- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neseniai rašėme apie Gediminą Misevičių, kuris pusantrų metų važinėja elektromobiliu "Nissan Leaf" ir visą laiką stebėjo, kokius privalumus bei trūkumus turi tokio tipo transporto priemonė. Po šios publikacijos skaitytojai iškėlė ne vieną klausimą, ar išties elektromobilio eksploatacija pigesnė nei to, kuris turi vidaus degimo širdį.
Kodėl elektromobilis?
Žinodami, kad G.Misevičius kartu su elektromobiliu eksploatuoja ir kitą automobilį, vėl kreipėmės į jį, kad pabandytume atsakyti į jums kilusius klausimus.
Pirmiausia, mūsų pašnekovas pradėjo nuo istorijos, kaip apskritai kilo mintis sėsti į elektromobilį. "2015-ųjų rudenį atėjo noras pakeisti 2007 m. "Honda CR-V" (2.0 benzinas). Automobilis buvo naudojamas tik mūsų šeimoje ir buvo nuvažiavęs 177 tūkst. km. Jau antra honda buvo labai patikima (neplaniniam remontui per visus aštuonerius metus buvo išleista tik apie 200 eurų), tačiau taip tęstis negalėjo amžinai. Išbandyta buvo įvairių automobilių, ir po "Nissan X-Trail" bandymų tiesiog dėl įdomumo, kad elektrinis, pavažiavau ir su "Leaf". Elektromobilis paliko geriausią įspūdį iš visų testuotų automobilių", – prisiminė G.Misevičius.
Vis dėlto naujo automobilio kaina vyrui pasirodė neadekvati, vertinant automobilio dydį, todėl buvo pradėta ieškoti naudotų alternatyvų. Paieškos buvo vaisingos. G.Misevičius Latvijoje surado parduodamą 14 mėn. senumo "Nissan Leaf". Elektromobilis buvo nuvažiavęs tik 9 tūkst. km.
"Tai buvo Europos rinkai skirtas elektromobilis (dauguma į Lietuvą atkeliaujančių elektromobilių yra iš JAV). Buvo didžiulis pranašumas, nes žinojau, kad veiks navigacija ir telematika, automobilis buvo su galiojančia garantija, o pardavėjas – oficialus "Nissan" atstovas Latvijoje", – G.Misevičius pasakojo, kaip jo garaže atsirado "Nissan Leaf".
Išlaidų dienoraštis
Vos tik įsigijęs elektromobilį mūsų straipsnio herojus pradėjo vesti ir automobilio eksploatacijos išlaidų dienoraštį, o paklaustas "Kauno dienos" suskaičiavo, kokia gi būtų elektromobilio eksploatacijos kaina, jei jis būtų naudojamas vietoje "Honda CR-V".
"Skaičiavimams naudojau seną gerą TCO (angl. Total Cost of Ownership – visa eksploatacijos kaina) metodiką. Esmė susumuoti absoliučiai visas sąnaudas per tam tikrą laikotarpį, susijusias su automobilio eksploatacija pagal numatomą nuvažiuoti atstumą", – apie skaičiavimo metodiką pasakojo G.Misevičius. Taigi greta straipsnio pateikiame skaičiavimų lentelę, o su pačiu vairuotoju skiriame dėmesio kiekvienai eilutei.
Pirmoji eilutė – išlaidos degalams. "Nesirėmiau gamintojų duomenimis, nes visi žinome, kad jie visiškai neatitinka tikrovės. Realioms degalų sąnaudoms sužinoti kuo puikiausiai tinka internetinis puslapis spritmonitor.de arba, jei lyginamos esamo automobilio sąnaudos, – pagal realų sunaudojimą", – atkreipė dėmesį pašnekovas.
Brangiausia – nuvertėjimas
Įrašėme ir planinių techninių aptarnavimų paslaugas, kurių kainas 3–5 metams gali pateikti kiekvienas oficialus atstovas. Žinoma, reikia įvertinti ir tai, kad vieniems privaloma juos atlikti kasmet, o kitiems tik kas dvejus metus, vieniems kas 15 tūkst.–20 tūkst. km, kitiems kas 30 tūkst. km.
