- Goda Vileikytė (BNS)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Teismams pripažinus neteisėtu kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, nuomos konkursą ir pripažinus anksčiau skelbto tokios sistemos kūrimo konkurso laimėtoją teisėta, valstybinių kelių valdytoja „Via Lietuva“ sako dar sprendžianti, ar šiuos sprendimus skųsti.
Tuo metu sistemos kūrimo konkursą laimėjusi programinės įrangos bendrovė „ProIT“ pareiškė, jog po Apeliacinio teismo sprendimo neliko kliūčių atidėti projekto įgyvendinimą. Be to, pasak jos, pasirašius sutartį Lietuva jau po metų galėtų turėti veikiančią sistemą, kai mokestis už kelius bus renkamas pagal nuvažiuotą atstumą.
„Visos teisinės problemos pagaliau išspręstos ir nebeliko kliūčių pasirašyti elektroninės kelių rinkliavos sistemos sukūrimo sutartį bei pradėti dirbti. Esame pasirengę sukurti sistemą, ją išbandyti ir pritaikyti veikti realiomis sąlygomis po vienerių metų nuo sutarties pasirašymo“, – pranešime teigė „ProIT“ direktorius Justinas Brokorius.
Tuo metu „Via Lietuvos“ atstovė Jolita Orentaitė teigia, kad įmonė dar vertina teismų sprendimus.
„Sprendimas (dėl nutraukto sistemos nuomos konkurso – BNS) per 14 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui. Šiuo metu „Via Lietuva“ nagrinėja ir vertina teismo nutartį. Sprendimai dėl tolesnių veiksmų bus priimti detaliai išanalizavus teismo argumentus“, – apie Klaipėdos apygardos teismo trečiadienio sprendimą komentare BNS teigė ji.
„Dėl sprendimo (pripažinti „ProIT“ sistemos kūrimo laimėtoja – BNS) dar gali būti teikiamas kasacinis skundas. „Via Lietuva“ šiuo metu nagrinėja ir vertina teismo nutartį, sprendimai bus priimti tik tai atlikus“, – teigė J. Orentaitė, komentuodama ketvirtadienio Apeliacinio teismo nutartį.
Apeliacinis teismas paskelbė, jog anksčiau vykusį ir laikinai sustabdytą šios sistemos kūrimo konkursą laimėjusi „ProIT“ laimėtoja pripažinta teisėtai.
Apeliacinis teismas paskelbė, jog anksčiau vykusį ir laikinai sustabdytą šios sistemos kūrimo konkursą laimėjusi „ProIT“ laimėtoja pripažinta teisėtai.
Tuo metu Klaipėdos apygardos teismas gruodžio 10 dieną „ProIT“ prašymu pripažino neteisėtu „Via Lietuvos“ sprendimą skelbti e. tollingo nuomos konkursą, kuriame įmonė nedalyvavo.
„Via Lietuva“ Klaipėdos teismui teigė, kad pirmuoju konkursu siekta sistemą sukurti ir nusipirkti, o antruoju – tik išsinuomoti, todėl pirkimai yra skirtingi. Savo ruožtu „ProIT“ teismui aiškino, kad nuomos terminas būtų ypač ilgas – 5 metai, todėl sistemų naudojimo terminai persidengtų.
„Apygardos teismas pasisakė, kad tas pats produktas (...) negali būti perkamas dviem atskirais pirkimais, nes dvi tokios pačios sistemos negali veikti lygiagrečiai. Be to, pasisakydamas apie jau pasibaigusį pirkimą, kurį laimėjo „Proit“, teismas atkreipė dėmesį, kad užsitęsusios viešojo pirkimo procedūros, įskaitant ginčų nagrinėjimo situacijas, negali būti teisėtas pagrindas nutraukti pirkimą dėl nenumatytų aplinkybių“, – pranešime teigė „ProIT“.
Abu teismo sprendimai dar gali būti skundžiami.
Teismai „ProIT“ prašymu spalį ir lapkritį yra laikinai sustabdę abu konkursus.
Dėl ilgų teisminių ginčų užtrukus naujos e. tollingo sistemos diegimui, „Via Lietuva“ rugpjūčio pabaigoje paskelbė konkursą, kurio laimėtojas nuomotų jau sukurtą sistemą.
Liepą Seimas nusprendė, kad e. tollingas Lietuvoje pradės veikti 2025 metų liepos 1-ąją – pusmečiu vėliau nei buvo numatyta iki tol.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paukštys prabilo apie pilkojo kardinolo susitikimus: mozaika tampa žymiai aiškesnė5
Sulaukus įtarimų, esą šalyse agresorėse vis dar prekiaujama „Teltonikos“ produkcija, įmonių grupės savininkas Arvydas Paukštys tikina – nuo 2022 m. balandžio jo verslas Rusijoje jokios veiklos nevykdo. Be to, verslininka...
-
Paskelbė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti pigiausia
Pirmąjį šių metų mėnesį dažno vartojimo prekių krepšelis yra pigiausias prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse, o brangiausias – „Rimi“, rodo slapto pirkėjo ir rinkos tyrimų bendrovės „SeeNext“ t...
-
Į skandalus įklimpęs fondas viešai paskelbė rezultatus7
Investicijų bendrovės „BaltCap“ fondas BaltCap Infrastructure Fund“, iš kurio įmonių buvęs fondo partneris Šarūnas Stepukonis, įtariama, pasisavino apie 40 mln. eurų, 2023 metais patyrė 12,2 mln. eurų grynojo nuostolio...
-
Galutinis sprendimas: „Minijos nafta“ neturi teisės išgauti naftos Kintuose
Aplinkos ministerija teisėtai neleido Lietuvos ir Danijos įmonei „Minijos nafta“ be konkurso išgauti naftą Šilutės rajone, Kintuose, galutinai nusprendė teismas. ...
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...