- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija Seimui pateikė siūlymus dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo, numatant galimybę Lietuvoje registruoti dešiniavairius automobilius.
„Šiuo metu galima užregistruoti tik istorines dešiniavaires transporto priemones arba skirtas atlikti specialiems darbams, kaip vandens siurbimo mašina ir pan.“, - radijuje „Laisvoji banga“ kalbėjo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.
„Europos Komisija Lietuvai pateikė siūlymų dėl dešiniavairių automobilių, tačiau kai kurie jų yra gana atgrasantys. Pavyzdžiui stacionari įranga, kurios pagalba būtų galima stebėti lenkiantį automobilį. Taip pat reikėtų pakeisti priekinius žibintus ir perkelti veidrodėlius. Tad jei Seimas pritars, dešiniavairių automobilių registravimas nebus toks paprastas“, - tikino pašnekovas.
Jo teigimu, kur kas sudėtingiau bus mikroautobusų vairuotojams. Mat keleiviams ir kroviniams skirtos durys turi būti tik automobilio dešinėje: „Tuo metu Anglijoje, tokių autobusiukų durys yra kairėje automobilio pusėje. Taigi tokių transporto priemonių įregistravimas jau negalimas. Europos Komisija su nerimu žiūrėjo į tai, kad vilkikai ir autobusai iš Didžiosios Britanijos gali lengvai atkeliauti į ES kelius. Ir noriu pažymėti, kad EK Lietuvą padavė į teismą tik dėl lengvųjų automobilių, nes pamatė kokia grėsmė gali kilti dėl autobusų ir krovininių priemonių“.
Būdas kontroliuoti – dideli mokesčiai
„Techniškai tvarkingi automobiliai Europoje yra labai brangūs. Anglijoje 10 metų automobilio savininkas turi mokėti didelius mokesčius, jei nori jį eksploatuoti. Tai gali susidaryti apie 10 tūkstančių Didžiosios Britanijos svarų draudimui, aplinkos taršai ir pan. Tad vairuotojas verčiau perka naują automobilį ir moka mažesnius mokesčius. Todėl senesnių automobilių ten yra ne vienas šimtas tūkstančių ir jie neardomi, nes laukia eilės antrinei rinkai. Tačiau visoje Europoje nėra tam tinkamų sąlygų“, - pasakojo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas.
„Štai Bulgarijoje EK griežtai reikalavo, kad nebūtų jokių ribojimų dešiniavairiams automobiliams ir įstojus į ES per metus buvo importuota virš 100 tūkst. naudotų automobilių iš Jungtinės Karalystės, kurie vėliau tapo nepatrauklūs dėl to, kad daugiau jų pirkti niekas nenorėjo. Ir dėl automobilių dalių, ir todėl, kad pamatė, jog nėra taip patogu jais važinėti, nes dažnai vairuotojai susidariusias situacijas sprendžia ir akių kontaktu“, - pavyzdį pateikė V. Pumputis.
Anot jo, prognozuoti, kaip gali pasikeisti automobilių parkas Lietuvoje tikrai sudėtinga: „Žinant kai kurių jaunuolių lengvabūdiškumą, kai yra galimybė už 2000 litų nusipirkti pakankamai naują automobilį su vairu dešinėje pusėje, tai reikia pasižiūrėti kaip tai išplistų. Reikia panagrinėti ir kaimyninių valstybių pavyzdžius. Latvija ir Estija turi stiprius saugiklius, kad tokie automobiliai neišplistų. Manome, kad Lietuvoje taip pat bus pasirinkta tokia sistema“.
„Vakarų Europoje pagrindinis to saugiklis – ženkliai brangesnis civilinis atsakomybės draudimas. Latvijoje užregistruoti leidžiama, bet eksploatuoti draudžiama. Estija taip pat turi mokestinius svertus. Praktiškai visame regione šis klausimas sprendžiamas per mokesčius, nes čia yra rizika didesnė ir pasekmės skaudesnės. Lietuvoje civilinės atsakomybės draudimas yra vienas pigiausių iš visų ES šalių. Ir jei bus sprendžiama vos kelių šimtų litų skirtumu, tai žmonės gal ir norės važinėti“, - tikino specialistas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai9
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...