- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Beveik prieš 30 metų statyti keltai „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ su Lietuvos vėliava plaukioja Juodosios jūros linijose ir laukia, ar danų kompanija „DFDS Seaways“ privatizuos juos nuomojančią „Ukrferry“.
Beveik prieš 30 metų statyti keltai „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ su Lietuvos vėliava plaukioja Juodosios jūros linijose ir laukia, ar danų kompanija „DFDS Seaways“ privatizuos juos nuomojančią „Ukrferry“.
Žvalgytuvės Juodojoje jūroje?
Dėl didelių kuro sąnaudų, amžiaus ir griežtų kuro reikalavimų Baltijos jūrai nebetinkantys „lietuviški“ keltai išnuomoti Ukrainos valstybinei „Ukrferry“ keltų kompanijai. Jie Ukrainoje atlieka savotišką misiją. Šie laivai yra tarsi ženklas, kad valstybės įmones besirengiančiai privatizuoti Ukrainai vienas iš pirkėjų galėtų būti danų „DFDS Seaways“ kompanija.
Šios kompanijos rinkodaros koordinatorius Sorenas Petersenas nepatvirtino, kad „DFDS Seaways“ rengiasi privatizuoti „Ukrferry“ keltų kompaniją. Teigta, kad „DFDS Seways“ akcijos yra kotiruojamos akcijų biržose, todėl negalima atskleisti informacijos, kuri galėtų vienaip ar kitaip paveikti akcijų vertę. Tuo pat metu buvo teigiama, kad pakankamai geras pozicijas Baltijos ir Šiaurės jūrose turinti „DFDS Seaways“ turi interesų įžengti ir į Viduržemio bei Juodosios jūros keltų laivybos rinkas.
Pastaruoju metu „DFDS Seaways“ domėjosi galimybėmis įsigyti naujos laivybos kompanijos akcijas. Prieš kurį laiką buvo skelbiama apie lenkų kompanijos „Polferries“ akcijų pardavimą. Tarp galimų pirkėjų Danijos jūrinėje internetinėje žiniasklaidoje buvo minima „DFDS Seaways“. Tačiau lenkai atsisakė ketinimo parduoti „Polferries“ akcijas. Vietoje to jie sujungė dvi lenkiškas keltų laivybos kompanijas ir taip sustiprino keltų laivybos verslą Baltijos jūroje.
„Greifswald“ – reklaminis veidas
Ukrainos Vyriausybė greičiausiai bus priversta parduoti nemažą dalį valstybės įmonių taip gelbėdama šalies ekonomiką. Ukrainos ekonomikos ministras Aivaras Abromavičius paskelbė, kad pirmųjų valstybės įmonių privatizacija prasidės baigiantis 2015 metams.
Odesoje esanti registruota keltų laivybos kompanija „Ukrferry“ kol kas neminima tarp galimai privatizuojamų įmonių. Kaip daugiausiai pajamų Ukrainai per privatizaciją galinčios atnešti minimos Odesos prieuosčio chemijos gamykla (preliminari vertė apie 500 mln. JAV dolerių) ir Ukrainos elektros energijos gamintoja „Centrenergo“. Į pastarąją jau nusitaikė viena Prancūzijos kompanija.
Panašu, kad Vakarų Europos stiprios ekonomikos šalių kompanijos jau yra įsistudijavusios Ukrainos privatizuojamų įmonių sąrašus ir žino į kokias rinkas tikslinga pretenduoti.
Kalbant apie Ukrainos keltų laivybos kompaniją „Ukrferry“ visiškai aišku, kad investuotojus labiausiai domintų ne jos materialus turtas ar laivai, kurie yra seni. Be nuomojamų „DFDS Seaways“ keltų „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ Ukrainos įmonė „Ukrferry“ dar turi mums Baltijos jūros rinkoje ir Klaipėdoje žinomą keltą „Greifswald“ bei savo nuo seno naudotus keltus „Geroj Schipki“, „Geroj Plevy“, „Geroj Odesy“ ir „Geroj Sevastopolia“.
Pagrindiniu kompanijos keltu – savotišku reklaminiu veidu su „Ukrferry“ užrašais ant borto pristatomas keltas „Greifswald“. Jis kaip ir keltas ir „Kaunas Seaways“ plaukioja keltų laivybos linijoje tarp Ukrainos Iljičovsko ir Gruzijos Počio bei Batumi uostų. Reisai tarp jų ilgi – pirmyn ir atgal trunka apie 60 valandų.
Pasitiki užsienio laivais
Ukrainos keltų laivybos kompanija „Ukrferry“ iš viso turi penkias linijas. Be jau minėtos Iljičovsko ir Gruzijos Počio bei Batumi uostų yra linijos iš Iljičovsko į Bulgarijos Varną, iš Batumio į Varną, iš Batumio į Rumunijos Konstancą ir Iljičovsko į Turkijos Haidarpašą. Pastarojoje linijoje taip pat plaukioja „lietuviški“ keltai – pagrindinis „Vilnius Seaways“, bet kartais jį keičia ir „Kaunas Seaways“.
