- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dakaro ralio legenda Antanas Juknevičius šiemet su savo ekipažu iš Saudo Arabijos parsivežė ir pavojingų atliekų – jų tvarkymo bendrovei „Žalvaris“ atgabeno beveik toną.
Krovinys – „Žalvariui“
„Kaip kasdienybėje, taip ir Dakaro ralyje pagrindinės teršiančios automobilių dalys yra greitai dylančios padangos – jų šiemet buvo net 20 vienetų. Antroje vietoje – ratlankiai, dešimt vienetų, trečioje – aštuoni stabdžių diskai. Be to, mums atvežė ir 20 l įvairių skysčių, du variklių apsaugus, šūsnį įvairių svirčių, lankstų, siurblių, traukių, ventiliatorių, buferių, grotelių, sparnų ir posparnių“, – sakė A.Juknevičiaus komandai padedančios pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ logistikos direktorius Romas Mižutavičius.
Pasak jo, skaičiai iš pirmo žvilgsnio nedideli, tačiau, sudėjus visas atliekas ant svarstyklių, paaiškėjo, kad bendras svoris siekia toną ir sudaro daugiau nei pusę vieno automobilio svorio.
Įvertinus Dakaro ralyje dalyvaujančių transportų priemonių skaičių akivaizdu, kad per dvi savaites trunkančias lenktynes susidaro šimtai tonų pavojingųjų atliekų.
Pastaruoju metu lenktynės kur kas švaresnės, o prieš dešimtmetį panaudotą alyvą išpildavo tiesiog į smėlį.
„Susirinkti ir tinkamai sutvarkyti per varžybas susikaupusias automobilines atliekas būtina, nes jos yra taršios – ilgai neyrančios ir dažniausiai labai toksiškos. Profesionalus automobilių sportas neišvengiamai palieka savo pėdsaką, tačiau šiais laikais yra efektyvių galimybių poveikį gamtai mažinti“, – teigė R.Mižutavičius.
Pametė padangą? Bauda!
„Žalvariui“ atgabenta tona atliekų, palyginti su bendromis Dakaro ralio apimtimis, santykinai nedaug. „Kreda“ – nedidelė komanda, o ir turimus resursus norime išnaudoti maksimaliai racionaliai, jų nešvaistydami. Stovyklavietėse tarp greičio ruožų gamyklinės komandos keičia transporto priemonių dalis beveik kasdien, net jei ir nebūtina. Dažniausiai tai daro dėl viso pikto, nes, turint didelių resursų, pirmiausia galvojama apie tai, kas geriausia transporto priemonei, o ne aplinkai“, – kalbėjo A.Juknevičius.
Pasak lenktynininko, Dakaro ralio organizatoriai jau senokai akcentuoja aplinkosaugą, ragina komandas ieškoti sprendimų, darančių mažesnį poveikį gamtai, tad šiemet bekelės lenktynėse sėkmingai debiutavo "Audi RS-Q e-tron". Šis automobilis – iš dalies elektrinis, o visiškai elektrinio dar teks palaukti.
Ekologija: „Kredos“ komandos kemperis – su saulės elektrine. / dakaras.lt nuotr.
„Kiekvieno greičio ruožo pabaigoje panaudotas detales ir kitas atliekas didžiausios komandos pateikia jų surinkimo tarnybai, o mūsų dydžio kolektyvai jas vežasi ir atiduoda vienintelę poilsio dieną, įpusėjus lenktynėms. Dakare sudarytos sąlygos skysčiams, padangoms surinkti, bet kiek kebliau su tomis dalimis, kurios lieka po avarijos ar dėl nusidėvėjimo. Organizatoriai negailestingi – reikalauja grįžti iš trasos visos komplektacijos automobiliu. Pavyzdžiui, už kiekvieną pamestą padangą skiriama 2 tūkst. eurų bauda. Pastaruoju metu lenktynės kur kas švaresnės, palyginti su tomis, kokios buvo prieš dešimtmetį, kai panaudotą alyvą išpildavo tiesiog į smėlį, o pavojingas atliekas palikdavo šalia greičio ruožų“, – papasakojo A.Juknevičius.
Laimėjo prizą
Dakaro ralio organizatoriai surengė ekologiškiausios komandos rinkimus „Eco Label“.
