Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją

  • Teksto dydis:

Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių dešimtuke – tik vienas, varomas elektra. Ar ateityje situacija gali pasikeisti?

Įsiterpė tik „Tesla“

Tyrimų bendrovės JATO duomenimis, pirmo 2024-ųjų pusmečio Europos naujų automobilių pardavimų lyderiai – „Dacia Sandero“, „Volkswagen Golf“, „Renault Clio“, krosoveris „Volkswagen T-Roc“ ir „Peugeot 208“.

Europoje parduota iš viso daugiau kaip 603 tūkst. šių modelių. Dešimtuke – vienintelis „Tesla Model Y“ elektromobilis (per pusmetį parduota kiek daugiau nei 101 tūkst. vnt.).

Pagrindinės priežastys, dėl kurių elektromobiliams sunkiai sekasi prasiskinti kelią į populiariausių dešimtuką, – didesnė nei panašių modelių su vidaus degimo varikliais kaina ir ribotas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas.

„Tesla Model Y“ krosoveris tarp geidžiamiausių transporto priemonių veikiausiai pateko dėl to, kad net bazinė jo versija viena įkrova gali įveikti iki 450 km (pagal WLTP metodiką), tačiau apie 45 tūkst. eurų kaina nėra patraukli, palyginti su, pavyzdžiui, „Volkswagen T-Roc“ bazine kaina (šiek tiek daugiau nei 30 tūkst. eurų).

„Kia EV3“ argumentai

Vis dėlto kompaktiškų elektra varomų modelių rinkoje pastebimos naujos tendencijos, kurios gali pakeisti ir paklausiausių Europoje parduodamų automobilių statistikos paveikslą.

Vienas naujausių modelių, galinčių sukelti pokyčių rinkoje, – „Kia EV3“. 2024-aisiais „Electrifying.com“ jį išrinko Metų elektromobiliu. Ekspertai išskyrė šį modelį dėl gausios įrangos, solidaus viena įkrova įveikiamo atstumo ir konkurencingos kainos.

Lietuvoje „Kia EV3“ su 81 kWh talpos akumuliatoriumi, viena įkrova leidžiančiu nuvažiuoti iki 605 km (pagal WLTP metodiką), kainuoja beveik 44 tūkst. eurų, tačiau, pasinaudojus valstybės suteikiama subsidija, ji sumažėja iki 39 tūkst.

Vienas pirmųjų lietuvių, išbandžiusių šį modelį, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius, mano, kad savo galimybėmis „Kia EV3“ gali sudaryti konkurenciją vis dar populiarumo viršūnėje esantiems tokios klasės modeliams, varomiems vidaus degimo varikliais.

Naujos galimybės

„Bandymuose dalyvavę kolegos iš Vokietijos tikrai labai atidžiai ir kritiškai vertina automobilius, tačiau jie buvo sužavėti šiuo modeliu, įvertinę jo bendrą paketą. Jis kompaktiškas, bet ganėtinai erdvus, kokybiškas, nuosaikiai įkainotas. Ne mažiau svarbu, kad viena įkrova gali nuvažiuoti šimtus kilometrų. Mums Lietuvoje tai mažiau aktualu, bet, tarkime, Vokietijoje, kur, norint pasiekti reikiamą tašką, gali tekti numinti ir 800 km, svarbu ir viena įkrova įveikiamas atstumas, ir galimybė greitai įsikrauti akumuliatorių. „Kia EV3“ tai ir suteikia“, – pastebėjimais dalijosi V. Milius.

Akumuliatorių įkrovimo sparta – vienas iš mažų ekonominės klasės elektromobilių Achilo kulnų.

Akumuliatorių įkrovimo sparta iš tikrųjų yra vienas iš mažų ekonominės klasės elektromobilių Achilo kulnų.

Dauguma gamintojų taupymo sumetimais nesuteikia itin spartaus įkrovimo galimybės ir neretai jų automobiliai viena įkrova neįveikia iki 300 km. Tokius modelius jie dažniausiai pozicionuoja kaip miesto elektromobilius, o dalies pirkėjų poreikiai gerokai didesni.

Kompaktiškas elektromobilis, kuris viena įkrova nurieda iki 600 km, o sparčiojo įkrovimo stotelėje energijos atsargas nuo 10 iki 80 proc. pasipildo per pusvalandį, atveria naujų galimybių. Tokį modelį jau galima rinktis kaip pagrindinį, o ne kaip antrą automobilį šeimoje.

Proveržio išvakarės?

Pastaraisiais metais Europos naujų automobilių rinka atrodo nuobodokai, nes madingiausių modelių sąrašo viršuje laikosi tie patys modeliai, tačiau situacija gali pasikeisti ne tik dėl gerėjančių elektromobilių technologijų, bet ir dėl įvedamų naujų ribojimų automobiliams su vidaus degimo varikliais ir jų apmokestinimo.

Tačiau V. Milius mano, kad bent jau Lietuvoje situacija dar nepasiekė piko.

„Kol kas galime džiaugtis gana didele pasirinkimo laisve. Neturime griežtų ribojimų ir labai didelių mokesčių automobiliams, varomiems benzinu ar dyzelinu, todėl jais galime naudotis ganėtinai laisvai. Jei norime, galime rinktis ir hibridus ar elektromobilius. Padėtis palaipsniui keisis, kada nors atsiras daugiau ribojimų, pavyzdžiui, į miestų centrines dalis galėsime įvažiuoti tik elektromobiliais, todėl tie, kuriems to reikės, kito pasirinkimo neturės. Tačiau iki tol dar yra laiko, o, regint elektromobilių tobulėjimo tempus, galima manyti, kad jų galimybės bus dar didesnės“, – svarstė automobilių ekspertas.

Anot „Electrifying.com“, būtent tokie modeliai kaip „Kia EV3“ gali būti viena lūžio priežasčių, nes jo gamintojai siūlo geras elektrinės pavaros technologijas ir tinkamą kainos, kokybės ir galimybių santykį.

Kaip rinka keisis iš tikrųjų, parodys laikas, bet priežasčių pokyčiams yra pakankamai ir jos susijusios ne tik su tokiais formalumais kaip vidaus degimo variklių ribojimas, bet ir su tuo, kad elektromobiliai ir toliau pastebimai tobulėja nebelįsdami giliau į pirkėjo kišenę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Dyzelis

Dyzelis portretas
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių