- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Koronaviruso pandemija iškėlė naujų iššūkių ne tik sveikatos srityje, bet ir aplinkosaugos – auga iš plastiko gaminamų produktų apimtys. Tačiau, palyginti su pernai tuo pačiu metu, plonųjų vienkartinių maišelių nuo karantino pradžios sunaudota mažiau, rodo prekybos tinklo „Maxima“ duomenys. Kaip alternatyvą jiems lietuviškas prekybos tinklas nuo kovo siūlo ir specialius daugkartinius maišelius daržovėms.
„Mūsų tinkle plastikinių maišelių naudojimas stabiliai po kelis procentus mažėja nuo 2015 metų. Karantino metu plonųjų plastikinių maišelių vartojimas, palyginti su pernai tuo pačiu metu, sumažėjo apie 2 proc.“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė.
Laikantis Europos Sąjungos direktyvos, prekybos tinkluose iki 2021 m. liepos turi būti atsisakyta visų vienkartinių plastikinių produktų (vienkartiniai indai, šiaudeliai, ausų krapštukai ir pan.), kuriems rinkoje egzistuoja alternatyva.
„Maxima“ iš savo pusės įsipareigojo iki 2025 m. sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti 30 proc. Šiuo metu jau visos prekybos tinklo privačių prekės ženklų gaminių plastiko pakuotės, yra 100 proc. tinkamos perdirbti.
„Savo asortimentą nuolat pildome aplinkai draugiškomis alternatyvomis. Be daugiau nei 10 skirtingų daugkartinių pirkinių maišelių, nuo 2019 metų liepos pirkėjai gali rinktis popierinius pirkinių maišelius. Augantys jų pardavimų skaičiai rodo, kad popieriniai maišeliai pirkėjams patinka. O nuo šių metų kovo mūsų parduotuvėse, daržovių ir vaisių skyriuose, jau galima įsigyti ir specialių daugkartinių maišelių, kurie gali pakeisti plonuosius plastikinius maišelius. Beje, net ir plonieji plastikiniai maišeliai „Maximos“ parduotuvėse yra tinkami perdirbti, todėl klientams panaudojus tereikia juos išrūšiuoti“, – pabrėžia Ernesta Dapkienė.
Nuo kovo klientai įsigijo apie 12 tūkst. naujųjų daugkartinių maišelių vaisiams ir daržovėms. Vieno jų kaina – 0,79 euro. Didžiausia paklausa yra Kaune, Vilniuje, Šiauliuose, Klaipėdoje ir Marijampolėje.
Pasak „Maximos“ atstovės, klientai, laikydamiesi trijų paprastų patarimų, visi galime ne tik būti draugiškesniais aplinkai, bet ir sutaupyti.
„Pirmiausia, raginame savo klientus eiti apsipirkti susidarius pirkinių sąrašą. Antras patarimas – atsinešti savo daugkartinį pirkinių maišelį ir pagalvoti, ar tikrai reikia visus perkamus produktus, tokius kaip vaisiai ir daržovės, pakuoti į plonuosius plastikinius maišelius. Jei manote, kad vis tik reikia, pakuokite į daugkartinius maišelius. Trečias patarimas – rūšiuoti panaudotus plastikinius maišelius. Visi „Maximos“ parduotuvėse esantys plastikiniai vienkartiniai maišeliai yra tinkami perdirbti. Tad tinkamai juos surūšiavus galima prikelti antram gyvenimui“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VPT ėmėsi skundo dėl netinkamo „Foxpay“ įkainių vertinimo, apsispręs iki lapkričio pabaigos
Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūrai (VSSA) apskundus Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadą, kad, pirkimus laimėjusiam institucijų mokėjimų tarpininkui „Foxpay“ nustačius netinkamą kainodarą, išaugusius pas...
-
VSSA už 9 mln. eurų ketina įsigyti tris viešosios debesijos platformas1
Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra (VSSA, buvęs Informacinės visuomenės plėtros komitetas) planuoja įsigyti trijų, viena nuo kitos nepriklausančių, viešosios debesijos platformų paslaugas. ...
-
ESO: elektros tiekimas atstatytas visiems savaitgalį jos netekusiems gyventojams
Elektros tiekimas atstatytas visiems gyventojams, jos netekusiems dėl Vėlinių savaitgalį siautusio stipraus vėjo bei virtusių medžių. ...
-
Lietuviai žvarbų lietuvišką orą keičia į saulėtąją Tenerifę – kodėl planuoti atostogas reikia jau dabar?1
Tenerifė – didžiausia Kanarų salyno sala, nuo Afrikos krantų nutolusi vos 200 kilometrų. Būtent dėl to visus metus joje vyrauja malonus klimatas, o tai yra viena iš daugelio priežasčių, lietuvius į Tenerifę viliojančių ir žiemą. ...
-
Dermatologijos klinikas valdanti „DMK LT“ įsigijo prekės ženklą „Medihub“ ir jo įmones
Tarptautinį dermatologijos klinikų tinklą „Revu Clinic“ valdanti bendrovė „DMK LT“ įsigijo Lietuvoje ir Latvijoje veikiantį prekės ženklą „Medihub“ bei jį valdančias įmones „Medihub“ ir „Medihub...
-
„Citus“ ekspertai: būsto rinkos atsigavimas Vilniuje įsitvirtina – sandorių skaičius artėja prie 400
Išankstiniais kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis*, spalio mėn. naujų būstų sandorių skaičius Vilniuje ir Kaune augo: sostinėje praėjusį mėnesį fiksuotas absoliučiai geriausias ...
-
„Auga Group“ 20 mln. eurų vertės žaliųjų obligacijų emisijai suteiktas stebimojo statusas
Verslininko Kęstučio Juščiaus netiesiogiai kontroliuojamos ekologiško maisto gamintojos „Auga Group“ 2019 metais išplatintai 20 mln. eurų vertės žaliųjų obligacijų emisijai suteiktas stebimojo statusas. ...
-
„Ignitis“ atnaujina IT sistemas ir savitarną: lapkričio 7–11 dienomis galimi laikini nesklandumai
Bendrovė „Ignitis“ atnaujina savitarnos ir kitas IT sistemas. Pranešama, kad lapkričio 7–11 dienomis, įgyvendinant atnaujinimo darbus, savitarnoje galimi laikini nesklandumai. ...
-
Per 10 mėnesių „Teleloto“ laimėta daugiau nei 10 milijonų eurų: lietuviai negaili dovanoti
Ar dovanotumėte artimiesiems ar pažįstamiems loterijos bilietą? O jei tiksliai žinotumėte, kad jis laimingas? Regis, populiariausios šalies loterijos „Teleloto“ žaidėjams šie klausimai dvejonių nekelia. Mat kalbinami la...
-
Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra: VPT neteisingai vertino „Foxpay“ paslaugų kainą
Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) nustačius, kad finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ pirkimų kainodara buvo netinkama, o už paslaugas permokėjo galutiniai vartotojai, Valstybės skaitmeninių sprendimų agentūra (buvęs Informac...