Buvo vertinami ne tik lenktynių automobiliams pritaikyti tvarūs sprendimai, bet ir bendras komandos požiūris į aplinkosaugą, serviso brigadų darbas pasitelkus atsinaujinančią energiją.
„Kreda“ laimėjo prizą dėl aptarnavimo sunkvežimyje įrengtos saulės elektrinės. Šiemet tokia elektrinė buvo įrengta ir komandos kemperyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Empty Quarter“ iššūkis įveiktas: Žala ir „Skuba Team“ kopose – tarp lyderių
Ketvirtadienį Dakaro ralio dalyvių laukė itin intriguojantis greičio ruožas – „Tuščiuoju ketvirčiu“ vadinama nuošali Saudo Arabijos dykuma. Organizatoriai žadėjo, kad čia dalyvių lauks pačios didžiausios ir sunkiaus...
-
Kai miegas tampa prabanga: „Ovoko Racing“ kasdienybė Dakare
Sėkmė Dakaro ralyje priklauso ne tik nuo greičio trasoje, bet ir nuo gebėjimo prisitaikyti prie išskirtinės šių lenktynių kasdienybės. ...
-
„Kauno sporto apdovanojimai 2024“: nusilenkta miestą garsinusiems sportininkams ir treneriams2
Septintą kartą Kaune nuaidėjo iškilminga sporto bendruomenės apdovanojimų ceremonija. Trečiadienio vakarą „Žalgirio“ arenos amfiteatre pagerbti geriausi miesto atletai, komandos, treneriai ir renginiai. Už viso gyvenimo nuopelnus pa...
-
Olimpinė vicečempionė Banevič pretenduoja laimėti prestižinį apdovanojimą
Europos olimpinių komitetų asociacija (EOC) tradiciškai renka geriausią jaunąjį Europos sportininką arba sportininkę. Tarp penkių pretendentų šįkart pateko ir breiko šokėja Dominika Banevič B-Girl Nicka, kuri Paryžiaus olimpin...
-
Iki paskutinės šaudyklos neklydęs Strolia: gaila, kad nutrūko Rūpoldingo tradicija
Iki dar vienos Rūpoldingo pasakos trūko dviejų taiklių šūvių. Šiame Vokietijos mieste trečiadienį prasidėjo penktasis 2024-2025 metų sezono pasaulio biatlono taurės etapas, kurio 20 km asmeninėse lenktynėse ilgą laiką tarp lyderi...
-
Liko vos trečdalis maršruto: per vandenyną irkluojantis Mockus metė rimtą iššūkį Gineso rekordui2
Nuo to laiko, kai pasiekė kelionės pusiaukelę, per Ramųjį vandenyną link Australijos krantų valtimi plaukiantis Aurimas Mockus savo kosminio greičio nestabdė. Ir šiuo metu jis ne tik yra kirtęs pusiaują – iki finišo Brisbano mies...
-
Geležinis sugrįžimas: Gelažninkas finišavo greičiausiųjų dešimtuke
Dešimtasis Dakaro greičio ruožas žymi du dalykus. Pirmasis – lieka vos trys Dakaro dienos, tačiau per jas atsipalaiduoti neteks. Antrasis – Dakaras keliauja į Tuščiąją ketvirtį. Čia sportininkų laukia vien kopos ir smėlis....
-
Baciuška: kažkaip nesivažiavo per tas kopas
Dešimtajame Dakaro ralio greičio ruože Rokas Baciuška finišavo 22-as. ...
-
JAV Atstovų Rūmai priėmė įstatymo projektą dėl translyčių sporte: moterų varžybose jiems ne vieta3
Respublikonų vadovaujami JAV Atstovų Rūmai antradienį priėmė įstatymo projektą, kuriuo griežtai apribojamos translyčių sportininkų galimybės dalyvauti mergaičių ir moterų sporto varžybose. ...
-
Pergalę įvertino savikritiškai1
„Savijauta – dvejopa: esu laiminga, kad laimėjau, kita vertus, padariau daug klaidų, tad pykstu ant savęs“, – sakė pirmą pergalę kovos menų elito organizacijoje UFC (Ultimate Fighting Championship) iškovojusi Ernesta Karec...