- Domantė Slavinskaitė, LNK.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškino, kad dalis užsieniečių teorijos egzaminą išlaikė sukčiaudami. Jiems atsakymus pasakinėdavo jų vertėjai, todėl nuo sausio vertėjų į teorijos egzaminą atsivesti nebebus galima.
„Ne tik tiesiog pasakydavo, bet ir įterpdavo taip, kad ne iš pirmo žvilgsnio gali suprasti, kad tai yra ne tik atsakymo turinys, bet ir nuoroda, kuris atsakymas yra teisingas“, – šnekėjo „Regitros“ vyriausiasis specialistas Robertas Litvaitis.
Užsieniečiams „Regitros“ egzaminus laikyti padedantis vertėjas naują tvarką kritikuoja, sako, kad net ir tie, kurie supranta anglų kalbą, neretai egzamino neišlaiko, nes „Regitros“ vertimai neaiškūs.
„Vertimai yra padaryti labai prastai, ypač anglų kalba. Mano klientai, kuriems aš verčiu praktikos egzaminą, skundžiasi, kad ne iš pirmo karto gali išlaikyti“, – kalbėjo vertėjas Darius Navickas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vertėjas teigia, kad apie klaidas „Regitrą“ informavo.
„Aš pats apeiliavau tą vertimą, kad būtų padaryti kažkokie pokyčiai, bet jokio atsakymo dėl to nebuvo“, – teigė D. Navickas.
„Tokių nuogąstavimų reguliariai yra gaunama, bet laikome, kad jie yra nepagrįsti, nes verčia klausimus kvalifikuoti vertėjai“, – sakė „Regitros“ vyriausiasis specialistas.
Taip pat ir kalbinti užsieniečiai egzamino vertimu nesiskundžia.
„Mes Pakistane daug kur kalbame angliškai, todėl man tai ne problema, vertėjo man nereikia. Angliškai kalbuosi su draugais ir kolegomis“, – aiškino pašnekovas.
„Mano gimtoji kalba yra arabų, bet anglų kalbą išmokau prieš šešerius metus. Visi, kurie turi anglų kalbos pagrindus, egzaminą gali lengvai išlaikyti“, – pasakojo kitas pašnekovas.
„Negalvojau apie vertėją, nes moku anglų kalbą ir man buvo labai lengva“, – pabrėžė vyras.
Ne Europos Sąjungoje gautas vairuotojo pažymėjimas Lietuvoje galioja pusę metų, vėliau teises reikia perlaikyti Europos šalyje. Tačiau gauti europinį vairuotojo pažymėjimą galima ir greičiau, su studento statusu, tuomet ir pusmečio laukti nereikia. Tai reiškia, kad kaimyninėje šalyje sukčiautojai, išlaikę egzaminą su vertėjo pagalba, galės vairuoti ir Lietuvoje.
Galimai kažkokios schemos yra kuriamos, tačiau teisės aktų paskirtis yra atriboti nuo tokių galimybių.
„Galimai kažkokios schemos yra kuriamos, tačiau teisės aktų paskirtis yra atriboti nuo tokių galimybių“, – nurodė R. Litvaitis.
Lietuvoje sparčiai daugėja vairuotojais dirbančių trečiųjų šalių piliečių, jų įdarbinta daugiau kaip 70 tūkst. Į šį skaičių nepriskaičiuoti dirbantys pavežėjais. Anot „Bolt“ platformos, pavežėjų suskaičiuoti neįmanoma, bet priduria, kad turėtų būti apie 2 tūkst.
„Tai yra sektorius, kuris sparčiausiai augantis, jeigu lyginsime atvykstančių iš trečiųjų šalių piliečių skaičius. Per metus jame padaugėjo 35 proc. dirbančiųjų pagal darbo sutartis“, – tvirtino Užimtumo tarnybos atstovas Liudas Dapkus.
Dauguma šio sektoriaus darbuotojų – tolimųjų reisų vairuotojai.
„Kas antras tame sektoriuje dirbantis žmogus yra atvykęs iš Baltarusijos, antroje vietoje yra Ukraina, tačiau toliau darosi įdomu, nes pradeda ryškėti kitos kryptys, daugėja Centrinės Azijos šalys: Kazachstanas, Uzbekistanas, Kirgizija“, – nurodė L. Dapkus.
Šiemet daugėjo ir vairuotojų iš Afrikos.
„Užregistruoti 245 atvykę žmonės iš Zimbabvės, 60 žmonių iš Vietnamo, daugėja iš Indijos, jau yra apie pusantro tūkstančio iš Pakistano“, – kalbėjo L. Dapkus.
Dabar Lietuvoje tapti pavežėjais – užsieniečiams paprasta. Tačiau nuo kitų metų jų įsidarbinimo sąlygos bus apsunkintos.
„Įsigalioja nauji reikalavimai – ne tik europinis arba NATO šalyje išduotas vairuotojo pažymėjimas, bet asmuo privalo valstybei neturėti skolų, turi būti nepriekaištingos reputacijos“, – teigė Susisiekimo ministerijos vyriausioji specialistė Jurgita Keblienė.
Dalis „Regitroje“ kalbintų užsieniečių sakė, kad gavę lietuvišką vairuotojo pažymėjimą dabar dirbti vairuotojais neketina, bet tokios galimybės neatmeta.
„Noriu turėti dėl savęs, bet gal ateityje pravers ir darbui“, – šnekėjo pašnekovas.
„Gali būti, kad naudosiu ir verslui, dabar išlaikysiu B kategoriją, vėliau gal ir C, gal vieną dieną pažymėjimas pravers ir darbe“, – pasakojo vyras.
Rugsėjį sučiupti keturi sukčiauti padėję vertėjai, jų dėka nelegaliai išlaikyta per 30 egzaminų. Dalis užsieniečių jau buvo gavę vairuotojo pažymėjimus ir išvažiavę į gatves. Jų vairuotojų pažymėjimai anuliuoti. Tačiau tikslus skaičius, kiek užsieniečių vairuotojų pažymėjimus įgavo nelegaliai, nežinomas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių28
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau10
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...
-
Geriausių elektromobilių dešimtukas: ekspertų ir pirkėjų nuomonės – skirtingos9
Britų savaitraštis „Autocar“ sudarė 2024 m. geriausių elektromobilių dešimtuką. Jame kažkodėl nėra nė vieno Kinijos, tvindančios vis daugiau rinkų savo gaminiais, atstovo. ...