Laivybos kompanijos „Ukrferry“ prezidentas Aleksandras Kurliandas leidiniui „Black Sea Trans“ teigė, kad dėl karo, pinigų vertės svyravimų ir Ukrainos bei Rusijos ekonomikos kritimo Juodosios jūros keltų laivybos rinka patiria didelius nuostolius. Pagrindinėse linijose tarp Ukrainos Iljičovsko bei Gruzijos Počio/Batumio ir Turkijos Haidarpaša uostų šiemet krovinių apyvartos kritimas siekia nuo 20 iki 25 proc. „Ukrferry“ vadovo nuomone, rinka, jei nebus kokių nors naujų sukrėtimų, gali atsigauti ne anksčiau kaip 2018 metais.
A.Kurliandas iškėlė ir kitą regiono problemą, kuri iš dalies paaiškina, kodėl Juodosios jūros regione atsirado „DFDS Seaways“ laivai.
„Dėl sunkios Ukrainos ekonominės padėties krovinių savininkai ir linijų operatoriai mieliau dirba su čarteriniais reisais plaukiojančiais užsienio vėliavų keltais, nes tai suteikia tam tikras garantijas“, - tikino A.Kurliandas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune įsikūrusiame indiškų patiekalų restorane – nešvarios patalpos ir įrenginiai11
Dėl patikrinimo metu nustatytų pažeidimų Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) laikinai sustabdė indiškų patiekalų restorano „Devi Indian“ veiklą. ...
-
Vilnietei už pastabumą – 20 tūkst. eurų1
Pastabumas – naudingas bruožas, kartais net finansiškai. Štai vilnietė Dalia, apsipirkinėdama savitarnos kasose, pastebėjo, jog joje gali įsigyti mėgstamų nutrinamų loterijos bilietų. Ir vienas jų jai atnešė 20 tūkst. eur...
-
Džiugi žinia: atsirado 81 milijono eurų laimėtojas27
Vienu laimingu loterijos bilietu Lietuvoje buvo laimėta stulbinanti suma – beveik 81 milijonas eurų. Skelbiama, kad laimėtojas atsirado. ...
-
Žiniasklaida: M. Navickienės šeimą su V. Germanu siejo ir skolos16
Prieš ketverius metus buvusios Švietimo, mokslo ir sporto ministrės Monikos Navickienės vyro Mindaugo Navicko valdoma įmonė „LITLAB“ perėmė verslininko Vilhelmo Germano įsiskolinimus kreditoriams, praneša LNK. ...
-
Kaune pradedamos Ašigalio gatvės viaduko statybos virš Vilnius–Klaipėda magistralės7
Kaune pradedamos Ašigalio gatvės viaduko su greitėjimo ir lėtėjimo juostomis statybos virš automagistralės Vilnius–Klaipėda. Kitapus Islandijos plento beveik dviejų hektarų plote jau baigiami statybų teritorijos paruošimo da...
-
VPT: „Foxpay“ laimėtų mokėjimo tarpininkavimo paslaugų pirkimų kainodara – netinkama
Išnagrinėjusi du atsiskaitymų tarpininkavimo paslaugų viešuosius pirkimus, kuriuos buvo laimėjusi teisėsaugos ir kitų institucijų akiratyje atsidūrusi fintech įmonė „Foxpay“, Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) nustatė,...
-
Kauno oro uostas velkasi naują rūbą1
Tūkstančiai kvadratinių metrų stiklo ir daugiasluoksnių plokščių netrukus gerokai atnaujins Kauno oro uosto keleivių terminalo vaizdą. ...
-
Kairysis Nemuno krantas tampa naujuoju Kauno centru50
Kairiajame Nemuno krante, SBA grupės vystomame rajone „Nemunaičiai“, duotas startas antrojo etapo statyboms – kompleksą papildys daugiabutis „Pasaka“ ir naujas verslo centras „Hermanas“. Šioje Kauno dalyje i&...
-
Pieno perdirbimo įmonė buvusiai darbuotojai turės atlyginti 36 tūkst. eurų žalą2
Pieno perdirbimo įmonė „Pieno žvaigždės“ buvusiai savo darbuotojai, daugiau nei 30 metų dirbusiai kenksmingomis sąlygomis, privalės atlyginti per 26 tūkst. eurų turtinės ir 10 tūkst. eurų neturtinės žalos. ...
-
„Megos“ dovanų kortelių pirkėjams – maloni staigmena
Sveikatos specialistai pripažįsta, kad haloterapija, arba druskų terapija, turi gydomąją galią, todėl lankymasis druskų kambaryje gali padidinti organizmo atsparumą virusams ir bakterijoms, sumažinti astmos ir alergijos simptomus, nuraminti odos užd...