Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis

  • Teksto dydis:

Konkurso Lietuvos „Metų automobilis 2017“ dalyviai šeštadienį leido Šiaulių rajone, kur esančiame autodrome jų važiavimo savybes bandė rinkimų komisijos nariai.

Saugu ieškoti ribų

Vis daugiau įtakos renkantis naują automobilį turi jo dizainas, komplektuojama įranga, technologijos, galimybė prisijungti išmaniuosius įrenginius. Bet automobilis iš prigimties yra transporto priemonė ir kertinis dalykas vertinant naujus automobilius yra tai, kaip jie važiuoja.

Lapkričio pirmoje pusėje Lietuvos „Metų automobilis 2017“ konkurse dalyvavę visureigiai ir SUV klasės modeliai buvo tikrinami ant specialiai visureigių galimybėms išbandyti sukonstruotos platformos, o paskui bandomi Trakų žvyro karjere. Šįkart komisija surinko visus lengvuosius automobilius ir iškeliavo į Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromą. Ten komisija saugiai ieškojo automobilių važiavimo ribų, ant slidžių dangų tikrino jų pagalbines saugumo sistemas.

„Šiauliuose šiuo metu yra geriausias autodromas Lietuvoje. Joks kitas autodromas neturi tokios didelės erdvės. Taip pat čia yra ne tik slidžių dangų imitavimas, bet ir normali poros kilometrų ilgio lenktynių trasa“, - aiškino „Metų automobilio“ komisijos narys Valdas Valiukevičius.

„Toks autodromas su lenktynių trasa leidžia pamatyti, kaip automobiliai valdomi, kaip dirba jų pakaba. Čia galima saugiai važiuoti maksimaliu greičiu ieškant ribų, kad pajaustum automobilį. Dar vienas tokio masinio renginio privalumas – kad vienoje vietoje, vienoje trasoje galima lyginti konkurencingus automobilius juos keičiant vieną po kito. Šį kartą bandymų sąlygos buvo tobulai vienodos – viena trasa, vieni „Neste“ degalai, vienodos „Continental“ padangos“, - pridėjo komisijos narys.

Automobiliai suvienodėjo

Visą dieną Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromo trasoje zuję komisijos nariai pastebėjo, kad vis tik skirtumų tarp naujų automobilių reikia gerai paieškoti.

Dar vienas tokio masinio renginio privalumas – kad vienoje vietoje, vienoje trasoje galima lyginti konkurencingus automobilius juos keičiant vieną po kito. Šį kartą bandymų sąlygos buvo tobulai vienodos.

„Nauji automobiliai dabar važiuoja vienodai gerai. Tie laikai, kai, pavyzdžiui, korėjietiški automobiliai gerokai nusileido vokiškiems, jau praėjo. Nieko keisto, kad pirkėjai daugiausia kreipia dėmesį į tai, kas yra viduje,“ – įspūdžiais dalinosi komisijos narys Jurgis Paplaitis.

Nors visi automobiliai važiavo gerai, kai kurie važiavo geriau, arba tiesiog nustebino, kad važiavimo savybėmis pranoko lūkesčius. 15min žurnalistas Paulius Sviklas išskyrė „Alfa Romeo Giulia“, kuri, pasak jo, nors atrodo smagi keliuose, trasoje atsiskleidė dar labiau. Savo galimybėmis jį nustebino abu „Audi“ modeliai, o tarp miesto mažylių gerą įspūdį paliko „Citroen C3“. Laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės.“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas už gerą elgseną lenktynių trasoje gyrė kitą nedidelį miesto automobilį „Hyundai i20 Active“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių