- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po ketverių metų pertraukos Ženevoje surengta automobilių paroda – be kai kurių šios pramonės gigantų, o ekspertai prognozuoja, kad netrukus tokių renginių pasaulyje liks tik vienas kitas.
Gamintojai vis reiklesni
Dalyvauti nuo 1905-ųjų rengiamoje Ženevos automobilių parodoje šiemet nepanoro nei „Mercedes“, BMW, „Audi“ ir „Volkswagen“, nei „Toyota“ ir „Hyundai“ gamintojai.
Tačiau aktyvumo nestokojo Kinijos atstovai – „BYD auto“, „Denza“, „Yangweng“, „Lucid Group“, „MG motor“, „IM motors“. Nuošaly taip pat neliko „Renault“, „Dacia“, „Isuzu“, „Pininfarina“.
Vis dėlto istorinė statistika – iškalbinga: 2019-aisiais Ženevos parodoje surengta 140 pasaulio ir 25 Europos gaminių premjerų, šiemet iš viso – vos 15.
„Išlaidų ir naudos santykis jau nebėra toks pozityvus, kaip anksčiau. Gamintojai, planuodami, kur išleisti pinigus, gerokai reikliau įvertina visus argumentus. Manau, kad Ženevos paroda pasmerkta užsidaryti visam laikui“, – sakė Vokietijoje įsikūrusio CAM („Center of Automotive Management“) ekspertas Stefanas Bratzelis.
Dėmesys: šiemet Ženevos automobilių parodoje spūsčių nebuvo. / autoexpress.co.uk nuotr.
Kinai perima iniciatyvą
Jo nuomone, šiuo metu pasaulyje automobilių parodų iniciatyva persikėlė į Kiniją – Šanchajų ir Pekiną, o Europoje pirmauja Vokietija su IAA („Internationale Automobil Ausstellung“).
„Deja, šių renginių formatas vis mažiau atliepia šiuolaikines tendencijas. Gamintojai ieško naujų reklamos būdų – patys, be tarpininkų, kreipiasi į potencialius klientus. Tad parodose lyderio pozicijas užima technologijų, pirmiausia – elektronikos naujovės, nes automobilį galime vadinti skaitmeniniu produktu“, – svarstė S. Bratzelis.
Eksperto teigimu, netolimoje ateityje sąlygas be išlygų diktuos būtent Kinija.
Gamintojai, planuodami, kur išleisti pinigus, gerokai reikliau įvertina visus argumentus.
„Prie perspektyviosios „Teslos“ drąsiai šliejasi „BYD auto“ ir „MG motor“, o komplektavimo detalių gamintojams iš „Bosch“ jau išmušė valanda iš esmės kokybiškai peržiūrėti savo vaidmenį“, – sakė CAM atstovas.
„Renault“ triumfas
Ženevos parodoje, be kita ko, apdovanotas Europos metų automobilis – „Renault“ elektrinis modelis „Scenic E-Tech“.
Nedidelis visureigis nedaug aplenkė BMW 5-os serijos sedaną (balsų skaičius – atitinkamai 329 ir 308). Trečioje vietoje – „Peugeot 3008“ (197 balsai).
Finale taip pat konkuravo „Kia EV9“ (190 balsų), „Volvo EX30“ (168), „BYD Seal“ (131) ir „Toyota C-HR“ (127).
Rinkimuose balsavo 58 ekspertai ir automobilizmo temomis rašantys žurnalistai iš 22 šalių.
„Renault“ siekia iki 2030-ųjų tapti visiškai elektriniu prekės ženklu Europoje.
Europos metų automobilio rinkimuose „Renault“ taip pat triumfavo 1966 m. („Renault 16“), 1982 m. („Renault 9“), 1991 m. („Clio“), 1997 m. („Megane Scenic“), 2003 m. („Megane“) ir 2006 m. („Clio“).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...