- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusiais metais atlikta apklausa parodė, kad 54 proc. Lietuvos vairuotojų reguliariai tikrina automobilio būklę, tačiau tik 41 proc. iškart ima šalinti net ir menkiausius gedimus. Vis dėlto, specialistų teigimu, mūsų šalyje automobiliai ne prižiūrimi, o taisomi.
Prižiūri skirtingai
Tos pačios apklausos dalyviai tvirtino, kad vienas reikšmingiausių dalykų, būtinų gerai eksplotuojant automobilį, – pasirinkti kokybiškus degalus. 44 proc. vairuotojų pasakoja, kad renkasi išskirtinai kokybiškus degalus, o 54 proc. teigė įvertinantys ir tai, kokį poveikį degalai turi automobiliui. Dauguma vairuotojų skeptiškai vertina degalų įsigijimą iš nepatikimų šaltinių, tačiau mechaninės automobilio dalies priežiūrai skiria vis dar nepakankamai dėmesio.
Autocentro "Autoakstė" direktorius Algimantas Akstinas "Kauno dienai" įvardijo kelis kriterijus, kurie lemia, kaip atsakingai vairuotojas prižiūri savo transporto priemonę.
"Pirmiausia priklauso nuo paties automobilio savininko požiūrio, nuo automobilio ir, žinoma, nuo perkamosios savininko galios. Kalbant apie statistinį Lietuvos vairuotoją, važinėjantį 10–15 metų senumo automobiliu, jo rūpinimąsi transporto priemone pavadinčiau paprasčiausiu gaisrų gesinimu", – tvirtino jau beveik dvidešimtmetį Kaune veikiančio automobilių serviso vadovas.
Jeigu žmogus nori gauti atliktiems darbams ir remontui panaudotoms detalėms garantiją, jis neturėtų tikėtis suremontuoti transporto priemonę už keliasdešimt eurų.
Pasak pašnekovo, daugiau dėmesio automobilių priežiūrai skiria važinėjantieji naujesniais automobiliais – vienus taip daryti verčia naujų automobilių pardavėjų iškeltos garantinio aptarnavimo sąlygos, kiti, automobilį įsigiję su paskola, taip pat linkę skirti jam daugiau dėmesio.
"Trumpai tariant, kuo naujesnis automobilis, tuo savininkas jį pareigingiau prižiūri, nors pasitaiko ir išimčių", – dėstė automobilių priežiūros specialistas. Jis pabrėžė, kad dažniausiai, nepaisant to, kokio senumo automobiliu važinėja, jį itin atsakingai prižiūrėti stengiasi garbesnio amžiaus vairuotojai. "Tikriausiai šie žmonės dar prisimena senesnius laikus, kai automobilį įsigyti buvo gana sunku, o jo priežiūra buvo atsakingas darbas", – svarstė A. Akstinas.
Mažiausiai du kartus
Kaip ir kituose paslaugų versluose, taip ir užsukę į automobilių servisą vairuotojai nori išleisti kuo mažiau, tačiau tikisi, kad automobilis bus sutvarkytas itin gerai. "Tiek kokybiškos prekės, tiek ir kokybiškos paslaugos kainuoja. Jeigu žmogus nori gauti atliktiems darbams ir remontui panaudotoms detalėms garantiją, jis neturėtų tikėtis suremontuoti transporto priemonę už keliasdešimt eurų. Be to, taupyti rizikuojant savo ir kitų važiuojančiųjų automobiliu saugumu nevertėtų", – pasakojo "Autoakstės" vadovas.
Tvirtinantiesiems, kad automobilio priežiūra reikalauja gana daug laiko, A. Akstinas pataria suderinti būtiniausius darbus su papildomu automobilio techninės būklės patikrinimu. "Bent du kartus per metus automobilio savininkas yra priverstas užsukti į automobilių remonto dirbtuves – rudenį ir pavasarį, kai vasarinės padangos keičiamos žieminėmis, arba, kaip teks daryti netrukus, žieminės padangos keičiamos vasarinėmis", – sakė pokalbininkas.
Jis patvirtino, kad, "Autoakstės" servise keičiant automobilio padangas, visada patikrinama pakabos, vairo, stabdžių sistemų techninė būklė, savininkui tai nieko nekainuoja, o apie aptiktus trūkumus klientas informuojamas užpildant automobilių gedimų aktą. "Visuomet pasiūlome automobilio savininkui tuos trūkumus pašalinti – juk vienaip ar kitaip automobilis jau yra remonto dirbtuvėse, tad tokiu būdu galima nušauti du zuikius vienu šūviu – du kartus per metus paaukoti daugiau laiko detalesnei automobilio techninei apžiūrai ir trūkumams šalinti, kad automobilis patikimai tarnautų iki kito apsilankymo servise", – įsitikinęs automobilių priežiūros specialistas.
Vyras stebėjosi, kad vis dėlto atsiranda vairuotojų, kurie į meistrų užfiksuotus trūkumus numoja ranka arba sutvarko tik tuos, kurie kainuoja pigiausiai. "Žinoma, gerai bent tai, tačiau net menkiausia netinkamai funkcionuojanti automobilio detalė gali sugadinti visą techninį mazgą, kurio remontas kainuos kelissyk daugiau, o neretai su tokiu gedimu automobilis į mūsų dirbtuves atkeliauja nebe sava eiga, o atgabenamas techninės pagalbos automobiliu", – patirtimi dalijosi A. Akstinas.
Taupus moka dukart
"Autoakstės" meistrai net ir atlikdami automobilio kėbulo remonto darbus nemokamai patikrina ir mechaninės dalies techninę būklę, o apie atsiradusius gedimus informuoja savininką. Paklaustas, ar galėtų pasakyti, kurie iš automobilių savininkų labiausiai linkę iškart taisyti rastus gedimus, A.Akstinas pasakojo, kad daugiausia dėmesio gerai automobilio techninei būklei skiria juridiniai asmenys.
"Dažniausiai įmonių automobilių parką prižiūrintys žmonės supranta, kad automobilis yra darbo įrankis ir jis turi funkcionuoti be priekaištų bei nekelti papildomo pavojaus, todėl visus gedimus mūsų prašo sutvarkyti iš karto", – kalbėjo automobilių priežiūros specialistas. Jis teigė, kad reguliari automobilio priežiūra leidžia sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko.
Apleisto mechaninio mazgo gedimo pašalinimas dažnai kainuoja daugiau negu vienos jo dalies pakeitimas, atima daugiau meistrų laiko, o kai automobilis paliekamas dirbtuvėse, natūralu, kad savininkas lieka be transporto priemonės.
"Dažniau po užsienio šalis keliaujantys vairuotojai tikriausiai pastebi, kaip retai šalikelėse galima išvysti sustojusius automobilius su pakeltais variklio dangčiais, o mūsų šalyje nors ir sumažėjo tokių atvejų, tačiau taip nutinka vien dėl to, kad gedimai laiku nesutvarkomi. Prietaisų skydelyje užsidegusi įspėjamoji lemputė neretam vairuotojui dar nėra pakankamas perspėjimas apie tai, kad metas ratus sukti į serviso dirbtuves", – apgailestavo A. Akstinas, tačiau kartu pastebėjo, kad daugėja ir atsakingų vairuotojų, kurie, įtardami vieną ar kitą gedimą, užsuka į "Autoakstę" pasikonsultuoti su meistrais, kad būtų tikri, jog važinėja techniškai tvarkingu ir saugiu automobiliu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...