Išbandymas Rumunijos žvaigždėms

Krizė pakeičia daug ką, net požiūrį į automobilius. Naujos transporto priemonės kaina, degalų sąnaudos, eksploatacijos išlaidos nusveria stilių, galią ir prestižą. Bent jau sunkmečiu. Tai, atrodo, supranta ir rumuniškų automobilių "Dacia" gamintojai, prisiglaudę po Prancūzijos automobilių giganto "Renault" sparnu.

Krizės ženklu pažymėtais 2009-aisiais automobilių "Dacia" gamintojai vairuotojų simpatijas mėgins užkariauti taupiais dyzelinu, dujomis ir bioetanoliu varomais varikliais. Jie bus montuojami į jau pažįstamus automobilius "Sandero" ir keturių modifikacijų "Logan".

Ekologija ir ekonomija

Prieš dešimtmetį "Renault" nupirkta Rumunijos automobilių "Dacia" gamintoja šiemet didžiausią dėmesį skirs ekologijai ir ekonomijai – tai įkūnys ir naujasis prekės ženklas "Eco2", kuriuo bus ženklinami taupiausi ir nekenksmingi gamtai automobiliai "Dacia".

Didžiausios šių metų "Dacios" naujienos – suskystintomis dujomis (LPG) ir bioetanoliu E85 varomi varikliai.

1,4 l ir 1,6 l darbinio tūrio LPG varikliai pasiekia atitinkamai 75 ir 90 AG. Su šiais varikliais CO2 emisija neviršija 140 g kilometrui. 1,4 l darbinio tūrio LPG variklis bus montuojamas į "Sandero" hečbeką ir "Logano" sedaną. Galingesnis 1,6 l darbinio tūrio LPG variklis bus montuojamas į vienatūrį "Logan MCV". Lietuvos rinkoje automobiliai su LPG varikliais turėtų pasirodyti antroje šių metų pusėje.

Lietuviai vieni pirmųjų Europoje pamėgo suskystintų dujų įrangą, tad apie jos pranašumus ir trūkumus neverta daug aiškinti. Europoje šiuo metu yra daugiau nei 32 tūkst. LPG degalinių, jos labiausiai paplitusios Baltijos šalyse, Lenkijoje, Prancūzijoje, Italijoje. Šiose šalyse automobilių "Dacia" gamintojai ir tikisi didžiausio LPG variklių populiarumo.

Benzino ir dujų bakus turintys automobiliai itin patogūs per ilgas keliones – su dujomis ir benzinu varoma "Dacia Sandero" neužsukus į degalinę galima nuvažiuoti 1200 km.

Išsirinkę LPG variklius vairuotojai neturėtų būti dažni svečiai automobilių dirbtuvėse – garantinė priežiūra privaloma tik kas 30 tūkst. km, arba kas dvejus metus. Žinoma, jei per tiek laiko nesustreikuos pats automobilis.

Naujienos aplenks Lietuvą

Dar viena žalioji "Dacios" naujiena – bioetanoliu E85 varomi 1,6 l darbinio tūrio varikliai. Tačiau Lietuvos vairuotojams ši naujiena bent jau kol kas neaktuali – bioetanolio degalinių tinklas mūsų šalyje dar neišplėtotas.

Lietuviams dar teks palaukti ir "Sandero" bei "Logano" modelių su naujuoju 1,2 l darbinio tūrio 16V varikliu, turinčiu 75 AG.

Tiksli šių variklių pristatymo Baltijos šalių rinkoms data dar nežinoma. Šis benzininis variklis yra palyginti ekonomiškas – vidutinės degalų sąnaudos 100 km, gamintojų teigimu, siekia 5,9 l. CO2 emisija – 139 g kilometrui.

Globalus rumuniškas produktas

Bandymų trasoje netoli Paryžiaus išrikiuoti visi automobilių "Dacią" modeliai: naujasis hečbekas "Sandero" ir keturios "Logano" modifikacijos – keleiviniai sedanas ir vienatūris MCV, krovininiai modeliai "Van" ir "Pick-up".

Nė vienas "Dacios" modelis nesukels palaimos: nei žvelgiant į automobilį, nei sėdint prie vairo. Nepavadinsi jų nei technikos, nei dizaino stebuklais, tačiau pradinės 25–30 tūkst. litų savo kainos jie tikrai verti.

Ir nors kai kam rumuniška "Dacios" kilmė dar kelia įtarimų, nerimaujama be reikalo. Į automobilius montuojami "Renault" varikliai, o "Dacios" gamyklų jau pristatyta visame pasaulyje: Rumunijoje, Maroke, PAR, Indijoje, Irane, Brazilijoje, Kolumbijoje ir Rusijoje. Europos rinkai skirti "Dacios" modeliai gaminami Rumunijoje ir Maroke.

Prancūzijos "Renault" koncernas mažai kam pasaulyje žinomą rumunišką "Dacią" išpopuliarino visame pasaulyje. Daugiausia automobilių "Dacia" 2008 m. parduota gimtojoje Rumunijoje, Brazilijoje, Rusijoje, Irane ir Prancūzijoje.

Vakarų Europos šalyse naują "Dacią" renkasi tie pirkėjai, kurie išgalėtų įsigyti bent penkerius metus naudotą vokišką, japonišką ar prancūzišką automobilį. Tokiose šalyse kaip Indija ar Marokas "Dacia" vertinama kaip statuso ženklas.

2008 m. pasaulyje parduota 510 tūkst. automobilių "Dacia". Tai net 38,7 proc. daugiau, palyginti su 2007-aisiais. Dabar telieka sulaukti atsakymo, ar krizės metais pigūs, bet pilki "Dacios" modeliai vis dar užkariaus armijas naujų pirkėjų.



"Dacios Sandero GPL" skerspjūvis

1. Degalų bako anga
2. Suskystintų dujų rezervuaras
3. Apsauginis vožtuvas
4. Suskystintų dujų vamzdis
5. Selektorius/suskystintų dujų rodiklis
6. Garintuvas
7. Elektros laidai
8. Suskystintų dujų įpurškimo sistema
9. Benzino įpurškimo sistema
10. Dujų valdiklis
11. Benzino valdiklis



NAUJAUSI KOMENTARAI

Saulius1

Saulius1 portretas
Taigi, kaina... Bet kai krizės metais ir rimtosios kompanijos puls mažint savo gaminių kainas... na, jos išgyvens, o ką pasirinks pirkėjas, dar nežinia.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių