- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vežėjai susiduria su nesąžininga konkurencija, kai atvykėliai iš trečiųjų šalių pažeidžia galiojančias taisykles ir įžūliai sukčiaudami per mūsų šalį gabena krovinius.
Nesąžininga konkurencija
Už siekį šią problemą iškelti į viešumą, bendrovei "Visla" teko brangiai sumokėti. Direktorius sulaukė grasinimų susidoroti, sudegintas ir įmonės automobilis.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" narys, bendrovės "Visla" vadovas Viktoras Monkevičius į viešumą iškėlė opią problemą, dėl kurios nukenčia ne tik mūsų šalies vežėjai, bet ir Lietuvos biudžetas. Vyras stebisi, kad atsakingos institucijos tokią situaciją toleruoja.
V.Monkevičius visoms šalies vežėjų bendrovėms išsiuntė raštą, kuriame išdėstė problemą, susijusią su trečiųjų šalių vežėjais. Jis pastebi, kad Rusijos, Kazachstano ir kitų šalių vežėjai neperka reikiamų leidimų ir mūsų šalies keliais važiuoja pažeisdami taisykles. Dažnai trečiųjų šalių vežėjai turi leidimus vežti nedalomą stambiagabaritį krovinį, tačiau realiai vežioja įvairius krovinius. Taip pat pasitaiko dokumentų klastojimo atvejų. Dėl šių priežasčių mūsų šalies vežėjai patiria didelių nuostolių.
"Tokie užsienio vežėjų veiksmai sukuria nesąžiningą konkurenciją ir daro nepataisomą žalą nacionaliniam vežėjui ir visos Lietuvos Respublikos biudžetui. Jie pas mus įvažiuoja, mato, kad niekas nekontroliuoja, ir veža tuos krovinius taip, kaip nori", – apie Rusijos ir Kazachstano vežėjų daromą žalą "Kauno dienai" pasakojo V.Monkevičius.
Jis įsitikinęs, jei pasikeistų įstatymų bazė ir leidimų išdavimo sistema atidžiau kontroliuotų situaciją, būtų galima užtikrinti normalias darbo sąlygas Lietuvos vežėjams ir neprarasti pinigų, kurie turėtų keliautų į šalies biudžetą.
Grasinimų lavina
Siekdamas įrodyti, kad šie pažeidimai nėra pavieniai, o klastojami kelionės leidimai yra didelė vežėjų problema, bendrovės "Visla" vadovas pradėjo fiksuoti pažeidimus, kvietė pareigūnus, kad užsienio vežėjams būtų surašyti pažeidimų protokolai.
Tačiau supykdė nelegalius veiksmus atliekančius užsienio vežėjus, todėl V.Monkevičius sulaukė grasinimų, kad su juo bus susidorota.
Pašnekovas pasakojo, kad rugpjūtį Vilniuje, V.A.Graičiūno g. 38 teritorijoje, užfiksavo Kazachstano vežėją, kuris neturėjo leidimo važiuoti Lietuvoje. Jį pastebėję vairuotojai pradėjo fotografuoti, o paskui ir grasinti.
"Man pasakė, kad nusiųs medžiagą savo draugams, ir prasidės karas. Bus blogai ir Lietuvoje, ir Kazachstane. Pradėjo vardyti informaciją apie mane ir mano įmonę. Sakė, kad visus suseks, kad žino, kokius automobilius turime. Tada po maždaug 10 min. priėjo dar vienas azijietiškos išvaizdos vyras ir agresyviai, rusiškai kalbėdamas pradėjo klausti, kodėl aš užrašau numerius ir informuoju muitinę bei policiją. Jis grasino man sakydamas, kad mane likviduos ir aš paspringsiu krauju", – pasakojo V.Monkevičius.
Nuostolių tikrai bus daugiau nei 10 tūkst. eurų.
Pasak "Vislos" vadovo, tada abu užsieniečiai pasišalino, o jis iškvietė policijos pareigūnus. Tiesa, pasak jo, atvykę pareigūnai nedėjo daug pastangų nei ieškodami vyro, kuris jam grasino, nei vairuotojo, kurio krovinys neatitiko reikalavimų ir pažeidė taisykles. Neradus vairuotojo, nebuvo surašytas ir protokolas. Pasak V.Monkevičiaus, policija apėjo teritorijoje veikiančias įmones, bet Kazachstano vairuotojo nerado.
"Paprašiau, kad policininkai nueitų iki apsaugos posto ir neleistų sunkvežimiui išvažiuoti, o jį sulaikytų. Pareigūnai atkirto, kad niekam neįsakinės, jog reikia kažką sulaikyti", – pridūrė pašnekovas.
Stebina abejingumas
Po poros dienų Šalčininkų pasienio poste "Vislos" vadovas pamatė tą patį iš Kazachstano atvykusį vilkiką ir vairuotoją, kuris jam grasino. Paskambinęs bendruoju pagalbos telefonu, apie tai pranešė užsimindamas, kad yra pradėta byla, nes šis vairuotojas jam grasino.
