- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Beveik prieš 30 metų statyti keltai „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ su Lietuvos vėliava plaukioja Juodosios jūros linijose ir laukia, ar danų kompanija „DFDS Seaways“ privatizuos juos nuomojančią „Ukrferry“.
Beveik prieš 30 metų statyti keltai „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ su Lietuvos vėliava plaukioja Juodosios jūros linijose ir laukia, ar danų kompanija „DFDS Seaways“ privatizuos juos nuomojančią „Ukrferry“.
Žvalgytuvės Juodojoje jūroje?
Dėl didelių kuro sąnaudų, amžiaus ir griežtų kuro reikalavimų Baltijos jūrai nebetinkantys „lietuviški“ keltai išnuomoti Ukrainos valstybinei „Ukrferry“ keltų kompanijai. Jie Ukrainoje atlieka savotišką misiją. Šie laivai yra tarsi ženklas, kad valstybės įmones besirengiančiai privatizuoti Ukrainai vienas iš pirkėjų galėtų būti danų „DFDS Seaways“ kompanija.
Šios kompanijos rinkodaros koordinatorius Sorenas Petersenas nepatvirtino, kad „DFDS Seaways“ rengiasi privatizuoti „Ukrferry“ keltų kompaniją. Teigta, kad „DFDS Seways“ akcijos yra kotiruojamos akcijų biržose, todėl negalima atskleisti informacijos, kuri galėtų vienaip ar kitaip paveikti akcijų vertę. Tuo pat metu buvo teigiama, kad pakankamai geras pozicijas Baltijos ir Šiaurės jūrose turinti „DFDS Seaways“ turi interesų įžengti ir į Viduržemio bei Juodosios jūros keltų laivybos rinkas.
Pastaruoju metu „DFDS Seaways“ domėjosi galimybėmis įsigyti naujos laivybos kompanijos akcijas. Prieš kurį laiką buvo skelbiama apie lenkų kompanijos „Polferries“ akcijų pardavimą. Tarp galimų pirkėjų Danijos jūrinėje internetinėje žiniasklaidoje buvo minima „DFDS Seaways“. Tačiau lenkai atsisakė ketinimo parduoti „Polferries“ akcijas. Vietoje to jie sujungė dvi lenkiškas keltų laivybos kompanijas ir taip sustiprino keltų laivybos verslą Baltijos jūroje.
„Greifswald“ – reklaminis veidas
Ukrainos Vyriausybė greičiausiai bus priversta parduoti nemažą dalį valstybės įmonių taip gelbėdama šalies ekonomiką. Ukrainos ekonomikos ministras Aivaras Abromavičius paskelbė, kad pirmųjų valstybės įmonių privatizacija prasidės baigiantis 2015 metams.
Odesoje esanti registruota keltų laivybos kompanija „Ukrferry“ kol kas neminima tarp galimai privatizuojamų įmonių. Kaip daugiausiai pajamų Ukrainai per privatizaciją galinčios atnešti minimos Odesos prieuosčio chemijos gamykla (preliminari vertė apie 500 mln. JAV dolerių) ir Ukrainos elektros energijos gamintoja „Centrenergo“. Į pastarąją jau nusitaikė viena Prancūzijos kompanija.
Panašu, kad Vakarų Europos stiprios ekonomikos šalių kompanijos jau yra įsistudijavusios Ukrainos privatizuojamų įmonių sąrašus ir žino į kokias rinkas tikslinga pretenduoti.
Kalbant apie Ukrainos keltų laivybos kompaniją „Ukrferry“ visiškai aišku, kad investuotojus labiausiai domintų ne jos materialus turtas ar laivai, kurie yra seni. Be nuomojamų „DFDS Seaways“ keltų „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“ Ukrainos įmonė „Ukrferry“ dar turi mums Baltijos jūros rinkoje ir Klaipėdoje žinomą keltą „Greifswald“ bei savo nuo seno naudotus keltus „Geroj Schipki“, „Geroj Plevy“, „Geroj Odesy“ ir „Geroj Sevastopolia“.
Pagrindiniu kompanijos keltu – savotišku reklaminiu veidu su „Ukrferry“ užrašais ant borto pristatomas keltas „Greifswald“. Jis kaip ir keltas ir „Kaunas Seaways“ plaukioja keltų laivybos linijoje tarp Ukrainos Iljičovsko ir Gruzijos Počio bei Batumi uostų. Reisai tarp jų ilgi – pirmyn ir atgal trunka apie 60 valandų.
Pasitiki užsienio laivais
Ukrainos keltų laivybos kompanija „Ukrferry“ iš viso turi penkias linijas. Be jau minėtos Iljičovsko ir Gruzijos Počio bei Batumi uostų yra linijos iš Iljičovsko į Bulgarijos Varną, iš Batumio į Varną, iš Batumio į Rumunijos Konstancą ir Iljičovsko į Turkijos Haidarpašą. Pastarojoje linijoje taip pat plaukioja „lietuviški“ keltai – pagrindinis „Vilnius Seaways“, bet kartais jį keičia ir „Kaunas Seaways“.
