- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų. Susitaupyti ar įsigyti automobilį lizingu ir rinktis norimą automobilį kad ir tiesiai iš salono? O gal pirkti ne naują, bet tuomet kelintų metų? Kiek automobilis turėtų kainuoti, kad atitiktų apgalvoto pirkinio apibrėžimą? Vis dėlto yra keli patarimai, kaip rasti tinkamiausią sprendimą.
Dilema – pirkti brangesnį ar pigesnį?
Žinoma, kad norisi naujesnio, geresnio ir brangesnio, nes tokiu automobiliu važiuoti ir maloniau, ir saugiau. Tačiau juk yra ribos ir reikia rasti tinkamą sprendimą, kiek lėšų skirti automobiliui, kad jis būtų ir geresnis, ir neišlaidautumėte ne pagal savo pajamas. Teisybė ties aukso viduriu, apskaičiuojamu įvertinus bendrą išlaidų krepšelį.
Automobilio kaina yra ne tik ta, kuri sumokama jį perkant. Už įsigytą automobilį, galima sakyti, mokame kiekvieną dieną – išlaidos kurui, draudimui, mokesčiui už stovėjimo aikštelę, automobilio reguliariai priežiūrai ir remontui yra neišvengiamos. Nors senesnį automobilį pigiau įsigysite ir jo vertė nekris tiek daug kaip naujo, pirkto salone, tačiau seną automobilį išlaikyti kainuos kur kas daugiau negu naują. Štai dėl to svarbu apskaičiuoti savo mėnesio išlaidas transportui ir, atsižvelgus į tai, žiūrėti, kiek galima skirti būsimam pirkiniui.
Kad pirkdami automobilį nepakankamai atsižvelgiame į jo išlaikymo išlaidas, rodo ir SEB banko Baltijos šalyse atliekamas automobilio įperkamumo indekso tyrimas. Lietuvoje gyventojai automobiliams pirkti skiria mažiausiai lėšų, palyginti su kitomis Baltijos šalimis, tačiau jiems išlaikyti – daugiausia. Palyginkite – išlaidos automobiliams Lietuvoje sudaro 13 proc. viso vartojimo krepšelio, o Estijoje – 9 procentus.
Neįvertinę automobilio išlaikymo išlaidų ir nusipirkę nebrangų automobilį galime atsidurti situacijoje, kai automobilio remontui tenka skirti daugiau, negu kainavo pats automobilis.
Taupyti ar skolintis?
Nusprendėte nebevairuoti seno automobilio ir nebeskirti pinigų ir laiko jo išlaikymui ir remontui, bet sąskaitoje trūksta pinigų geresniam ir naujesniam automobiliui. Yra du sprendimai: pirkiniui taupyti arba skolintis.
Skolinantis labai svarbu įsivertinti savo galimybes bei atsižvelgti į kitas savo išlaidas ‒ pragyvenimo, būsto išlaikymo sąnaudas.
Taupyti galima, jei nespaudžia laikas. Automobilių lizingo paslauga reikalinga tada, kai trūksta pajamų automobiliui įsigyti, o jo reikia kasdien, nėra kada taupyti, reikia sėsti ir važiuoti. Skolintis nemėgstantys lietuviai visgi automobiliui skolinasi dažniau negu kitiems brangiems pirkiniams. Kaip rodo SEB banko antrus metus iš eilės atliekamas finansinės gyventojų elgsenos tyrimas, automobiliui įsigyti buvo dažniausiai skolinamasi. Net 54 proc. gyventojų, kurie kada nors ėmė paskolą, skolinosi būtent naujam automobiliui ar turimo remontui.
Skolinantis labai svarbu įsivertinti savo galimybes bei atsižvelgti į kitas savo išlaidas ‒ pragyvenimo, būsto išlaikymo sąnaudas. Rekomenduojama, kad paskoloms grąžinti per mėnesį būtų skiriama ne daugiau kaip 40 proc. pajamų. Norėdami įvertinti, kokią mėnesio įmoką galite mokėti, taip pat apskaičiuokite, kiek per mėnesį kainavo išlaikyti senesnį automobilį.
Mėnesio įmokos dydis priklausys nuo kelių veiksnių: automobilio kainos ir laiko, per kurį planuojama už jį susimokėti. Kuo ilgiau galioja lizingo sutartis, t. y. kuo ilgiau pasiryžtama už automobilį mokėti, tuo mažesnė mėnesio įmoka. SEB banko duomenys rodo, kad vairuotojai Lietuvoje lizingo sutartis sudaro vidutiniškai 57 mėnesiams – beveik penkeriems metams. Vidutinė mėnesio įmoka už lizingu įsigytą automobilį pernai siekė beveik 240 eurų.
Įsigyti automobilį lizingu galima išties greitai. Išsirinkus norimą automobilį užtenka sumokėti pradinį įnašą, kuris įprastai siekia 10 proc. visos kainos, o sudaryti lizingo sutartį užtrunka iki dienos – sudaryti sutartį galima internetu, pasirašyti – mobiliuoju parašu.
Gyventojai naujiems automobiliams skiria daugiau
Senų automobilių Lietuvoje yra daug. „Regitros“ duomenimis, vidutinis Lietuvoje važinėjančio automobilio amžius – maždaug 15 metų. Tačiau ir ši tendencija kinta, automobilių parkas Lietuvoje po truputį jaunėja. SEB banko duomenimis, vien pernai naudojantis lizingu buvo įsigyta 2,2 tūkst. naujų ir kiek panaudotų automobilių, jiems vairuotojai pasiskolino beveik 32 mln. eurų. Net 39 proc. pernai lizingu įsigytų automobilių buvo visiškai nauji, kiti likusieji – vos poros ar kelerių metų senumo.
SEB banko duomenys taip pat rodo, kad pernai vidutinė naujo lizingu įsigyto automobilio kaina siekė 27,3 tūkst. eurų, o naudoto – 14,5 tūkst. eurų. Šios sumos didesnės negu 2016-aisiais, kai už naują automobilį lietuviai vidutiniškai mokėdavo 25,5 tūkst. eurų, o už naudotą – 12,9 tūkst. eurų. Nekinta tik mėgstamiausios lietuvių automobilių markės: tarp naujų automobilių daugybę metų populiariausi išlieka „Škoda“ ir „Peugeot“ modeliai, tarp naudotų – „Volkswagen“, „Toyota“, „Volvo“, BMW ir „Audi“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą1
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja10
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...