- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sausį dar tokios situacijos, kokia būdinga pavasariui, būti neturėtų. Su kokiais iššūkiais ir nuostoliais jau dabar susiduria vairuotojai, pasakojama LNK reportaže.
„Ne, sausį neturėtų keliai tokių problemų kelti, dar neturėtų, bet kadangi buvo tokie permainingi orai, naujos duobės atsivėrė daug anksčiau. Ir vairuotojai kerta ratus vieną po kito. Pastaruoju metų tokių klientų atvažiuoja labai daug – vien šią savaitę turėjome gal apie dešimt panašių atvejų. Dėl aštrių kampų iš tikrųjų ir yra pažeidžiama padanga. Greitis galbūt šiek tiek didesnis, aštri briauna duobės ir... turime tai, ką turime“, – sakė autoserviso darbuotojas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Kai sniegas nutirpo, duobės atsivėrė, pagilėjo. Dar jei vairuotojai nepraleidžia, būna, duobės neišvengsi. Smarkiai apgadino, subraižė ir ratlankį, nes buvo duobė ir „bordiūras“, negalėjau apvažiuoti“, – nuostolius vardijo kalbintas vairuotojas.
„Turime kelis ratų ir padangų pažeidimų tipus. Dažniausiai prakertama padanga. Štai šios padangos plyšęs šonas ir toliau jos eksploatuoti negalima“, – kalbėjo serviso meistras, rodydamas, duobių keliamas pasekmes.
Mes matome, kiek aštriais kampais atsivėrusių duobių keliuose, kurios kelia pavojų automobilių savininkų turtui. Tokie vaizdeliai įprastai būdingi pavasarį, šylant orams. Šiuo metu esu Vilniuje, netoli Seimo. Einant gatve, akis bado duobė po duobės. Vairuotojams tenka laviruoti kelyje, kad išvengtų jų, o tai kelia pavojų ir saugiam eismui.
Galima sakyti, bumt į duobę – ir 600 eurų nėra.
„Dažniausiai vairuotojai atvažiuoja į servisą jau pikti, susinervinę ir apgadintais automobiliais. Va ši padanga nors ir neprakirsta, bet jau ją reikia keisti, nes turi didelį gumbą. Smūgis nebuvo toks stiprus, kad prakirstų, bet pakankamai stiprus, kad nupjautų jos laikančiąją konstrukciją. Štai kitas ratas – turime padangos atplaišą. Tai – irgi įvažiavimo į duobę pasekmė. Ši padanga jau neremontuojama. Įplėša didelė ir gili. Įsivaizduokite, kad tai yra padangos protektorinė dalis, jeigu mes tiesiai pataikome į duobę, yra mažesnė tikimybė prakirsti padangą. Jeigu pataikome įstrižai, arba būna ratas pasuktas kampu, tai žemo profilio padangai praktiškai garantuotas vizitas į servisą. Dar turime ratlankį, kurį neremontuojamai pažeidė vienas smūgis į duobę. Kadangi pažeistas konstrukcijos vientisumas, toks jau nebenaudojamas“, – pasakojo automobilių meistras.
Įmonės „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius sakė, kad pastarosiomis žiemomis vis dažniau jau tenka lopyti kelius, ne tik pavasarį.
– Kokia situacija keliuose, daug tų duobių? Vairuotojai, kurie prakerta padangas, apgadina ratus, tvirtina, kad jų jau yra nemažai.
– Tos duobės atsiranda ne iš gero gyvenimo. „Grinda“ turi kelias savo brigadas, kurios remontuoja, lopo kelius. Norėčiau atkreipti dėmesį, kad savivaldybė turi pasirašiusi sutartis su keliomis įmonėmis. „Grinda“ prižiūri tik vieną miesto dalį, o kitas, tokias kaip Šeškinė, Pilaitė ir t. t., – kitos įmonės.
– Kiek duobių teko palopyti per šią savaitę?