Laivybos kompanijos „Ukrferry“ prezidentas Aleksandras Kurliandas leidiniui „Black Sea Trans“ teigė, kad dėl karo, pinigų vertės svyravimų ir Ukrainos bei Rusijos ekonomikos kritimo Juodosios jūros keltų laivybos rinka patiria didelius nuostolius. Pagrindinėse linijose tarp Ukrainos Iljičovsko bei Gruzijos Počio/Batumio ir Turkijos Haidarpaša uostų šiemet krovinių apyvartos kritimas siekia nuo 20 iki 25 proc. „Ukrferry“ vadovo nuomone, rinka, jei nebus kokių nors naujų sukrėtimų, gali atsigauti ne anksčiau kaip 2018 metais.
A.Kurliandas iškėlė ir kitą regiono problemą, kuri iš dalies paaiškina, kodėl Juodosios jūros regione atsirado „DFDS Seaways“ laivai.
„Dėl sunkios Ukrainos ekonominės padėties krovinių savininkai ir linijų operatoriai mieliau dirba su čarteriniais reisais plaukiojančiais užsienio vėliavų keltais, nes tai suteikia tam tikras garantijas“, - tikino A.Kurliandas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Turto banko aukcionuose per dieną buvo parduota patalpų ir pastatų už įspūdingą sumą
Turto banko elektroniniuose aukcionuose per vieną dieną buvo parduoti 5 objektai, kurių bendra vertė siekia 2,7 mln. eurų. Kaip praneša įmonė, už didžiausią sumą buvo įsigytos Buivydiškių valgyklos patalpos. Jos pirkėjui atsiėjo 92...
-
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga prašo stabdyti diskriminaciją viešajame transporte
Po incidento Klaipėdos viešajame transporte, kuomet silpnaregę merginą su jos šunimi vedliu buvo bandoma išprašyti lauk, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga (LASS) kreipėsi į šalies viešojo transporto valdy...
-
Pritarimo sulaukusios įstatymo pataisos leistų RRT tikrinti Telecentro paslaugų kainas
Seimas po svarstymo pritarė siūlymui įpareigoti Ryšių reguliavimo tarnybą (RRT) tikrinti Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) Lietuvos nacionaliniam radijui ir televizijai (LRT) teikiamų paslaugų kainų pagrįstumą. ...
-
LTOU: naują atvykimo terminalą Vilniaus oro uoste ketinama pastatyti iki 2028 m. pabaigos
Vilniaus oro uostas dar lapkritį skelbs architektūrinės idėjos konkursą naujo atvykimo terminalo projektui, kurį pastatyti tikimasi per 2028 metus, sako Lietuvos oro uostų (LTOU) Plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas. ...
-
Po Vilniaus oro uosto kvietimo – didelis susidomėjimas
Dalyvauti masiškai testuojant kitų metų vasarį pradėsiantį veikti naują Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalą per pusdienį surinkta 1 tūkst. savanorių, antradienį pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...
-
„Temu“ kelia naujų įtarimų: pardavinėja žinomų prekių ženklų klastotes?1
Institucijų akys vėl krypsta į „Temu“ elektroninę parduotuvę. Europos Komisija šią Kinijos platformą įtaria tyčia pardavinėjant nelegalias žinomų prekių ženklų klastotes. Neseniai atliktas tyrimas parduodamuose daiktuose parod...
-
Istorinis įvykis: Klaipėdoje startavo Singapūrui skirtų patrulinių laivų statyba2
Lietuvos jūrinė inžinerinė pramonė prisidės Singapūrui plėtojant savo karinį laivyną. Bendradarbiaudama su Vokietijos kompanija „Fr. Fassmer GmbH & Co“, Vakarų laivų gamyklos įmonių grupė statys keturis patrulinius jūrinius laiv...
-
„Citus“ projektai: Druskininkuose įgyvendinta dar viena ambicinga vizija
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ Druskininkuose plėtojamame ambicingame projekte „Nemunas by CITUS“ užbaigti du iš keturių numatytų didelio formato paveikslų ant fasadų: žinomiausias Mikalo...
-
Seimas nutarė – ILTE suteiktas nacionalinio plėtros banko statusas
Antradienį Seimas nusprendė pritarti finansų ministrės Gintarės Skaistės inicijuotam įstatymo projektui, kuriuo numatyta nacionalinei plėtros įstaigai ILTE („Investicijos Lietuvos ekonomikai“, buv. „Invega“) suteikti nacionalin...
-
Po skandalingų atsiliepimų „Roblox“ įveda ribojimus jaunesnio amžiaus vartotojams
Pastaruoju metu daug kritikos dėl abejingumo nepilnamečių saugumui sulaukusi žaidimų platforma „Roblox“ imasi pokyčių – įves ribojimus jaunesnio amžiaus vartotojams. ...