Lietuvos keltų misija Ukrainoje

Beveik prieš 30 metų statyti keltai „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ su Lietuvos vėliava plaukioja Juodosios jūros linijose ir laukia, ar danų kompanija „DFDS Seaways“ privatizuos juos nuomojančią „Ukrferry“.

Beveik prieš 30 metų statyti keltai „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ su Lietuvos vėliava plaukioja Juodosios jūros linijose ir laukia, ar danų kompanija „DFDS Seaways“ privatizuos juos nuomojančią „Ukrferry“.

Žvalgytuvės Juodojoje jūroje?

Dėl didelių kuro sąnaudų, amžiaus ir griežtų kuro reikalavimų Baltijos jūrai nebetinkantys „lietuviški“ keltai išnuomoti Ukrainos valstybinei „Ukrferry“ keltų kompanijai. Jie Ukrainoje atlieka savotišką misiją. Šie laivai yra tarsi ženklas, kad valstybės įmones besirengiančiai privatizuoti Ukrainai vienas iš pirkėjų galėtų būti danų „DFDS Seaways“ kompanija.

Šios kompanijos rinkodaros koordinatorius Sorenas Petersenas nepatvirtino, kad „DFDS Seaways“ rengiasi privatizuoti „Ukrferry“ keltų kompaniją. Teigta, kad „DFDS Seways“ akcijos yra kotiruojamos akcijų biržose, todėl negalima atskleisti informacijos, kuri galėtų vienaip ar kitaip paveikti akcijų vertę. Tuo pat metu buvo teigiama, kad pakankamai geras pozicijas Baltijos ir Šiaurės jūrose turinti „DFDS Seaways“ turi interesų įžengti ir į Viduržemio bei Juodosios jūros keltų laivybos rinkas.

Pastaruoju metu „DFDS Seaways“ domėjosi galimybėmis įsigyti naujos laivybos kompanijos akcijas. Prieš kurį laiką buvo skelbiama apie lenkų kompanijos „Polferries“ akcijų pardavimą. Tarp galimų pirkėjų Danijos jūrinėje internetinėje žiniasklaidoje buvo minima „DFDS Seaways“. Tačiau lenkai atsisakė ketinimo parduoti „Polferries“ akcijas. Vietoje to jie sujungė dvi lenkiškas keltų laivybos kompanijas ir taip sustiprino keltų laivybos verslą Baltijos jūroje.

„Greifswald“ – reklaminis veidas

Ukrainos Vyriausybė greičiausiai bus priversta parduoti nemažą dalį valstybės įmonių taip gelbėdama šalies ekonomiką. Ukrainos ekonomikos ministras Aivaras Abromavičius paskelbė, kad pirmųjų valstybės įmonių privatizacija prasidės baigiantis 2015 metams.

Odesoje esanti registruota keltų laivybos kompanija „Ukrferry“ kol kas neminima tarp galimai privatizuojamų įmonių. Kaip daugiausiai pajamų Ukrainai per privatizaciją galinčios atnešti minimos Odesos prieuosčio chemijos gamykla (preliminari vertė apie 500 mln. JAV dolerių) ir Ukrainos elektros energijos gamintoja „Centrenergo“. Į pastarąją jau nusitaikė viena Prancūzijos kompanija.

Panašu, kad Vakarų Europos stiprios ekonomikos šalių kompanijos jau yra įsistudijavusios Ukrainos privatizuojamų įmonių sąrašus ir žino į kokias rinkas tikslinga pretenduoti.

Kalbant apie Ukrainos keltų laivybos kompaniją „Ukrferry“ visiškai aišku, kad investuotojus labiausiai domintų ne jos materialus turtas ar laivai, kurie yra seni. Be nuomojamų „DFDS Seaways“ keltų „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ Ukrainos įmonė „Ukrferry“ dar turi mums Baltijos jūros rinkoje ir Klaipėdoje žinomą keltą „Greifswald“ bei savo nuo seno naudotus keltus „Geroj Schipki“, „Geroj Plevy“,  „Geroj Odesy“ ir „Geroj Sevastopolia“.

Pagrindiniu kompanijos keltu – savotišku reklaminiu veidu su „Ukrferry“ užrašais ant borto pristatomas keltas „Greifswald“. Jis kaip ir keltas ir „Kaunas Seaways“ plaukioja keltų laivybos linijoje tarp Ukrainos Iljičovsko ir Gruzijos Počio bei Batumi uostų. Reisai tarp jų ilgi – pirmyn ir atgal trunka apie 60 valandų.

Pasitiki užsienio laivais

Ukrainos keltų laivybos kompanija „Ukrferry“ iš viso turi penkias linijas. Be jau minėtos Iljičovsko ir Gruzijos Počio bei Batumi uostų yra linijos iš Iljičovsko į Bulgarijos Varną, iš Batumio į Varną, iš Batumio į Rumunijos Konstancą ir Iljičovsko į Turkijos Haidarpašą. Pastarojoje linijoje taip pat plaukioja „lietuviški“ keltai – pagrindinis „Vilnius Seaways“, bet kartais jį keičia ir „Kaunas Seaways“.

Laivybos kompanijos „Ukrferry“ prezidentas Aleksandras Kurliandas leidiniui „Black Sea Trans“ teigė, kad dėl karo, pinigų vertės svyravimų ir Ukrainos bei Rusijos ekonomikos kritimo Juodosios jūros keltų laivybos rinka patiria didelius nuostolius. Pagrindinėse linijose tarp Ukrainos Iljičovsko bei Gruzijos Počio/Batumio ir Turkijos Haidarpaša uostų šiemet krovinių apyvartos kritimas siekia nuo 20 iki 25 proc. „Ukrferry“ vadovo nuomone, rinka, jei nebus kokių nors naujų sukrėtimų, gali atsigauti ne anksčiau kaip 2018 metais.

A.Kurliandas iškėlė ir kitą regiono problemą, kuri iš dalies paaiškina, kodėl Juodosios jūros regione atsirado „DFDS Seaways“ laivai.

„Dėl sunkios Ukrainos ekonominės padėties krovinių savininkai ir linijų operatoriai mieliau dirba su čarteriniais reisais plaukiojančiais užsienio vėliavų keltais, nes tai suteikia tam tikras garantijas“, - tikino A.Kurliandas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

taips

taips  portretas
bus kaip pas mus, paims uz aciu pelningas linijas ir misija baigta
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių