- Lukas Juozapaitis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos keleivių vežimo traukiniais bendrovei „LTG Link“ pervežant vis daugiau dviračių, bendrovė tikina, jog vietų jiems dar pernai padidino trečdaliu, o dar daugiau dviračių tikisi pervežti nuo 2026 metų įsigijus naujų traukinių.
Dviratininkų atstovai sako, kad vietų dviračiams nuolat trūksta populiariausių krypčių traukiniuose. Be to, jų teigimu, dviračių gabenimas traukiniu brangus, sunku privažiuoti prie stočių.
„LTG Link“ atstovė Olga Malaškevičienė BNS informavo, kad šiemet traukiniais jau pervežta apie 30 tūkst. dviračių, kai per visus praėjusius metus jų buvo 35 tūkst. Iki pandemijos vasaros sezonu traukiniais keliaudavo iki 20 tūkst. dviratininkų.
„Vasaros savaitgaliais keliaujančių dviratininkų kiekis išauga ne procentais, o kartais. Natūralu, kad tuomet į populiariausius maršrutus dviračių vietų pradeda trūkti. Pernai traukiniuose padidinome dviračių vietų skaičių trečdaliu, ten, kur tai buvo galima padaryti įvertinus technines aplinkybes“, – BNS teigė O. Malaškevičienė.
Jos teigimu, vien pirmąjį šių metų pusmetį traukiniais pervežta 17,18 tūkst. dviračių – 20 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai.
„LTG Link“ atstovė teigė, kad dažniausiai dviračiai vežami iš Vilniaus į Kauną, Trakus, Klaipėdą, Marcinkonis bei Švenčionėlius ar Ignaliną.
Pasak Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininko Pauliaus Bakučio, populiarūs maršrutai, pirmiausia iš Vilniaus į Klaipėdą, savaitgaliais būna perpildyti.
„Tada vietos rasti sunku. Tačiau kiti reisai važiuoja pustuščiai, neužsipildo dviračiais“, – BNS teigė P. Bakutis.
Dviratininkų bendrijos tarybos narys Saulius Ružinskas sakė, jog dviračių vietų trūksta keliaujant ne tik vietiniais, bet ir tarptautiniais maršrutais.
„Tenka susidurti su užsienio turistais, kurie keliauja dviračiais. Vietų nepakanka, jų traukiniuose per mažai, ypač tarptautiniuose maršrutuose. Pavyzdžiui, maršrutu Vilnius-Varšuva yra tik keturios vietos dviračiams“, – BNS kalbėjo S. Ružinskas.
Be to, jo teigimu, dalis dviratininkų patiria sunkumų keliaujant iki traukinių stočių.
„Teko nugirsti atsiliepimų iš užsienio dviratininkų, jog problematiškas pats privažiavimas prie geležinkelio stočių – daug kur arba požeminės perėjos, arba laiptai per geležinkelį. Tai jei dviračiai apkrauti krepšiais (ilgus atstumus keliaujančių dviratininkų dviračiai būna sunkūs), pereiti tokias perėjas ar tiltus sudėtinga. Infrastruktūra nepritaikyta“, – kalbėjo S. Ružinskas.
Savo ruožtu O. Malaškevičienė teigė, kad įmonė populiariausiais maršrutais naudoja daugiausiai dviračių vietų turinčius vagonus. Anot jos, visi įmonės vagonai turi vietas dviračiams, dauguma jų bent po 10.
Ji informavo, kad „LTG Link“ 2026 metais turės naujus traukinius, kuriais galės pervežti daugiau dviratininkų.
Tikisi mažesnių kainų bent dalyje reisų
Pasak S. Ružinsko, dviračių vežimas traukiniais yra brangus, kainuoja pusę įprasto bilieto kainos.
„Kaina yra per didelė už dviračio transportavimą – 50 proc. Brangoka, kai, pavyzdžiui, reikia mokėti 30 eurų už traukinio bilietą ir dar 15 eurų už dviratį“, – kalbėjo S. Ružinskas.
Tuo metu P. Bakučio teigimu, dviratininkų bendruomenė tikisi, jog „LTG Link“ sumažins dviračių gabenimo kainą dviratininkams nepopuliariomis kryptimis.
