- Zinaida Paškevičienė, Skirmantas Pabedinksas, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo lapkričio 1 d. Lietuvos keliuose automobiliams leidžiama važinėti tik su žieminėmis ar dygliuotomis padangomis. Jei padangos naudojamos daugiau kaip penkerius metus, specialistai pataria pirkti naujas. Pardavėjai pastebi, kad vis daugiau vairuotojų domisi ne tik jų kaina, bet atkreipia dėmesį ir į eksploatacines savybes, saugumo charakteristikas.
Dauguma vairuotojų ištikimi lietuviškoms vairavimo taisyklėms, prisipažįsta, kad naujų padangų sukrunta ieškoti, kai žiema jau ant nosies.
Pasak specialistų, rudenį 50 procentų vairuotojų vis dėlto perka naujas, trečdalis – naudotas, tik 15 procentų ant varomųjų ratų deda naujas, o ant likusių – naudotas padangas. Esą daugiau dėmesio skiriama kainos ir kokybės santykiui, populiariausios – vidutinės klasės padangos.
„Galima sutaupyti renkantis padangas, bet labai neatsargiai pasirinkus netinkamą variantą galima ir „prataupyti“. [...] Sakykime, kas turi 15 [colių skersmens] ratlankius, jie vidutiniškai ryžtasi leisti apie 800 litų už komplektą padangų. 16 [colių skersmens] ratlankius turintys vairuotojai – iki 1200 litų“, – pasakoja IĮ „Egzotika“ padalinio vadovas Aivaras Valentinavičius.
Pasak padangų pardavėjų, mažiau važinėjantys vairuotojai jomis apsirūpina iš anksto ir perka brangesnes, o iškritus pirmajam sniegui pasipila pigesnių padangų pirkėjai.
„[Panevėžyje žmonės] renkasi ne pačias brangiausias padangas. [...] Tikrai jos šiandieną nepabrangę ir pigesnės negu praėjusi sezoną. O kokybė? Jau dešimt metų dirbu šiame versle ir, jei anksčiau būdavo ir nekokybiškų keletas padangų, tai dabar metai mes nesusiduriame su tuo“, – tikina UAB „Melga“ filialo vadovas Rolandas Šiaučiūnas.
Apgultis ir pas padangų montuotojus. Šiomis dienomis norinčiųjų jas pasikeisti padaugėjo tris–keturis kartus. Esą vairuotojai prašo patikrinti ir protektoriaus gylį, jis žiemą turi būti ne mažesnis negu 3 milimetrų .
Pasak specialistų, jei per žiemą nuvažiuojama iki 10 tūkstančių kilometrų, naujų žieminių padangų komplekto, kainuojančio apie tūkstantį litų, turėtų užtekti 3 metams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių28
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...