- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egzaminą jį išlaiko iš pirmo karto. Ir tai yra žemiausias procentas, koks kada nors buvo, tačiau kodėl, priežasčių įvardyti niekas negali, pasakojama LNK reportaže.
Renatai tai – jau viena paskutinių vairavimo pamokų prieš mokyklinį egzaminą. Vis dėlto 47-erių metų moteris įsitikinusi, kad gerai vairuoti ji dar neišmoko. Reikia daugiau praktikos, todėl teks pirkti papildomų pamokų.
„Dėl kelio ženklų viskas lyg ir aišku, bet kai važiuoji, realybėje yra viskas kitaip, sutrinki, nes tų ženklų daug. Per pirmas pamokas iš viso jų nemačiau, tarsi jų net nebūtų buvę, nes įtampa. Dabar jau imi ir ženklus pastebėti, bet tų pamokų papildomų tikrai reikia“, – kalbėjo vairavimo mokyklos mokinė Renata.
Nors „Regitroje“ vairavimo egzamino moteris dar nelaikė, ji jau dabar nusiteikusi pesimistiškai.
„Manau, kad „Regitroje“ tikrai nepavyks išlaikyti egzamino iš pirmo karto. Jaudulys daro savo“, – nuogąstavo Renata.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Šiuo metu teorijos egzaminą „Regitroje“ iš pirmo karto išlaiko kiek daugiau nei 40 proc. žmonių. Tačiau neretai būsimiems vairuotojams jį tenka laikyti ir dešimtis kartų.
Dabar jau imi ir ženklus pastebėti, bet tų pamokų papildomų tikrai reikia. Manau, kad „Regitroje“ tikrai nepavyks išlaikyti egzamino iš pirmo karto.
„Kažkada buvo rekordas – 36 kartai. Nežinau, ar jį kas nors sugebėjo „pagerinti“, – teigė „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Nors „Regitros“ atstovai tikina, kad visi teorijos klausimai yra gerai suformuluoti ir logiški, su tuo sutinka ne visi.
„Labai daug klausimų buvo nelogiškų. Tave įspraudžia į tokius rėmus, kurie prieštarauja logikai, nes realiose situacijose žmonės taip nesielgia“, – savo nuomonę išsakė vairavimo mokyklos mokinys Dominykas.
Problemų kyla ne tik dėl teorijos egzamino. Kasmet mažėja iš pirmo karto išlaikančiųjų ir vairavimo egzaminą. Dabar tai pavyksta vos kas penktam.
„Dabar apskritai per šiuos tris mėnesius iš pirmo karto išlaikė 21 proc. Galiu pasakyti, kad per „Regitros“ istoriją tai – žemiausias procentas, kokį kada nors esame turėję“, – kalbėjo S. Šuminas.
Priežasties, kodėl pastaruoju metu vis daugiau būsimų vairuotojų „Regitros“ vairavimo egzaminą išlaiko tik iš antro, trečio, o neretai ir iš dešimto karto, niekas pasakyti negali. Tik – spėjimai.
„Gal daugelis nueina laikyti egzamino psichologiškai nepasiruošę. Jei žmogus gerai vairuoja, pasitiki savimi, tai jam jaudulys nepakiša kojos. Įprastai išlaiko iš pirmo karto“, – teigė vienos mokyklos vairavimo instruktorius Sigitas Pudžemys.
„Stengiamės motyvuoti, sudominti, bet yra dalis tiesiog tokių, kurie per visas vairavimo pamokas ir lieka nemotyvuoti“, – teigė kitas vairavimo instruktorius Artūras Panavas.
Instruktoriai tikina, kad tai, kaip pavyks išlaikyti egzaminą, priklauso nuo paties žmogaus pastangų. Pasak jų, motyvacijos iš tikrųjų išmokti vairuoti daugiau turi vyresni, o jaunimas dažniausiai ateina, nes tėvai liepia. Todėl ir mokytis nelabai nori.
„Vieni ateina ir sako, kad jam reikia vairuotojo pažymėjimo. Sakau, reikia mokytis, tada ir įgysi. Jeigu bus toks požiūris, kad tik dėl pažymėjimo ateini, neišmoksi vairuoti“, – komentavo S. Pudžemys.
Nors iš pirmo karto neišlaikantys egzamino neretai kaltina aukštus „Regitros“ reikalavimus, instruktoriai tam nepritaria.
„Manau, reikalavimai nėra per aukšti, todėl, kad transporto daugėja, eismas intensyvėja. Ir tokie reikalavimai, kurie buvo prieš, tarkim, dešimt metų, dabar jau neatitinka šiuolaikinio eismo sąlygų“, – svarstė A. Panavas.
Manau, reikalavimai nėra per aukšti, todėl, kad transporto daugėja, eismas intensyvėja.
„Vertinimas, manu, turėtų būti griežtas. Neturėtume nuleisti tos kartelės dėl saugumo kelyje – juk avarijų nemažėja“, – sakė S. Pudžemys.
Net ir vairavimo mokyklose daug kam nepasiseka išlaikyti vairavimo egzamino iš pirmo karto.
„Kiti išlaiko tik iš antro, trečio, būna, ir iš penkto karto“, – konstatavo S. Pudžemys.
Lietuvoje minimalus praktiniam vairavimo mokymui skiriamas laikas yra 30 akademinių valandų. Visgi instruktoriai tikina, kad tiek beveik niekada neužtenka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...