A.Putramentas susidomėjo autobusų parku

Bendrovės "Saulės dovanos" generalinis direktorius Alfridas Putramentas Vilniaus valdžiai pateikė siūlymą – iškeldinti "Vilniaus autobusų" bazę į jo sklypą Pupinėje. Dabartinis autobusų bazės sklypas šalia Verkų regioninio parko būtų parduotas.

Nustebino verslininko dosnumas

Savo viziją A.Putramentas vakar pristatė vicemerui Romui Adomavičiui. Savivaldybei siūloma parduoti dabar prestižinėje vietoje esančios bazės 10 ha sklypą, už gautas lėšas pirkti trigubai pigesnį žemės lopinį iš "Saulės dovanų" ir jame pastatydinti naują modernią autobusų parko bazę.

Esą savivaldybei tekainuotų sklypas ir bazės statyba. Inžinerinius tinklus savomis lėšomis atvestų paties A.Putramento vadovaujama įmonė ir dar keletas kitų, susibūrusių į konsorciumą. Tinklų projekto vertė siekia 14 mln. litų. Kad pasiūlymas atrodytų dar labiau viliojantis, A.Putramentas pridūrė pasirūpinsiąs, kad savivaldybei nė cento nekainuotų bazės techninio projekto rengimas. Kodėl parūpo parduoti savivaldybei dalį savo žemės, verslininkas A.Putramentas dienraščiui pakomentuoti atsisakė.

Siūlymas sudomino vicemerą

Daugiau informacijos suteikė vicemeras R.Adomavičius, kuriam verslininko siūlymas pasirodė vertas dėmesio. Esą jau seniai svarstyta iškeldinti "Vilniaus autobusus" už miesto. Mat šiuo metu gyvenamųjų namų apsuptyje stovintis parkas kliūva gyventojams, nes kelia milžinišką taršą ir triukšmą, o kasryt iš bazės išriedantys dešimtys autobusų padidina mieste transporto grūstis.

Be to, dalies teritorijos parkas ir taip neteks dėl naujos Šiaurinės gatvės statybos darbų. Esą gatvei teks paaukoti plotą, kuriame dabar telpa apie 100 autobusų, arba trečdalį viso parko.

"Tik klausimas, ar mes pajėgūs tai padaryti, ar rasime būdų, kaip finansuoti iškėlimą? Galėtume parduoti dabartinę 10 ha teritoriją su pastatais, Pupinėje įsigyti modernią autobusų parko bazę su nauja įranga už "ačiū" ir, tikiuosi, dar liktų pinigų. Preliminariai mums siūlė, kad žemė kainuotų 3 kartus pigiau už dabar turimą sklypą. Verkių gatvėje prašoma 60 tūkst. litų už arą, o Pupinėje – už 18 tūkst. litų su visais inžineriniais tinklais. Be abejo, reikia pagalvoti, apskaičiuoti, ar verta šiandien, kai kritusios kainos, parduoti savivaldybės turtą. Bet iš pirmo žvilgsnio siūlymas viliojantis", – komentavo R.Adomavičius.

Kraustytis į Pupinę nenori

Savivaldybės bendrovės "Vilniaus autobusai" generalinis direktorius Gintaras Nakutis pats siūlo miesto valdžiai turimą teritoriją parduoti, tačiau pinigus investuoti ne į vieno, o į keturių atskirų bazių statybą.

"Šiandien, kai bazė sukoncentruota vienoje vietoje, mes priversti tušti rytais išvažiuoti į miesto pakraščius paimti keleivių ir iš ten vakarais taip pat tušti grįžti į bazę. Neekonomiška. Dar 2005 m. skaičiuota, kad sutaupytume apie 5 proc. visų išlaidų, jeigu skirtingose miesto dalyse ar net už jo pastatytume keturias bazes. Vieną jų arba centrinę bazę, kur vyktų autobusų remonto darbai, būtų galima pastatyti ir Pupinėje, nėra didelio skirtumo, bet ten iškelti visą parką būtų nelogiška. Tada mes iš ten į kitą miesto galą turėtume važiuoti tušti", – verslininko siūlymą kritikavo G.Nakutis.

Jam pritarė ir buvęs Vilniaus meras, dabartinis savivaldybės opozicijos lyderis Juozas Imbrasas. Esą iškėlus autobusų parką į Pupinę, susidarytų dar prastesnė padėtis nei dabar.

"Autobusai tušti važiuotų dar didesnį atstumą nei šiandien. Suprantu tuos valdžios argumentus, kad pardavus brangesnį sklypą galima pigiau pasistatyti naują bazę, bet kas po to? Neekonomiška ir transporto grūsčių padaugėtų. Įsivaizduokite, kaip Liepkalnio gatvė atrodys, kai į ją iš viso miesto suvažiuos autobusai", – įspėjo J.Imbrasas.

Kas privatizuos auksinį sklypą?

Buvusio mero visuomeninis padėjėjas Remigijus Žemaitaitis įtaria, kad dabartinė valdžia, planuodama iškeldinti "Vilniaus autobusus", siekia pasisavinti prestižinę teritoriją šalia vaizdingo Verkių regioninio parko.

"Kam per krizę parduoti žemės sklypą, kai žemės vertė prie regioninio Verkių parko nukrito beveik 50 proc.? Praėjus krizei sklypas kainuos tiek pat kiek ankščiau, kai vieno aro kaina siekė apie 150 tūkst. litų. Tikrai ne 60 tūkst., nes 60–80 tūkst. litų kainavo aras žemės Perkūnkiemio rajone. Čia interesas vienas: valdančiąją koaliciją šiandien sudaro žmonės, atėję iš nekilnojamojo turto verslo, manau, jie siekia per krizę pusvelčiui supirkti šituos žemės sklypus", – įtarimais dalijosi R.Žemaitaitis.

Politiko nuomone, siūlymas iškeldinti į Pupinę "Vilniaus autobusų" bazę naudingas ir pačiam A.Putramentui. Šis siūlo valdžiai pigiai perpirkti dalį jo žemės, nes nukritus nekilnojamojo turto kainoms ir sklypų paklausai, tai vienintelis būdas, kaip susigrąžinti investuotus pinigus ir atiduoti paskolas bankams.

Be to, greta bazei numatytos teritorijos "Saulės dovanos" planuoja kitas didžiules statybas. Šalia jų atsiradęs autobusų parkas tik pakeltų turimos žemės vertę. Mat iš bendrovei priklausančios 40 ha teritorijos apie ketvirtadalį planuojama paskirti nemenkam gyvenamajam kvartalui. Šiuo metu keičiama 100 sklypų po 10 arų žemės paskirtis į gyvenamąją, o netrukus prasidės ir detaliojo planavimo bei statybos darbai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kreditorius

Kreditorius portretas
tegul šiknius ir aferistas pirma įvykdo teismo sprendimus ir grąžina priteistas skolas.

alskdj

alskdj portretas
As tai nesuprantu, kaip to Putramento, praeityje prasiskolinusio (ir nezinau, ar grazinusio) milijonus, apskritai dar kas nors klauso? Ir dar vadina jo pasiulymus "vertais demesio" :)
VISI KOMENTARAI 2

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių