- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Konkurencijos taryba pripažino, kad internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleista trijų prietaisų reklama klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei „Pigu“ skirta 4 500 Eur bauda.
Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje pigu.lt, užfiksavo, kad kavamalei (smulkintuvui) „ProfiCook“, kavamalei „Maestro“ ir ventiliatoriui „Volteno“ skelbiamos riboto laikotarpio akcijos, tačiau nurodytam laikui pasibaigus, beveik iš karto vėl būdavo pateikiami tokie patys pasiūlymai.
Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 m. gegužės 15 d. iki liepos 7 d. minėtoms prekėms skelbtos akcijos trukdavo 1, 2, 4 arba 5 dienas, kurioms praėjus, po kelių dienų ar netgi kitą dieną analogiški akcijų pasiūlymai buvo pradedami skleisti iš naujo. Tokios besikartojančios akcijos, pažymėtos mažėjantį laiką skaičiuojančiu laikrodžiu, skelbtos nuo 4 iki 9 kartų.
Anot Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojo Elono Šato, tokie „Pigu“ veiksmai vertintini kaip apgaulingi – sudarantys įspūdį, jog prekę už akcinę kainą bus galima įsigyti tik gana trumpu laikotarpiu, taip siekiant paskatinti vidutinį vartotoją kuo greičiau priimti sprendimą dėl prekės įsigijimo.
„Pastaruoju metu pastebime nemažai atvejų, kuomet reklamuojamos akcijos kelia panašaus pobūdžio įtarimų dėl jų „trumpalaikiškumo“. Tikimės, kad šis sprendimas atgrasys ne tik pačią „Pigu“, bet ir kitas įmones nuo panašių vartotojus klaidinančių reklamų skleidimo“, – sakė E. Šatas.
Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad tokia prekių reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių. Tokia veikla pasireiškia apgaulingu tvirtinimu, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, taip siekiant paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą.
Pripažinus bendrovės „Pigu“ reklamą klaidinančia ir pažeidžiančia Reklamos įstatymą, įvertinus pažeidimo trukmę ir mastą, įmonei skirta 4 500 Eur bauda.
Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
Tai ne pirmas kartas, kai internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleidžiama reklama pripažinta klaidinančia. Už Reklamos įstatymo pažeidimus bendrovei „Pigu“ Konkurencijos taryba 2015 m. skyrė 7 360 Eur, 2016 m. – 5 400 Eur baudą.
Reklamos įstatyme numatyta, kad už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8 688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34 754 Eur bauda. Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį ir atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas neleido atidėti Konkurencijos tarybos „Inreal“ skirtos baudos
Nekilnojamojo turto (NT) bendrovei „Inreal“ nelesta vėliau sumokėti už draudžiamą susitarimą skirtos beveik 125 tūkst. eurų baudos. ...
-
„Telia Lietuvos“ valdybai vadovaus S. Backmanas
Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ valdybos pirmininku išrinktas „Telia Company“ grupės vykdomasis viceprezidentas Stefanas Backmanas (Stefanas Bakmanas). ...
-
Kėdainiuose – pirmojo Lietuvoje regioninio logistikos centro statyba1
Žemės ūkio ministerijos iniciatyva pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programą yra kuriami regioniniai logistikos centrai. Pirmasis toks regioninis logistikos centras bus pastatytas Kėdainių rajone, Aristavoje, – praėjusią savaitę ...
-
Teisme – ieškinys I. Trinkūnaitei dėl galimo bandymo nuslėpti neskaidrią įmonių veiklą3
Žmogaus teisių asociacijos pirmininkas Vytautas Budnikas kreipėsi į Vilniaus miesto apylinkės teismą dėl „Foxpay“ savininkės Ievos Trinkūnaitės galimo bandymo 2023 m. rudenį nuslėpti informaciją apie neskaidrią valdomų bendrovių vei...
-
„Beta Media“ ir „Beta Dovana“ prašo teismo iškelti bankroto bylas
Apsipirkimų internetu platformas „beta.lt“ ir „grupinis.lt“ valdanti bendrovė „Beta Media“ ir jos kontroliuojama „Beta Dovana“ inicijuoja bankroto procesą. ...
-
„Tele2“ reklamos herojai „Teleduetas“ pristato vasaros hitą su Monika Liu
Televizijos žiūrovai jau gali išgirsti karščiausią vasaros hitą. Pasirodė naujas mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ reklaminis klipas, kuriame talentingieji „Teledueto“ nariai kartu su dainininke Monika Liu ...
-
M. Demčenko ir toliau vadovaus Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai
Šalies vadovas Gitanas Nausėda antradienį, po premjerės Ingridos Šimonytės teikimo, paskyrė Michailą Demčenko vadovauti Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai (VATESI) trečią kadenciją. ...
-
Prezidento patarėjas: kalbos apie prezidento ryšius su I. Trinkūnaitės šeima pritemptos3
Prezidento patarėjas Frederikas Jansonas „pritempimu“ vadina žiniasklaidos informaciją apie galimus prezidento ryšius su garsiu šalies verslininku Valdu Trinkūnu – teisėsaugos ir kitų institucijų akiratyje atsidūrusios f...
-
Pažintis su tatuiruotėmis: nuo ko pradėti ir kokia bus tavo pirmoji tatuiruotė?2
Pirmoji tatuiruotė – jaudinanti ir jausminga patirtis, kuri gali būti itin įspūdinga ir suteikti daugybę teigiamų emocijų, jei procesui skirsite pakankamai dėmesio. ...
-
Ignalinos AE ieško ekspertų, kurie vertins būsimo giluminio atliekyno poveikį aplinkai
Ignalinos atominė elektrinė (IAE) ieško, kas už ne daugiau kaip 450 tūkst. eurų (be PVM) įvertintų būsimo giluminio radioaktyviųjų atliekų atliekyno poveikį aplinkai vietose, kuriose jis galėtų būti įrengtas. ...