- Šarūnas Černiauskas, www.DELFI.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie 70 proc. vilniečių, dabar važinėjančių mikroautobusais, po pertvarkos persės į savivaldybės transportą, prognozuoja sostinės savivaldybės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) generalinis direktorius Gintaras Nakutis. Būtent su didesniu keleiviu skaičiumi siejamos VVT nuostolingumo sumažinimo viltys. O kol kas skaičiai nedžiugina: pelningai veikia tik 9 iš 96 Vilniaus viešojo transporto maršrutų, ra6o naujien7 portalas delfi.lt.
Nuostolingiausiuose maršrutuose kiekvienas nuvažiuotas kilometras miestui kainuoja po daugiau nei 6 Lt, tačiau padėtį tikimasi pakeisti įgyvendinus viešojo transporto reformą.
Sulaukė 400 vilniečių kreipimųsi
G. Nakutis teigė, esą nemaža dalis vilniečių be reikalo nuogąstauja dėl liepą startuosiančios viešojo transporto reformos. Anot jo, sostinės gyventojai dažnai disponuoja ne visa informacija arba ją interpretuoja neteisingai.
„Žmonės labai tiksliai negali susisikaičiuoti (kelionės trukmės po reformos – red.), kadangi yra tiktai maršrutai, bet nėra tvarkaraščių. Šiuo metu gali susiplanuoti tiktai maršruto trasą. (...) Dabar vertinami iš keleivių gauti pasiūlymai, jie yra apibendrinami, į juos yra atsižvelgiama. Kai bus žinomas tikslus kiekviename maršrute autobusų skaičius, rida, talpa, bus sudaryti tvarkaraščiai. Tie tvarkaraščiai turėtų būti sudaryti už poros savaičių. Tada bus galima keleiviams susidėlioti ir pasižiūrėti, kas išeina. (...) Aš įsivaizduoju, kad žmonės nežino arba neįsivaizduoja, kaip tas transportas bus organizuotas. Jiems atrodo viskas galbūt baisiau negu iš tikrųjų yra“, - ramino VVT vadovas.
Pasak jo, sostinės gyventojai aktyviai dalyvauja pasirengime pertvarkai. Dėl būsimųjų viešojo transporto maršrutų, grafikų ir kitų niuansų jau sulaukta apie 400 vilniečių pasiūlymų.
„Greituosiuose maršrutuose niekas kardinaliai nesikeičia. Bet dėl pagrindinių maršrutų – kai kur gal daugiau autobusų reikės paleisti arba galbūt trasas kitaip nukreipti. Ir yra nemažai pasiūlymų dėl privežimo maršrutų, kur gali dirbti mažos talpos autobusai“, - sostinės gyventojų pasiūlymus nupasakojo G. Nakutis.
VVT vadovas prognozuoja, jog nuo liepos apie 70 proc. mikroautobusais lig šiol važinėjusių vilniečių persės į autobusus ar troleibusus.
„Žinoma, mes negalvojame, kad visi keleiviai persės (į viešąjį transportą – red.). Didžioji dauguma – galbūt. Kad apie 70 proc. – turėtų. Taip prognozuojame. Kiti važiuos su savo lengvaisiais automobiliais. Bet vis tiek bendros pajamos sistemoje didėtų bendroje sumoje, taip prognozuojame, apie 15-20 mln. Lt“, - skaičiavo G. Nakutis.
Didžiausias nuostolis – „studentiškuose“ maršrutuose
G. Nakučio teigimu, greitųjų maršrutų įvedimas ir kitos permainos turėtų gerokai sumažinti bendrus viešojo transporto sistemos nuostolius, kurie pernai sudarė apie 42 mln. Lt. Tiesa, pirmiausiai VVT orientuojasi į taupymą ir išlaidų mažinimą – taip prie planuojamo 15-20 mln. Lt pajamų augimo tikimasi pridėti apie 10 mln. Lt mažesnes sąnaudas.