Atvykus policijos pareigūnams, buvo surašytas pažeidimų protokolas tik dėl vilkiko priekabos. V.Monkevičius stebėjosi, kad dėl grasinimų vežėjas net nebuvo apklaustas.
Pasak pašnekovo, tai nebuvo pirmas kartas, kai policijos pareigūnai netinkamai atliko savo pareigas. V.Monkevičius pasakojo, kad kartą buvo pareigūnus iškvietęs dėl tos pačios priežasties – užsienio vežėjas Lietuvos teritorijoje važiavo be reikalingų leidimų. Atvyko du policijos ekipažai, iš užsienio atvykusį vairuotoją sustabdė, tačiau tada kažkas jiems paskambino ir kitatautis buvo paleistas.
Lietuvos vežėjai skundžiasi, kad pareigūnai ne kartą tiesiog paleido leidimų neturinčius kolegas iš užsienio.
"Juk vilkikai užsuka į terminalus pakrauti krovinio, tačiau juose pažeidėjus praleidžia. Jie lyg kokia šventa karvė, kurios liesti negalima. Juk turėtų sulaikyti transporto priemonę, kol bus pašalinti neatitikimai, bet dažnai Kazachstano ar Rusijos vežėjus mūsų institucijos tiesiog paleidžia. Geriausiu atveju gal baudelę išrašo, o jie sau toliau nelegaliai dirba", – įvairių institucijų abejingumu stebėjosi V.Monkevičius.
Vyras pasakojo, kad grasinimai nesibaigė. Po kelių dienų nuo pirmojo grasinimo V.A.Graičiūno g. 38 teritorijoje, jis vėl sulaukė skambučio. V.Monkevičiui paskambino nepažįstamas asmuo. Šį kartą jokio rusiško akcento nebuvo girdėti, skambinęs vyras kalbėjo taisyklinga lietuvių kalba. Jis iš pradžių domėjosi, ar bendrovė "Visla" turi laisvų automobilių kroviniui į trečiąsias šalis. Daug kalbėjęs galiausiai pasakė, kad viską žino apie V.Monkevičių ir jį užmuš. Pašnekovas įtaria, kad tiek užsienio vežėjai, tiek skambinęs vyras dirba išvien ir galimai vieni kitus dangsto dėl daromų kelionės leidimų pažeidimų.
Supleškėjo automobilis
Tačiau grasinimai – ne vienintelė bėda, kurios V.Monkevičius sulaukė dėl siekio, kad trečiųjų šalių vežėjai Lietuvoje dirbtų sąžiningai ir sumokėtų visus reikiamus mokesčius. Spalio pabaigoje supleškėjo V.Monkevičiaus vadovaujamos įmonės "Visla" krovininis automobilis.
Gaisras įvyko Vilniaus rajone, Rukainių kaime, naktį iš spalio 21-osios į 22-ąją. Liepsnos visiškai sunaikino automobilį, tad bendrovė patyrė didelių nuostolių.
"Tai yra rimtas signalas, kad grasinimai yra rimti. Ne kartą man sakė, kad žino viską apie šeimą bei įmonę. Viską, kas susiję su manimi. Automobilis stovėjo aptvertoje įmonės teritorijoje. Kol kas nežinau tikslių nuostolių, reikia apskaičiuoti, nes mašinoje buvo ir pakrautas krovinys. Tikrai bus nuostolių daugiau nei 10 tūkst. eurų", – sakė nukentėjusios bendrovės vadovas.
Kol kas Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos specialistai dar nenustatė tikrosios automobilio gaisro priežasties, tačiau V.Monkevičius neabejoja, kad tai – keršto išraiška ir dar vienas grasinimas nesikišti bei neviešinti kitų vežėjų nesąžiningo elgesio pavyzdžių.
Manoma, kad krovininis įmonės automobilis buvo padegtas iš keršto.
Tyrimo nepradeda
Pašnekovas stebėjosi, nors ir buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl grasinimo nužudyti ar sutrikdyti žmogaus sveikatą, netrukus jis buvo nutrauktas. Pareigūnai motyvavo, kad esą nėra duomenų, įrodančių, jog vyrui tikrai buvo grasinama ir kilo reali grėsmė tiek jam, tiek jo šeimai.
V.Monkevičius piktinosi, kad, pajudinus tokį širšių lizdą, kuris kenkia ne tik Lietuvos vežėjams, bet ir atima pinigų iš Lietuvos biudžeto, teisėsauga stojo į galimų pažeidėjų pusę. Parašius skundą, kad Vilniaus apskrities policijos komisariate buvo nutrauktas ikiteisminis tyrimas, pavesta patikslinti visas aplinkybes. Tačiau ir antrą kartą buvo atsisakyta pradėti tyrimą.
