- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausias Baltijos šalyse "Kauno automobilių turgus" dėl pandemijos šiek tiek sumažėjo, tačiau automobiliai aikštelėse per daug neužsibūna net ir aprimus pirkimams, o pirkėjų įpročių įsigaliojęs taršos mokestis beveik nepakeitė.
Veikia saviizoliacija
"Žinoma, norėtųsi, kad prie turgaus vartų vėl kas rytą rikiuotųsi eilės automobilvežių, tačiau dabar pirkimų ir pardavimų dinamika gana nebloga", – konstatavo "Kauno automobilių turgų" administruojančios UAB "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.
Pasak jo, pastaruoju metu pirkėjų sudėtis beveik nesikeitė – lietuviai, ukrainiečiai, latviai, lenkai.
Vis dėlto latviai dabar nebeatvažiuoja, kai pablogėjus situacijai dėl COVID-19 saviizoliacija grįžusiems iš Lietuvos yra privaloma.
"Turgaus prekybininkai, važiuodami pirkti automobilių į Vakarų Europos šalis, visada tikrina, kokia epidemiologinė situacija. Izoliavimasis porai savaičių jiems itin nepalankus", – sakė V.Naujanis.
Norėtųsi, kad prie turgaus vartų vėl kas rytą rikiuotųsi eilės automobilvežių, tačiau dabar pirkimų ir pardavimų dinamika gana nebloga.
Pasikliauja tarpininkais
Automobilių pirkėjai ir pardavėjai ieško įvairių išeičių. Antai ukrainiečiai nupirktus automobilius krauna į automobilvežį, kuris transporto priemones nugabena iki Lenkijos ir Ukrainos sienos, o iš ten jau perveža kiti asmenys.
Kauno automobilių turguje dirbantys lietuviai džiaugiasi ukrainiečiais, nors dabar mažiau atvyksta tų, kurie ieškosi transporto priemonės sau.
Valentinas Naujanis. UAB „Varanas“ nuotr.
"Laukiami visi pirkėjai, tačiau žmogus, atvažiuojantis pats nusipirkti automobilio sau, nėra tas, kuris suteiks prekybininkui didesnių galimybių uždirbti, nes kitąkart į turgų sugrįš mažiausiai po trejų metų. Tačiau tokių pirkėjų vis mažėja. Dažniausiai pasikliaujama tarpininkais, jiems pateikiami konkretūs užsakymai. Nemažai ukrainiečių įsikūrę Lietuvoje ir rūpinasi automobilių paieška bei išsiuntimu į savo gimtąją šalį", – tvirtino V.Naujanis.
Lietuviai – neišlaidūs
Prieš įvedant taršos mokestį aktyviau automobilius pirko ir lietuviai, tačiau dabar, kaip ir anksčiau, daugiausia automobilių nuperka ukrainiečiai.
"Šiuo metu vidutinė automobilio kaina turguje – maždaug trys keturi tūkstančiai eurų. Tiek kainuoja dauguma aikštelėse esančių automobilių. Tokia yra ir daugumos lietuvių perkamoji galia. Daugiau išleisti automobiliui jie negali", – sakė V.Naujanis.
Automobilių pasirinkimas taip pat labai nepasikeitė.
"Taršos mokestis pirkimo įpročių beveik nepakeitė. Jeigu įsigyjamas taršesnis automobilis, kurį registruojant reikės sumokėti didesnį mokestį, pirkėjas stengiasi tokia pat suma sumažinti ir automobilio kainą. Mažiau taršūs automobiliai, už kuriuos nereikėtų mokėti taršos mokesčio, dažnai kainuoja ne vienu tūkstančiu daugiau, tad pirkėjui pora šimtų eurų registracijos mokesčio yra mažesnis nuostolis nei pirkti brangesnį automobilį", – įvardijo tendencijas UAB "Varanas" vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...
-
Aktualu vairuotojams: įsidėmėkite šią datą, nes įsigalioja draudimas3
Nuo sekmadienio įsigalioja draudimas vairuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. ...
-
Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimti...
-
Ateityje į gintarinį pajūrį – ant magnetinės pagalvės9
Skraidantys automobiliai, bateriniai ir magnetinės levitacijos traukiniai – tai ne fantastinio filmo scenarijus, o jau netolimoje ateityje Lietuvą pasieksiančios inovacijos. ...
-
Rinkos pulsas: spalis – permainingas
Spalio mėnesį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) bendrasis registravimas ūgtelėjo iš viso 28,1 proc. – iki 3 045 vnt. Rinkos lyderė – „Škoda“. ...
-
Parlamentas linkęs įvesti praktinį egzaminą mopedų vairuotojams, prie vairo galėtų sėsti nuo 16 metų
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą. ...
-
Spalvinga senolio istorija: pakerėjęs Ameriką atsidūrė Lietuvoje2
Jei automobilių gamintojai ieškotų ilgaamžiškumo recepto, jie tai rastų „Plymouth“ modelio istorijoje. Vienas įspūdingiausių amerikietiškosios „Chrysler“ korporacijos flagmanų savo pėdsaką paliko ir Lietuv...
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti5
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...