„Girdėjome pažadų, kad atsiras dinaminė kainodara, kai skirtingu laiku vežti dviratį nepopuliariais reisais bus pigiau. Tikiuosi, kad įmonė savo žodžio laikysis ir padarys ir dviratininkams pigiau, o tais nepopuliariais reisais, galbūt ir išvis nemokamai. Labai tikimės, kad tos sąlygos pagerės“, – teigė P. Bakutis.
Pasak jo, nemokamai dviračius galima vežti kai kuriais tarpmiestiniais autobusais, ant kurių prikabinami specialūs dviračių stovai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pokalbius „Oro navigacijoje“ slapta įrašinėjęs Beliūnas išgirdo galutinį teismo sprendimą
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) galutinai atmetė už neteisėtą techninių priemonių įrengimą ir pokalbių pasiklausymą nuteisto buvusio „Oro navigacijos“ Saugos ir saugumo departamento vadovo Mariaus Beliūno skundą. ...
-
Beldžiasi į užtrenktas duris: siūlo stabdyti...
Lietuva dar kartą paragino Minską stabdyti Astravo atominės elektrinės (AE) pirmojo ir antrojo blokų darbą bei išspręsti visas branduolinės saugos problemas. ...
-
„Mega“ fiksavo didžiausius pardavimus ir lankytojų srautus per 19 veiklos metų
2024 m. gruodis Kauno prekybos ir laisvalaikio centrui „Mega“ buvo išskirtinis. Šį mėnesį pardavimai, be „Senukų“ parduotuvės, pasiekė istoriškai didžiausią sumą per visus 19 veiklos metų ir buvo daugiau k...
-
Į skandalus įsivėlusi „BaltCap“ pranešė apie neskelbiamos vertės sandorį
Investicijų bendrovės „BaltCap“ portfelio įmonė „FCR Media“ kartu su Norvegijos internetinės informacijos bei skaitmeninės rinkodaros paslaugų įmone „1881 Group“ ir Vokietijos skaitmeninės žiniasklaidos grupe &bdqu...
-
VMI įspėja vartotojus: ką svarbu žinoti
Dėl planuojamo EDS serverių perkėlimo nuo penktadienio iki sekmadienio vartotojams nebus pasiekiamos VMI sistemos. ...
-
Atskleidė „Swedbank“ 2024 m. priskaičiuoto solidarumo mokesčio sumą
Bendrosios „Swedbank“ Lietuvoje pajamos 2024 m. išaugo 5 proc. ir siekė 803 mln. eurų, praneša bankas. Finansų institucija informuoja, kad 2024 m. pabaigoje jos grynosios palūkanų pajamos ir grynosios komisinių pajamos sudarė a...
-
Išleidžiami žemaičių genčiai skirti pašto ženklai
Lietuvos paštas penktadienį išleidžia pirmuosius šių metų naujus pašto ženklus. Pašto ženklus, pavadintus „Baltų gentys. Žemaičiai“, sukūrė menininkė Irma Balakauskaitė. ...
-
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusi „Foxpay“ nenuleidžia rankų: pradeda bylinėtis su Lietuvos banku
Teisėsaugos institucijų akiratyje atsidūrusi finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ pradeda bylinėtis su Lietuvos banku dėl jos veiklos ribojimo. ...
-
Premjeras dėl „Teltonikos“ skandalo: mes vaikštome skruzdėlių takais
Žiniasklaidai paskelbus, kad Lietuvos aukštųjų technologijų bendrovės „Teltonika“ produkcija 2023–2024 metais per trečiąsias šalis buvo gabenama į Rusiją, premjeras Gintautas Paluckas teigia šioje situacijoje nem...
-
„Stockholm“ įsikūrusios įmonės vertina puikią patalpų lokaciją ir funkcionalumą
Kaune „Omberg Group“ realizuotas „stock-office“ projektas pritraukė ne tik vietos, bet ir tarptautinius verslus, įskaitant „Krown Lietuva“, „Hansab“ ir „Viskas vėdinimui“. Šių įmonių vado...