- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kaip darbuotojų sveikatos draudimą padaryti naudingu ir vertinamu
-
Skaistė Jaskonė.
-
Alina Leonavičienė.
-
Kaip darbuotojų sveikatos draudimą padaryti naudingu ir vertinamu
-
Kaip darbuotojų sveikatos draudimą padaryti naudingu ir vertinamu
-
Kaip darbuotojų sveikatos draudimą padaryti naudingu ir vertinamu
-
Kaip darbuotojų sveikatos draudimą padaryti naudingu ir vertinamu
Kreipdamiesi dėl darbo į skirtingas įmones darbuotojai vis dažniau klausia, ar jose bus apdrausti sveikatos draudimu. Populiarėjant šiai paslaugai bendrovių vadovams svarbu atlikti nemažai namų darbų – parengti tokį paslaugų rinkinį, kuris atitinka darbuotojų poreikius, taip pat paruošti metinį veiksmų ir vidinės komunikacijos planą, kad žmonės pilnai išnaudotų turimą sveikatos draudimą.
„Aon Baltic“ Darbuotojų motyvavimo programų grupės vadovė Skaistė Jaskonė pastebi: „Neretai pasitaiko, kad įmonės darbuotojams sukuria daug paslaugų apimančius sveikatos draudimo paketus, investuoja į tai nemažai laiko ir lėšų, o darbuotojai ne visuomet sužino apie visas naudas ir negali iki galo įvertinti, ką įmonė jiems siūlo. Todėl kartu su darbuotojų sveikatos draudimu svarbu parengti metinį veiksmų planą, kuris padėtų žmonėms susipažinti su siūlomomis paslaugomis ir tinkamu metu jomis pasinaudoti.“
Kaip vieną iš pavyzdžių S. Jaskonė pateikia „Vikonda grupės“ požiūrį į darbuotojus – drausdama juos bendrovė skatina žmones atsakingai stebėti savo sveikatą, skirti dėmesio profilaktikai ir pilnai išnaudoti kasmet suteikiamą draudimo apsaugą.
Skaistė Jaskonė. Partnerio nuotr.
Daugiau kaip 80 proc. darbuotojų jau įvertino sveikatos draudimo naudą
„Vikonda grupės“ personalo direktorė Alina Leonavičienė teigia, kad prieš ketverius metus sveikatos draudimu apdraudė per 600 grupei priklausančių įmonių darbuotojų. Jei pirmaisiais metais jo privalumais pasinaudojo apie trečdalį darbuotojų, dabar tokių – daugiau kaip 80 proc.
Alina Leonavičienė. Partnerio nuotr.
„Mūsų įmonių grupė išsiskiria tuo, kad ji vienija labai skirtingus žmones, dirbančius žemės ūkyje, maisto gamyboje, paslaugų sektoriuje. Darbuotojai dirba skirtinguose miestuose: vienų darbo vietos yra kompiuterizuotos, kitų – prie maisto gamybos linijų, dar kitų – laukuose. Todėl buvo nemenkas iššūkis ne tik visiems išaiškinti sveikatos draudimo naudą, bet ir surinkti grįžtamąjį ryšį, sužinoti, kas darbuotojams yra svarbiausia“, – pasakojo A. Leonavičienė.
Personalo direktorė atkreipia dėmesį, kad pirmąkart darbuotojų sveikata buvo apdrausta 2020 m. vasario pradžioje, o po pusantro mėnesio dėl koronaviruso pandemijos buvo paskelbtas karantinas. Daug gydymo įstaigų sugriežtino patekimą pas specialistus, smarkiai apribojo gyvą bendravimą.
„Tačiau sušvelninus pandeminius ribojimus mūsų darbuotojai iškart pajuto, kad turėti sveikatos draudimą yra labai naudinga – tuo metu, kai gydymo įstaigose nusidriekė ilgiausios eilės ir tapo beveik neįmanoma greitai patekti pas specialistus, mūsų darbuotojai su savo sveikatos draudimu galėjo be eilių naudotis privačių klinikų paslaugomis“, – prisiminė A. Leonavičienė.
Dabar „Vikonda grupės“ įmonėse sveikatos draudimu per metus pasinaudoja daugiau kaip 80 proc. darbuotojų. Jie aktyviai keičiasi žiniomis, kaip geriau išnaudoti suteiktas lėšas gydymo ir prevencinėms paslaugoms, pataria vieni kitiems.
Partnerio nuotr.
