- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šią vasarą kelionės automobiliu iš sostinės į pajūrį – lėtesnės. Magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda vairuotojams tenka sumažinti greitį dėl tam tikruose ruožuose aktyviai vykdomų rekonstrukcijos darbų. Nors rimtų eismo įvykių šiemet čia ir fiksuojama mažiau, susiduriama su kitomis nuostolius lemiančiomis bėdomis.
"Lietuvos draudimo" duomenimis, viena dažniausių link pajūrio ar į sostinę šiuo metu traukiančių klientų problemų – pakelėje besimėtantys akmenukai. Vidutinė vairuotojų dėl to patiriama žala pastaruosius tris mėnesius siekia maždaug 350 eurų.
Tiesa, susiduriama ir su situacijoms, kai iš pažiūros smulkus pažeidimas lemia ir tūkstančius eurų siekiančius nuostolius. Pavyzdžiui, skilus "Lexus" automobilio priekiniam stiklui, vairuotojo patirta žala įvertinta daugiau nei 5 tūkst. eurų, "Bentley" – 3,6 tūkst. eurų. Akmenukai apgadina ne tik automobilių stiklus, bet ir kitas transporto priemonės dalis. Akmenukui įskėlus "Mercedes Benz" automobilio stoglangį, registruoti 4 tūkst. eurų viršijantys nuostoliai.
Skilus "Lexus" automobilio priekiniam stiklui, vairuotojo patirta žala įvertinta daugiau nei 5 tūkst. eurų, "Bentley" – 3,6 tūkst. eurų.
"Birželį incidentų padaugėja. Neabejojame, kad įtakos tam turi ne tik didėjantys automobilių srautai – daugiau Lietuvos gyventojų vyksta iš ir į pajūrį, bet ir aktyviai vykdomi remonto darbai – šiame kelyje akmenuko įdauža yra dažniausia žala vasaros laikotarpiu", – pastebi draudimo kompanijos Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas.
Ekspertas atkreipia dėmesį, kad vasarą automobilio stiklo įdaužos ir dažnesnės tuose magistralės ruožuose, kuriuose vykdomi kelio remonto darbai. Šiuo metu Vilnius–Kaunas–Klaipėda aktyviai rekonstruojamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengiami pėsčiųjų takai ir perėjos skirtingame lygyje, metaliniai apsauginiai atitvarai, ties Kaunu statomas naujas tiltas.
"Vairuotojai turėtų būti budresni ir kantresni, jeigu dėl remonto darbų magistralėje susiformuoja automobilių spūstys. Mažesnis automobilio greitis ir saugus atstumas nuo kitų transporto priemonių – paprasčiausi ir efektyviausi sprendimai, padedantys išvengti akmenukų smūgių į stiklą", – aiškina G.Petrikas.
Jis įspėja, kad iš po ratų šaudantys akmenukai gali apgadinti ne tik stiklą, bet ir kėbulo paviršių, įsikelti žibintą ar šoninį veidrodėlį. Akmenukų pažeistą priekinį stiklą paprastai tenka remontuoti arba keisti. Patirta žala yra atlyginama pagal kasko draudimo sutartį.
"Jeigu po akmenėlio smūgio atsirado stiklo įdauža, iškart užklijuokite ją skaidriu lipduku ir kreipkitės į automobilio stiklų remonto servisą. Tai apsaugos nuo didesnių išlaidų – viso stiklo keitimo. Visą stiklą tenka keisti tada, kai įdauža nuo fizinio arba terminio poveikio priverčia stiklą skilti ir toliau", – aiškina G.Petrikas.
Didžiausias srautas
Susisiekimo ministerijos duomenimis, vidutinis metinis eismo intensyvumas A1 kelio ruože tarp Vilniaus ir Kauno siekia apie 30 tūkst. automobilių per parą. Dėl rekonstrukcijos dažniausi šiuo metu taikomi eismo ribojimai – susiaurėjusi važiuojamoji dalis, greičio ribojimas iki 70 km/val., uždaryta viena eismo juosta. Kelio A1 ruožas nuo Vilniaus iki Kauno pasižymi didžiausiu transporto srautu ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Peikia naują „Regitros“ tvarką: šio skambučio nenori sulaukti niekas
Praktinis vairavimo egzaminas dažnam lietuviui – tikras galvos skausmas. O džiugią akimirką, gavus vairuotojo pažymėjimą, gali sugadinti „Regitros“ skambutis. Nuo šiol, peržiūrėjus egzamino įrašą ir pastebėjus egzam...
-
Automobilių rinkos pulsas: lietuviai pirks daugiau
Automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Lietuva išlaiko tvirtą lyderės poziciją tarp Baltijos šalių: mūsų automobilių rinką 2024 m. papildė 73 proc. daugiau naujų automobilių nei Latvijoje ir 19 proc. daugiau nei Estijoj...
-
Pirmu bandymu įveikti techninę apžiūrą – neįmanoma misija?
Nuo šių metų vairuotojams Lietuvoje draudžiama dalyvauti eisme neturint galiojančios sveikatos pažymos. Net ir gavus šią pažymą privaloma turėti ir automobilio techninės apžiūros (TA) taloną. Kodėl šis barjeras iškart ...
-
Už motociklą paklojo 1,32 mln. JAV dolerių
Las Vegase (JAV) surengtame „Mecum“ aukcione už 1,32 mln. dolerių parduotas 1915 m. motociklas „Cyclone V-Twin“. ...
-
Po istorinės metų pergalės – iššūkiai namie ir svetur
Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikai – transporto sektorius. Kaip verslas vertina 2024-uosius ir ko tikisi 2025-aisiais? ...
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...