
-
Į skandalus įsivėlusi „BaltCap“ pranešė apie neskelbiamos vertės sandorį
Investicijų bendrovės „BaltCap“ portfelio įmonė „FCR Media“ kartu su Norvegijos internetinės informacijos bei skaitmeninės rinkodaros paslaugų įmone „1881 Group“ ir Vokietijos skaitmeninės žiniasklaidos grupe &bdqu...
-
VMI įspėja vartotojus: ką svarbu žinoti
Dėl planuojamo EDS serverių perkėlimo nuo penktadienio iki sekmadienio vartotojams nebus pasiekiamos VMI sistemos. ...