- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstovas Matas Buzelis.
– Būna tokių atvejų. Visada rekomenduojame pirkėjams sekti trijų svarbių žingsnių procesą. Pradedant ieškoti automobilio, tikriausiai akys krypsta į skelbimų portalus. Išsirinkus automobilį, kuris atrodo visai geras, siūloma patikrinti jo istoriją, susipažinti su faktais, sužinoti praeityje patirtą žalą, iš kur automobilis galėjo atkeliauti, kiek skirtingų savininkų turėjo. Tik tada, jei visur dega žalia šviesa, galime keliauti toliau ir pereiti prie bandomojo važiavimo.
Bandomasis važiavimas turėtų būti atliktas kruopščiai. Reikėtų įsitikinti, kad bandote užvesti šaltą automobilio variklį. Nustatyti, ar automobilis nėra anksčiau užvestas, galima tiesiog pasikėlus variklio gaubtą padėti ranką prie kolektoriaus išmetimo, jausis, yra šiluma ar ne.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Padarę normalų bandomąjį važiavimą, jei su automobiliu viskas yra gerai, trečias etapas yra vežti jį į gerą reputaciją turintį autoservisą. Dažniausiai oficialių atstovų siūlomos patikros yra pats saugiausias variantas, nes jų reputacija negali sau leisti kažko nepamatyti. Nuvežate automobilį patikrinti į gerą servisą, taip dalį atsakomybės perduodate tam servisui. Jeigu jie kažko nepamato, kas kartais atsitinka, čia retas atvejis, dažniausiai normaliai tas automobilis yra iškratomas ir surandama kažkas netinkamo.
– Aš dar noriu sugrįžti prie ataskaitų, reikia mokėti jas skaityti. Kur būtų geltona, raudona šviesos?
– Jeigu mes matome, kad automobilio rida kažkada buvo didesnė negu dabar, tai jau net ne geltona, tai – raudona šviesa. Reikėtų labai gerai įsivertinti ir pasvarstyti, ar tikrai jums tokio automobilio reikia. Jūs jį įsigysite, tikėtina, už didelę kainą. Tokie istoriniai įrašai iškelti į viešumą, jie gali labai suteikti galios derybose, bet reikia įsivertinti, ar išvis verta tokį automobilį pirkti. Kai ateis laikas jums tą automobilį pardavinėti, tikriausiai bus gerokai sunkiau, nežinant tų visų istorinių faktų.
Lygiai tas pats ne tik su rida, bet ir su žalomis. Jeigu automobilis buvo patyręs labai stiprų apgadinimą, nesakome, kad tokio automobilio nereikėtų išvis pirkti – reikėtų fizinės patikros metu atkreipti dėmesį į tas vietas, kurios buvo pažeistos. Jeigu stipriai buvo pažeistas automobilio priekis, tai reikėtų pasižiūrėti visus tarpelius, ar viskas padaryta tvarkingai, galbūt matosi, kad kažkur kyla rūdys, yra kažkas neišspręsta su dirželiais ir t.t.
Reikėtų maksimaliai skirti dėmesio būklės nustatymui, nes jei to nepadarysite, gali būti, kad važiuosite iki pirmo rimto gedimo. Pirmas rimtas gedimas ir jūsų visas taupymas eina šuniui ant uodegos.
– Dabartiniai automobilių gamintojai sumontuoja tam tikras detales kėbule, kurios primena deformacijas. Esą tai mažesnė rizika.
– Čia mes liečiame labai plačią, pilką ribą. Galiu pasakyti tokį momentą: Lietuvos meistrai, kurie metų metus remontuoja automobilius, ji yra labai gabūs. Būna, kad žmonės atsiveža tiek iš JAV, tiek iš Europos šalių vadinamus „kotletus“, kur atrodo, kad automobilyje nėra sveikos detalės. Juos taip suremontuoja, kad tuos automobilius tikrindami oficialūs atstovai net nemato požymių, kad automobilis buvo „daužtas“. Viskas priklauso nuo to, ar automobilis buvo suremontuotas tvarkingai, kruopščiai, ar buvo naudojamos naujos detalės, ar buvo atstatinėjamos esamos. Atstačius esamas detales, kurios buvo stipriai pažeistos, tikriausiai to automobilio įvairios savybės jau gali būti prarastos ir saugumas jau bus pažeistas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina5
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...