– Per šią savaitę jau teko remontuoti apie šimtą vietų, kur buvo didesnių ir mažesnių duobių. Būna planiniai išvažiavimai, sudėliotas maršrutas – vyksta organizuotas darbas. Kita vertus, turime kelias brigadas, kurios važiuoja pagal atskirus iškvietimus, pavyzdžiui, kai būna netikėtai atsivėrusi didelė duobė ir greitai sutvarkome. Dabar yra tokia situacija, kai ne taip seniai buvo dideli šalčiai, bet nebuvo daug sniego, tai pasinaudojome ta operatyvine pauze ir palopėme nemažai duobių.
– Kas padengs vairuotojų patirtus nuostolius?
– „Daug paprasčiau, kai yra „Kasko“ draudimas, kuris atlygina padarytą žalą. Tik svarbu tinkamai įvykį įforminti ir laiku pranešti draudikams. Reikia įvykio vietoje padaryti duobės, pažeistos padangos ir viso automobilio tinkamas nuotraukas. Tuomet draudimas nuostolius padengia. Kai nėra draudimo, tai kerta, matyt, paties kliento kišenei, kuris galbūt turės galimybę išsireikalauti žalos atlyginimo iš savivaldybės ar kelius prižiūrinčių įmonių. Štai šio automobilio, kurį matote, pirminės būklės atkūrimas klientui kainuos apie 600 eurų. Galima sakyti, bumt į duobę – ir 600 eurų nėra“, – aiškino serviso meistras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas nepritarė automobilių techninės apžiūros sistemos reformai3
Seimas nepritarė įstatymų pataisoms, siūlančioms liberalizuoti automobilių techninės apžiūros sistemą ir išplėsti šių paslaugų teikėjų ratą. ...
-
Seime – vienas žingsnis iki „e-tolling“ sistemos starto nukėlimo pusmečiui1
Ketvirtadienį Seimas po svarstymo pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotam siūlymui pakeisti įstatyme nustatytą elektroninės kelių rinkliavos paslaugų („e-tolling“) teikimo pradžios datą. ...
-
BMW elektromobilių pardavimus pirmąjį pusmetį padidino trečdaliu1
Vokietijos prabangių automobilių gamintoja „Bayerische Motoren Werke“ (BMW) pranešė jų elektra varomų per pirmąjį pusmetį realizavusi 34,1 proc. daugiau nei prieš metus – 179,6 tūkstančio. ...
-
Automobilio „Regitroje“ niekaip neįregistruojanti šeima: tapome situacijos įkaitais35
Nusipirkus automobilį gali tekti ilgai laukti, kol pavyks jį užregistruoti „Regitroje“, nes tiek gyva, tiek internetinė eilė – nedžiuginanti. Kaune užregistruoti automobilį panorę rokiškiečiai gali likti be nieko, mat juos sp...
-
LEA: šiais metais Lietuvoje kas dešimtas įsigytas naujas lengvasis automobilis – elektrinis3
Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį kas dešimtas naujų automobilių pirkėjas rinkosi elektromobilį. ...
-
Keliautojų maršrute – ypatingi muziejai
Pernai startavęs kasdienis geležinkelio maršrutas Vilnius–Ryga dar labiau išplėtė keliautojų galimybes, sujungdamas ne tik Baltijos šalių sostines, bet ir du unikalius transporto technikos muziejus. ...
-
Pokyčių svarstyklės – tvarumo ir elektromobilių naudai3
Visuomenė vis aktyviau renkasi draugiškesnes aplinkai transporto priemones. Daugiau elektrinių automobilių – ne tik namų ūkių garažuose, įmonės taip pat pradėjo kurti elektromobilių parkus. ...
-
Vasaros kaitra – ne tik vairuotojo, bet ir automobilio priešas2
Atslinkus vasaros kaitrai vis dažniau imame dairytis pajūrio ar paežerės pusėn. Ilgėjantys kelionių atstumai karštomis dienomis kelia papildomų apkrovų automobiliui. Kaip prižiūrėti transporto priemonę, kad išvykos nesibaigtų geroka...
-
ES įveda papildomus iki 38 proc. importo muitus Kinijos elektromobiliams5
Europos Sąjunga ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38 proc. dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“. ...
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...