Siekdama sudaryti darbuotojams kuo geresnes sąlygas pasinaudoti sveikatos draudimu per penkerius metus, „Vikonda“ sukūrė visą partnerių tinklą. Įmonių grupei buvo svarbu, kad optikos, privačios klinikos, kitas sveikatinimo paslaugas teikiančios įmonės veiktų ne tik didmiesčiuose, bet ir Kėdainiuose bei kitose vietovėse.
Įmonių grupė taip pat iš anksto sudaro tyrimus atliekančių gydymo įstaigų atvykimų planą ir informuoja darbuotojus – jie patys pasirenka, kokius tyrimus norėtų atlikti ir, naudodamiesi sveikatos draudimu, tai daro periodiškai, siekdami reguliariai stebėti savo sveikatos pokyčius.
Apdraudė nuo kritinių ligų – jau keliems darbuotojams tai pravertė sunkiausiais atvejais
„Vikonda grupės“ personalo direktorė ypač vertina, kad draudimo brokerio „Aon“ patarimu į sveikatos draudimo paketą buvo įtrauktos kritinės ligos. Jų sąraše – net 20, o draudimas galioja nuo piktybinių auglių, infarkto, insulto, įvairių širdies ir kraujagyslių operacijų, kitų sunkių susirgimų, įskaitant COVID-19.
Partnerio nuotr.
„Deja, bet per pastaruosius dvejus metus jau keletui darbuotojų teko pasinaudoti kritinių ligų draudimu – vieną darbuotoją ištiko insultas, keliems buvo nustatyti onkologiniai susirgimai, – pasakojo „Vikonda grupės“ personalo direktorė. – Būtent kritinių ligų atvejais labiausiai pajutome draudimo naudą. Sunkiomis ligomis susirgę darbuotojai ne tik gavo pinigines išmokas, bet ir gali dabar efektyviau planuoti reabilitaciją. Padedant draudimo brokerio atstovams mes kartu analizuojame, kaip maksimaliai išnaudoti sveikatos draudimo galimybes, kad mūsų darbuotojai galėtų pasveikti kuo greičiau.“
S. Jaskonė išskiria kelis aspektus, kurie svarbūs siekiant, kad draudimas neštų maksimalią naudą ir žmonių pasitenkinimą.
„Svarstant apie savo darbuotojų sveikatos draudimą, svarbu sukurti tokį variantą, kuriame būtų visapusiškai padengtos įvairios medicinos paslaugos, įskaitant hospitalizavimą ir apsilankymus pas gydytoją, būtų numatytas receptinių vaistų įsigijimas, prevencinė priežiūra ir psichikos sveikatos paslaugos, – vardijo „Aon Baltic“ atstovė. – Taip pat taupant laiką ir pasinaudojant skaitmeniniais sprendimais vis svarbesnė tampa galimybė neskubiais medicininiais klausimais pasikonsultuoti su specialistais nuotoliniu būdu. O štai renkantis sveikatos draudimo paslaugų teikėją, verta rinktis tą, kuris siūlo kokybišką klientų aptarnavimą ir palaikymą, padeda darbuotojams suprasti savo turimo sveikatos draudimo galimybes ir operatyviai spręsti bet kokius iškylančius klausimus.“
S. Geniūnaitės nuotr.
Rūpinimąsi sveikata vadina tvariu požiūriu
S. Jaskonė sako, kad įmonėse vis labiau įsitvirtina tvarus požiūris į darbuotojų sveikatą. Jos teigimu, labai svarbu, kad nepriklausomai nuo užimamų pareigų, visi darbuotojai gautų specialiai jiems sukurtą sveikatos draudimą. Jis turi apimti tas rizikas, kurias patys darbuotojai įvardija svarbiausiomis – tik tokiu atveju žmonės pasinaudoja paslaugomis ir gali geriau prižiūrėti savo sveikatą.
„Po pandemijos visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, smarkiai išaugo naudojimasis sveikatos paslaugomis. Pakilus sveikatos draudimo kainoms dalis įmonių nusprendė taupyti ir vietoje sveikatos draudimo pasiūlė darbuotojams bilietų į kiną arba saldumynų, – pasakojo sveikatos draudimo ekspertė. – Tačiau tokiais atvejais įmonė sutaupo tik trumpuoju laikotarpiu, o kokybiškos sveikatos priežiūros negavę darbuotojai dažniau serga, ima daugiau nedarbingumo dienų. Turėdami sveikatos problemų darbuotojai būna mažiau produktyvūs ir motyvuoti, blogėja bendra atmosfera kolektyve.“
Partnerio nuotr.
