- „Kauno diena“, sumin.lrv.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų.
Pagal iki šiol galiojusį reguliavimą visose gyvenvietėse esančiose geležinkelio pervažose, prie kurių nutiestas šaligatvis, turėjo būti įrengta perėja su garso ir šviesoforų signalizacija.
Įvertinus, kad faktinė situacija kiekvienoje geležinkelio pervažoje skiriasi, o traukinių važiavimo greitis per pervažas ir matomumas jose yra esminiai kriterijai, turintys įtakos eismo saugumui, naujose taisyklėse patikslinama, kad perėja su signalizacija turėtų būti įrengta, jeigu piko metu per valandą pervažą pereina daugiau kaip 100 pėsčiųjų.
Ši sąlyga taip pat galioja gyvenvietėse esančiose reguliuojamosiose pervažose, kai abipus geležinkelio kelio, kuriame įrengta pervaža, yra pėsčiųjų šaligatviai arba pėsčiųjų takai ir leistinas maksimalus traukinių greitis per pervažą didesnis kaip 40 km/val., o gyvenvietėse esančiose nereguliuojamosiose pervažose, kai abipus geležinkelio kelio yra pėsčiųjų šaligatviai arba pėsčiųjų takai ir leistinas maksimalus traukinių greitis per pervažą yra didesnis kaip 25 km/val.
Svarbus pakeitimas – patikslinta matomumo pervažose užtikrinimo sąlyga.
Kad eismas geležinkeliuose būtų saugesnis, taisyklėse numatyta papildomų inžinerinės saugos priemonių (pavyzdžiui, atitvarų arba labirintų įrengimas nereguliuojamosiose perėjose).
Kitas svarbus pakeitimas – patikslinta matomumo pervažose užtikrinimo sąlyga. Iki šiol buvo traktuojama, kad kelių transporto priemonės vairuotojas artėjantį traukinį privalo matyti 50 m ir didesniu atstumu nuo kraštinio bėgio, tačiau artėjant prie pervažos kelių transporto priemonės vairuotojui reikalavimas matyti artėjantį traukinį nebuvo apibrėžtas.
Dabar taisyklės reikalauja, kad vairuotojams artėjantis prie pervažos traukinys, nepaisant jo greičio, turi būti matomas ne mažesniu kaip 500 m atstumu nuo pervažos, o traukinio mašinistas turi matyti pervažos vidurį 1 200 m atstumu.
Be to, sutarus su Vidaus reikalų ministerija ir kitomis atsakingomis institucijomis, atsisakoma policijai nebūdingų funkcijų – dalyvauti kasmetėse pervažų apžiūrose, derinti pervažų sąrašą ir jų darbo laiką, naudojimo sąlygas, įrengimą, panaikinimą ar perkėlimą į kitą vietą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...