- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos šalyse smarkiai trūkstant tarptautinių krovinių vežimo vairuotojų, dėl jų ES konkuruojančios Lietuvos transporto įmonės valdžios institucijoms siūlo peržiūrėti užsieniečių įdarbinimo tvarką.
Pateikė pasiūlymų
Pasiūlymų Vyriausybei ir Seimui pateikė Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA).
Šalies transporto verslo atstovai, įdarbinant vilkikų vairuotojus iš užsienio, siūlo atsisakyti reikalavimo dėl darbo rinkos testo taikymo.
Pasak TTLA vadovo Povilo Drižo, išnaudojus valstybės nustatytą kvotą dėl vairuotojų įdarbinimo iš trečiųjų šalių, užsieniečiai gali būti įdarbinami taikant darbo rinkos testą.
Tokiu atveju pirmiausia reikia kreiptis į Užimtumo tarnybą (UŽT) ir sumokėti 120 eurų už vadinamąjį darbo rinkos testą – patikrinimą, ar reikalingos kompetencijos darbuotojo tikrai nėra Lietuvoje. Jei nustatoma, kad nėra, išduodamas leidimas įdarbinti užsienietį.
„Reikalavimas atlikti darbo rinkos testus yra tuščias laiko švaistymas, nes jau treji metai rezultatas tas pats: reikiamo darbuotojo Lietuvoje nėra“, – pažymėjo P. Drižas.
Jis pridūrė, kad vairuotojų trūkumas yra bendra pasaulinė problema – vien ES fiksuoja 500 tūkst. laisvų darbo vietų.
Reikalavimas atlikti darbo rinkos testus – tuščias laiko švaistymas, jau treji metai rezultatas tas pats.
Paklausa viršijo pasiūlą
Lietuvos tarptautinio kelių transporto darbo rinkoje trečiųjų šalių piliečiai sudaro apie 85 proc. visų vairuotojų.
Šio paslaugų sektoriaus darbdaviai susiduria su didžiausiu darbuotojų trūkumu, jam nustatoma daugiausia įdarbinimo kvotos vienetų.
Pasak P. Drižo, skirtingai nei kvotų atveju, darbo rinkos testas transporto įmonėms yra gerokai brangesnis, o procedūrai sugaištama daug laiko.
Be to, kaip liudija ilgametė praktika, tokia tvarka nepatogumų kelia ne tik darbdaviui ir įdarbinamam užsieniečiui, bet ir UŽT, kuriai tenka atlikti tūkstančius darbo rinkos testų ir šiai funkcijai deleguoti dešimtis papildomų specialistų.
UŽT yra nustačiusi, kad 2021–2022 m. visų kvotinių profesijų paklausa kelis kartus viršijo pasiūlą.
Tarnyba nurodo, kad jos praktikoje iki šiol nebuvo nė vieno atvejo, kad transporto bendrovėms nebūtų leista įdarbinti užsieniečio, nustačius, kad darbuotoją jos gali rasti ir savo šalyje.
Testai nereikalingi?
Absoliučiai visi darbo rinkos testai parodė tą patį: vairuotojas iš trečiosios šalies, P. Drižo teigimu, yra vienintelis variantas.
Europos Komisijos (EK) atliktas poveikio vertinimas teigia, kad skirtingose valstybėse praktikuojami darbo rinkos testai ir ilgas laukimo laikas juos atliekant atgraso daugelį potencialių darbdavių, riboja trečiųjų šalių piliečių, ypač mažiau kvalifikuotų, galimybes įsidarbinti, taip pat daro įtaką žmonių judumui darbo rinkoje.
„Tokia procedūra – tai valstybės finansų ir administracinių išteklių netinkamas naudojimas, todėl siūlome jos atsisakyti“, – sakė P. Drižas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai9
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...