- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visame pasaulyje ir toliau stebimas augantis privačių prekių ženklų populiarumas. Ne išimtis ir Lietuvoje, pavyzdžiui, bent vieną „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ar „Mio Rio“ prekę kiekvieną mėnesį į savo pirkinių krepšelį įsideda vidutiniškai apie 900 tūkst. prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų. Prognozuojama, kad privačių prekių ženklų populiarumo piktas dar tik priešakyje, o svarbiausias veiksnys tam – augantis vartotojų sąmoningumas, poreikis taupyti ir rinktis pigesnes alternatyvas, kurios kokybe nenusileidžia žinomų prekių ženklų produktams. Plačiau apie privačius prekių ženklų produktus ir kodėl juos verta vystyti, dalinasi lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento vadovas Marius Tilmantas.
Privačių prekių ženklų įsitvirtinimas ir populiarumo augimas rinkoje rodo ir vis didėjantį prekybos tinklų sugebėjimą suderinti prekės kokybę su prieinamumu. Europoje, kur prekybos tinkluose parduodama apie 30–40 proc. privačių prekių ženklų prekių, o kai kuriose šalyse – net 50 proc., tampa akivaizdu, kad potencialo privačių prekių ženklų sektorius turi itin daug. Ne išimtis ir Lietuva.
Galimybė kasdienes ir aktualias prekes įsigyti už mažą kainą yra aktuali ir daugeliui „Maximos“ pirkėjų – tai išties įrodo augantis prekybos tinklo privačių prekių ženklų prekių populiarumas. Pavyzdžiui, „Extra Line“ linijos produktų pardavimai pirmąjį šių metų ketvirtį buvo beveik penktadaliu didesni nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Dažniausiai rinkdamiesi šio prekės ženklo produkciją pirkėjai už mažiausią kainą savo prekių grupėje prekybos tinkle įsigyja „Extra line“ cukraus ir saulėgrąžų aliejaus. Beveik dešimtadaliu per metus išaugo ir „Mio Rio“ prekės ženklo produktų, tarp kurių populiariausi buvo sausainiai ir sultys, paklausa.
Pirkėjai vis dažniau atranda ir įvertina kainos ir kokybės santykį
Kodėl pirkėjai vis dažniau renkasi privačių prekių ženklų produktus – priežastis, greičiausiai, yra gana praktiška – kurį laiką gyvendami ekonominio neapibrėžtumo laikais, vartotojai vis dažniau įprato ieškoti pigesnių alternatyvų, pradėjo sumaniau planuoti net ir kasdienius apsipirkimus.
Ilgametė patirtis mažmeninėje prekyboje parodė, kad rinkdamiesi prekę, pirkėjai labiausiai atkreipia dėmesį į jos kainą. Toliau pasirinkimo kriterijuose rikiuojasi prekės sudėtis ir skonis, o vis svarbesnę reikšmę pasirinkimui įgauna ir prekės kilmės šalis. Tad formuodami ir vystydami privačių prekių ženklų produktų asortimentą, stengiamės patenkinti ne tik jautrių bei vidutinio jautrumo kainai, tiek ir išrankių produkto sudėčiai bei skonio savybėms pirkėjų poreikius.
Marius Tilmantas. „Maximos“ archyvo nuotr.
Svarbu suprasti, kad privačių prekių ženklų produktų kaina yra mažesnė ne dėl to, kad į jų gamybą investuojama mažiau ar šių prekių kokybė yra žemesnė. Anaiptol – dažnu atveju privačių prekių ženklų produktai yra gaminami tose pačiose gamyklose, kaip ir žinomų prekių ženklų bei pasižymi kone identiška ar net geresne sudėtimi. Pasiūlyti vartotojams žinomiems prekių ženklams kokybe nenusileidžiančius privačių prekių ženklų produktus už mažesnę kainą leidžia tai, kad kur kas mažiau investuojama į privačių prekių ženklų reklamą ir žinomumo didinimą, lyginant su kitais, populiariais ir gerai žinomais prekių ženklais.
Pasiūlyti vartotojams žinomiems prekių ženklams kokybe nenusileidžiančius privačių prekių ženklų produktus už mažesnę kainą leidžia tai, kad kur kas mažiau investuojama į privačių prekių ženklų reklamą (...)
Privatūs prekių ženklai – svarbus įrankis valdant kainų augimą
Be to, vystyti privačius prekių ženklus prekybos tinklams pravartu ne vien dėl siekio patenkinti pirkėjų poreikius. Privatūs prekių ženklai yra ypatingai svarbus kainos indikatorius derantis su tiekėjais dėl prekių kainų bei siekiant suvaldyti kainų šuolius.
Savo privačių prekių ženklų produkciją pasitelkiame siekdami užtikrinti konkurencingas sąlygas. Periodiškai skelbiame konkursus savo privačių prekių ženklų gamintojams ieškodami kuo geresnių kainų ir sąlygų savo produkcijos gamybai. Tad nuolat lyginame ir tikriname kainos pokyčio argumentus, o tai kartu tampa ir svaria kainos indikacija derantis su tiekėjais ir gamintojais dėl kitų asortimente esančių prekių pirkimo kainų.
Tai, kad privatūs prekių ženklai vis dažniau atranda kelia į pirkėjų krepšelius ir įsitvirtina tarp kasdienių prekių pasirinkimų, įpareigoja šiame sektoriuje veikti ryžtingai. Nuolat gaudami tiek įvairių signalų rinkoje dėl brangstančių žaliavų ar gamybos kaštų, kurie turi įtakos galutinei prekės kainai, tiek kone kasdien susidurdami su realiu prekių pirkimo kainų kilimu iš tiekėjų, siekiame amortizuoti šiuos kainų šuolius pirkėjams, kad parduotuvių lentynose šiuos kainų pokyčius jie pajustų kuo mažiau.
Tad jau nuo rugpjūčio iki metų pabaigos įšaldėme prekybos tinklo privačių prekių ženklų – „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ar „Mio Rio“ prekių ženklams priklausančių daugiau nei 280 maisto produktų reguliarias kainas – kad ir kas nutiktų, jos iki metų pabaigos nedidės, gali tik dar labiau sumažėti. Kainų įšalas yra reikšmingas pažadas daugybei pirkėjų, kurie sumaniai planuoja savo išlaidas ir siekia sutaupyti kasdieniuose apsipirkimuose bei vis dažniau renkasi privačių prekės ženklų produktus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos7
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją2
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?1
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...
-
„Ignitis renewables“ pristatė jūrinio vėjo parko galimybes Lietuvos laivų savininkams2
Tarptautinės žaliosios energetikos bendrovės „Ignitis renewables“ vystomas jūrinio vėjo elektrinių parko projektas „Curonian Nord“ aplink save buria plačią verslų ekosistemą. Per Klaipėdoje surengtą susitikimą su laivų sav...
-
„LTG Link“ atskleidė, kada atnaujins traukinių maršrutą tarp Vilniaus ir Daugpilio1
Baigus geležinkelio remonto darbus Latvijoje kitą pavasarį gali būti atnaujintas keleivinių traukinių maršrutas tarp Vilniaus ir Daugpilio, skelbia keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“. ...