- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lengvųjų automobilių gamintojai „Peugeot“ ir „Citroen“ kartu su motinine kompanija „PSA Group“ pirmieji Europoje oficialiai pripažino, kad dyzelinas tik iš atsinaujinančių šaltinių tinka į jų automobilius montuojamiems varikliams.
Šis lengvųjų automobilių gamintojų žingsnis sekė po to, kai 100 proc. dyzelinas iš atsinaujinančių šaltinių buvo pripažintas kaip tinkamas sunkiasvorių transporto priemonių – „Volvo“, „Scania“, „Mercedes“, DAF ir MAN – varikliams, o juos gaminančios kompanijos, siekdamos prisidėti prie aplinkos taršos mažinimo, ėmė skatinti šio dyzelino naudojimą.
Kalbėti apie švaresnio transporto sprendimus automobilių gamintojams leido Suomijos korporacijos „Neste“ užpatentuota NEXBTL (angl. – Next Generation Biomass to Liquid) technologija, skirta pirmojo ir kol kas vienintelio pasaulyje dyzelino gamybai iš atsinaujinančių šaltinių – biomasės. Šis dyzelinas pasižymi unikalia molekuline sandara – jis gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus.
Naudojant gryną iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą dyzeliną, šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų emisijos būna 60-85 proc. mažesnės nei naudojant tradicinį (iš naftos pagamintą) dyzeliną. Kietųjų dalelių emisijos sumažėja 30-40 proc., o azoto oksidų – 10 proc.
Norvegijoje ir Švedijoje jau patvirtinta, jog „Peugeot“ ir „Citroen“ lengviesiems automobiliams bei furgonams, turintiems įmontuotus „Euro 5“ ar „Euro 6“ standartus atitinkančius variklius, tinka būtent toks dyzelinas, gaminamas iš atsinaujinančių šaltinių.
Tikimasi, kad naujasis parafininio dyzelino standartas EN 15940, kurį neseniai patvirtino Europos standartizacijos komitetas, paskatins daugumą automobilių gamintojų pripažinti šį mineralinio dyzelino analogą. Minėtu standartu apibrėžiami kokybės reikalavimai naujos kartos dyzelinui, kuris gali būti gaminamas sintezės arba hidrovalymo būdu naudojant žaliavas iš atsinaujinančių šaltinių. Šis dokumentas, užtikrinantis aukštą degalų kokybę, visoje Europoje įsigalios iki 2016 m. pabaigos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau1
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių31
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...