Pateiktuose Vilniaus apskrities pareigūnų raštuose matyti, kad ikiteisminis tyrimas nutrauktas, nes esą nebuvo pateikta įrodymų, jog vyrui buvo grasinta. V.Monkevičiaus darytuose vaizdo įrašuose nėra užfiksuoti nepažįstamų asmenų grasinimo žodžių. O tie įrašai, kuriuos darė galbūt grasinę užsienio vežėjai, tyrėjams nebuvo pateikti. Taip pat nurodyta, kad nėra duomenų, jog V.Monkevičiaus atvaizdas ar įmonės duomenys būtų kam nors platinti ir taip būtų siekiama susidoroti.
Bedrovės "Visla" vadovas tikino, kad ir šį sprendimą skųs. Šiuo metu aiškinamasi, kokiomis aplinkybėmis sudegė įmonės transportas. Dėl šio įvykio ikiteisminį tyrimą pradėję Vilniaus rajono pareigūnai.
Vyras tikino, kad sieks, jog abu įvykiai – tiek grasinimas susidoroti, tiek automobilio gaisras, būtų pripažinti kaip susiję ir sujungti į vieną bylą.
"Reikia viską sujungti, nes grasina ne tik man. Jie sako, kad visi, kurie jiems trukdo dirbti, turės atsakyti. Kitiems Lietuvos vežėjams sakiau, kad taip pat rašytų pareiškimus, bet jie bijo", – tikino V.Monkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Telia Lietuva“: atkurtas ryšys kabeliu tarp Švedijos ir Lietuvos
Prieš beveik dvi savaites Baltijos jūroje nutrūkus vienam iš trijų ryšio kabelių tarp Lietuvos ir Švedijos, Švedijos telekomunikacijų bendrovės „Telia“ ryšio srautai juo atkurti. ...
-
Išriedėjo šventėms papuošti traukiniai
Lapkričio 28 d. Kalėdoms papuošti traukiniai jau išvyksta į Klaipėdą ir Mockavą, lapkričio 29 d. papuoštas traukinys kalėdinę nuotaiką kurs keleiviams, vykstantiems ir į Rygą. Jau ketvirtus metus prie traukinių dekoravimo trad...
-
Nuolaidų ir dovanų dienos „Megoje“ – jau lapkričio 29–30 d.
Juodojo penktadienio (angl. Black Friday) išpardavimai jau spėjo tapti viena laukiamiausių prekybos švenčių ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje – per paskutinį lapkričio penktadienį vykstantį išpardavimą prekybininkai linkę ...
-
Vyriausybė su „Rheinmetall“ pasirašys dvi sutartis1
Lietuvos Vyriausybės ir Vokietijos gynybos pramonės milžinės „Rheinmetall“ atstovai penktadienį pasirašys žemės sklypo būsimai gamyklai Radviliškio rajone nuomos bei 155 mm šaudmenų įsigijimo sutartis. ...
-
Bankrutuojanti viena „101 kepyklėlės“ valdytojų „Juviga“ atleidžia visus darbuotojus4
Bankrutuojanti viena „101 kepyklėlės“ tinklo valdytojų – įmonė „Juviga“ atleidžia visus darbuotojus – apie tai ji pranešė Užimtumo tarnybai. ...
-
Gyventojams svarbiausias būsto tvarumo aspektas – žaliosios erdvės: jas vertina 7 iš 106
Šiandien daugelis gyventojų nori gyventi ne tik patogiame ir kokybiškai įrengtame, bet ir tvariame būste. Tiesa, būsto ir miesto tvarumo suvokimas neretai skiriasi, tačiau daugeliui Lietuvos didmiesčių gyventojų pirmiausiai asocijuojasi s...
-
NASA kosmoso sveikatos priežiūros inovacijų programoje dirbs su lietuvių „Delta Biosciences“
Lietuvos gyvybės mokslų įmonė „Delta Biosciences“ yra pirmoji kompanija Europoje, atrinkta į NASA „Space-H“ akceleratoriaus programą, skatinančią pažangias kosmoso sveikatos priežiūros technologijas. ...
-
„Achemos“ profsąjunga vėl bandys derėtis dėl didesnių atlyginimų3
„Achemos grupės“ valdomos Jonavos azoto trąšų gamyklos „Achema“ darbuotojams 2022 metais nepavykus su darbdaviu pasirašyti dvejų metų kolektyvinės sutarties bei dėl to trumpai streikavus, įmonės darbuotojai inicij...
-
I. Trinkūnaitė: žala padaryta ne tik „Foxpay“, bet ir „iSun Lithuania“ kompetencijų centrui3
Praeitą savaitę Lietuvos bankui (LB) pranešus apie įmonei „Foxpay“ panaikinamą licenciją, šios įmonės savininkė Ieva Trinkūnaitė teigia, kad toks sprendimas padarė nepataisomą žalą ne tik minėtai finansinių technologij...
-
„Litgrid“, Latvijos ir Estijos operatorės pasirašė sistemos valdymo sutartį
Lietuvos, Latvijos ir Estijos elektros perdavimo sistemų operatorės pasirašė Baltijos sistemos regiono valdymo sutartį, nustatančią jų teises ir pareigas kitų metų vasarį sinchronizavus tinklus su kontinentine Europa. ...