Draudimui išleidžiami pinigai taip pat labai svarbi transporto priemonės eksploatacijos dalis kaip ir prognozuojamos išlaidos remontui. "Pati didžiausia dalis – automobilio nusidėvėjimas. Rėmiausi prielaida, kad automobilis kasmet nuvertėja po 20 proc. – t.y. jei automobilio kaina 100 proc., po metų bus 80 proc., po dvejų – tik 64 proc., po trejų – 51,4 proc. Ši taisyklė veikia pakankamai gerai iki tol, kol automobiliui sukanka septyneri metai ir automobilio nuvertėjimas sumažėja", – sakė jis.
G.Misevičius taip pat pasiūlė pridėti ir automobilio statymo mieste kainą, jeigu jums tenka dažnai ieškoti trasnporto priemonei vietos ten, kur stovėjimas mokamas, o kalbant apie elektromobilį, dar reikia pridėti ir įkrovimo stotelės įrengimą, kad būtų galima greičiau įkrauti.
Išvada
Taigi, "Nissan Leaf" yra beveik du kartus brangesnis nei "Honda CR-V", tačiau jo bendros eksploatacijos sąnaudos per trejus metus yra mažesnės.
"Ir ne tik pigiau – "Leaf" turi daug pranašumų, lyginanat jį su "CR-V" mieste – septyneriais metais naujesnis, daugiau įvairios įrangos, galima taupyti laiką važiuojant A juostomis, nemokamas parkavimas ir kiti praėjusioje publikacijoje minėti pranašumai", – vardijo pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pradėtas statyti pirmasis elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas automagistralėje
Antradienį pradėtos elektromobiliams skirto įkrovimo parko statybos pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Anot bendrovės „Eldrive“ Lietuva vadovas Tomas Tamašauskas, įkrovimo parke galės kr...
-
Seimas svarstys naujus reikalavimus mopedų ir keturračių vairuotojams
Seimas rudens sesijoje ketina svarstyti įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą. ...
-
Mūšiai dėl pirkėjų: kas tapo čempionais pasaulyje ir Lietuvoje?1
Daugelyje šalių naudotų automobilių parduodama dešimtis kartų daugiau nei naujų. Šioje rinkoje pastebima aiški tendencija – nauji modeliai, kurie pasaulyje graibstomi šiandien, po keleto metų įsiveržia į naudot...
-
Tradicinis ralis „Aplink Lietuvą“ – kitoje Kauno vietoje: lenktynininkai sieks Prezidento taurės1
Tradicinis ralis „Aplink Lietuvą“ šiemet startuos kitoje, nei įprasta, Kauno vietoje – Rotušės aikštėje, bet prie Šv. arkangelo Mykolo bažnyčios. ...
-
Rekordininkai išvengė nemalonių išbandymų
„Sustoti vidury laukų – menkas džiaugsmas, bet mes to išvengėme“, – sakė Vitoldas Milius, kartu su bendražygiu Dainiumi Jaku pasiekęs naują važiavimo aplink Lietuvą elektromobiliu rekordą. ...
-
Degalų kainos Lietuvoje šią savaitę buvo stabilios, mažėjo Estijoje1
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje šią savaitę buvo stabilios, mažėjo Estijoje, o Latvijoje pigo tik dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Primena: nuo rugpjūčio už pravažiavimą Senamiesčiu teks susimokėti79
Siauras senamiesčio gatveles kelionėms trumpinti besirenkantys vairuotojai raginami susimąstyti ir šio įpročio atsisakyti. Priešingu atveju nuo rugpjūčio 1 d. už kiekvieną pravažiavimą Sumažintos taršos zonoje (STZ) teks susimo...
-
„Nissan“ pelnas per metus sunyko 73 procentais
Antra pagal dydį Japonijos automobilių gamintoja „Nissan Motor Co.“ savo finansinių metų, skaičiuojamų nuo balandžio, pirmąjį ketvirtį grynąjį pelną sumažino 73 proc., išaugus produkcijos pristatymo rinkai išlaidoms, ypa...
-
Vyriausybė: po eismo įvykio už remontui naudojamas naujas dalis nereikės primokėti1
Ministrų kabinetas trečiadienį užtikrino didesnę finansinę apsaugą eismo įvykyje nukentėjusių transporto priemonių savininkams. ...
-
„Toyota“ su Vokietijos partnere gamins ekologišką vandenilį Europos transportui
Japonijos „Toyota Tsusho“ pranešė per Europos padalinį kartu su Vokietijos pramoninių dujų tiekėja „Messer“ įsteigė bendrą įmonę Vokietijoje „SympH2ony“ žaliojo vandenilio gamybai ir tiekimui, įskaitant to...