Vis dėlto draudimo ekspertė teigia besidžiaugianti tuo, jog Lietuvoje vis daugiau įmonių sveikatos draudime įžvelgia ilgalaikę vertę ir išties rūpinasi darbuotojų gerove, skatina juos tvariai rūpintis savo sveikata. Tai padeda darbuotojams laiku pastebėti nerimo signalus, išvengti sunkesnių susirgimų, greičiau pasveikti ir grįžti prie darbų.
„Darbuotojus draudžiame penktąjį sezoną – per tą laiką išgryninome sveikatos draudimo apimtis, kurios tinka būtent mūsų įmonių grupės žmonėms. Pastebime, kad vis tvirtėja rūpinimosi sveikata kultūra, kuri keičia darbuotojų požiūrį ne tik į savo sveikatą, bet ir į darbdavio pastangas, – pabrėžė A. Leonavičienė. – Su „Aon Baltic“ ir draudimo įmonės „Compensa“ atstovais skatiname mūsų žmones bendrauti kuo aktyviau – jie gauna išties individualias konsultacijas ir dažnu atveju nustemba kiek daug galimybių suteikia sveikatos draudimas.“
![](/img/dmn-pr-kd.png)
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Sodra“ gyventojus ragina naudoti savitarna: „kaista“ telefonai
Sausio ir vasario pradžioje, gyventojus pasiekiant didesnėms pensijoms, padidėjusio skambučių srauto sulaukianti „Sodra“ gyventojus ragina naudotis informacinėmis sistemomis ir savitarna. ...
-
„Ignitis“ kreipėsi į per klaidą didesnes sąskaitas gavusius klientus
Dėl techninės klaidos penktadalis – apie 200 tūkst. valstybės valdomos „Ignitis grupės“ elektros tiekėjos „Ignitis“ klientų praėjusį šeštadienį gavę bei jau apmokėję dukart didesnes sąskaitas, pinigus a...
-
Žiniasklaida: įdiegtos papildomos saugumo funkcijos „Bolt“ keleiviams
Pavėžėjimo paslaugų platformos „Bolt“ klientai nuo šiol galės pasinaudoti 2 papildomomis saugumo funkcijomis: „įsėdimo kodo“ bei „patikimų kontaktinių asmenų“ įvedimo į sistemą galimybe, skelbia naujien...
-
Teismas: Klaipėdos valdžia už sankryžos remontą „Rivonai“ neturi mokėti dar 3,5 mln. eurų
Mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ savininkų kontroliuojamai bendrovei „Rivona“ iš Klaipėdos valdžios per teismą nepavyko išsireikalauti 3,5 mln. eurų už papildomus sankryžos remonto darbus. ...
-
Iš Vilniaus į Taliną – tik su vienu persėdimu
Trijų Baltijos šalių vežėjai – Lietuvos „LTG Link“, Latvijos „Vivi“ ir Estijos „Elron“ – pirmadienį pradėjo suderintą traukinių maršrutą tarp Vilniaus ir Talino su vienu persėdimu La...
-
Po istorinio įvykio: kas ir kodėl paskleidė dezinformaciją
Dėl tikrovės neatitinkančių žinučių Lietuvai savaitgalį sinchronizuojantis su Vakarų Europos elektros tinklais buvo įspėtos dvi įmonės, jos atlieka vidinius tyrimus, apie kurių rezultatą informuos Nacionalinį krizių valdymo centrą (NKVC). ...
-
Raketų kūrėja „Frankenburg“ įsteigė įmonę Vilniuje
Pernai Estijoje įkurta kovinių raketų kūrėja – Europos gynybos technologijų bendrovė „Frankenburg“ įsteigė įmonę Lietuvoje. ...
-
Zuokas siūlo sumažinti apie turistus renkamų duomenų kiekį
Seimo narys Artūras Zuokas siūlo atsisakyti perteklinio, jo nuomone, duomenų rinkimo apie keliaujančius ir apgyvendinimo paslaugomis pasinaudojusius turistus. ...
-
Klaipėdos jūrų uosto direktorius: tik 5 proc. viso krovinių srauto sudaro tranzitas
Klaipėdos jūrų uostas nebėra priklausomas nuo krovinių tranzito iš Rytų šalių, teigia uosto direktorius Algis Latakas. Jo pateiktais duomenimis, jei 2020 metų pabaigos tranzitas sudarė 40 proc. viso krovinių srauto, 2024 metais jis smuk...
-
„Ignitis“: dalis klientų gavo nekorektiškas sąskaitas
Elektros ir dujų tiekėjas „Ignitis“ šeštadienio vakarą pranešė, kad dalis klientų dėl techninės klaidos gavo nekorektiškas sąskaitas. ...