„Jeigu padaugėja keleivių, ko mes tikimės, reiškia, didėja pajamos. Išlaidas mes prognozuojame šiais metais, palyginti su praėjusiais, mažinti bent 10 mln. Lt. Gal pavyks ir daugiau. Tada pelningų maršrutų turėtų atsirasti daugiau“, - prognozavo VVT vadovas.
„Kad būtų visi maršrutai pelningi, taip nebus“, - pridūrė jis.
Vilniaus savivaldybė prognozuoja, kad pertvarka leis beveik perpus sumažinti dotacijų iš miesto biudžeto poreikį. Pernai tam reikėjo 42 mln. Lt, šiemet tikimasi išsiversti su 22 mln. litų.
Sostinės savivaldybė pateikė viešojo transporto maršrutų finansinę statistiką už 2012 metus. Skaičiai nedžiugina: pelningai veikia tik 9 iš 96 maršrutų. Nors kelionės savikaina troleibusams kiek mažesnė, nei autobusams, visi troleibusų maršruai be išimties dirba nuostolingai. Daugiausiai „minuso“ pernai sukaupė 2 maršrutas „Saulėtekis – Stotis“: jo nuostolingumas siekė net 1,5 mln. Lt. Antroje vietoje – kitas „studentiškas“ maršrutas. 19 maršruto troleibusai „Pašilaičiai – Saulėtekis“ miestui pernai „uždirbo“ beveik 1,47 mln. Lt nuostolių.
Iš viso 22 troleibusų maršrutai pernai sukaupė nuostolių už daugiau nei 18,43 mln. Lt.
Anot G. Nakučio, tiksli data, kada miestas apskritai atsisakys troleibusų, dar nenustatyta. „Norint, kad jų nebeliktų, turi atsirasti kažkas, kas galėtų pervežti tuos pačius keleivius“, - sakė VVT vadovas.
Tuo tarpu autobusų maršrutuose esama ir pelningų. Geriausius rodiklius demonstruoja 31 maršrutas „Naujoji Vilnia – Stotis“. Jis pernai uždirbo daugiau kaip 1,81 mln. Lt pelno. Kitų aštuonių pelningų maršrutų rodikliai ne tokie įspūdingi. Antras pagal pelningumą – 24 maršrutas „Fabijoniškės – Žemieji Paneriai“, pernai uždirbęs beveik 417 tūkst. Lt.
Vis dėlto visi 74 autobusų maršrutai kartu sudėjus patyrė 23,51 mln. Lt nuostolių. Nuostolingiausias – 26 maršrutas „Santariškės – Stotis“, pernai miestui kainavęs daugiau nei 1,25 mln. Lt.
Pagal nuostolius vienam kelionės kilometrui neabejotinai pirmauja sostinės senamiesčio autobusai, 88 ir 89 maršrutai. Kiekvienas jų nuovažiuotas kilometras pernai VVT kūrė po daugiau nei 6 Lt nuostolio. Tačiau VVT šių maršrutų atsisakyti neketina.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Poderskis įvertino kalbas jungti Vilnių su Kaunu Nerimi
Vidaus vandens kelių direkcijai užsiminus apie galimybę Vilnių su Kaunu sujungti Neries upe, aplinkos ministras Povilas Poderskis teigia, kad šis direkcijos siūlymas yra „stipriai nepamatuotas“. ...
-
Vilnius perėmė Europos žaliosios sostinės titulą
Trečiadienį Vilnius oficialiai tapo 2025 metų Europos žaliąja sostine. Kaip praneša Vilniaus miesto savivaldybė, iškilmingos ceremonijos metu šis titulas perimtas iš Valensijos. ...
-
Vilniaus rajone atnaujinamas kompostavimo dėžių dalinimas
Ketvirtadienį atnaujinamas nemokamų kompostavimo dėžių dalinimas Vilniaus rajono gyventojams, praneša savivaldybė. ...
-
„airBaltic“ didins reisų skaičių tarp Vilniaus ir Amsterdamo
Oro bendrovė „airBaltic“ nuo kovo pabaigos pabaigos dvigubins skrydžių tarp Vilniaus oro uosto ir Amsterdamo skaičių, pranešė Lietuvos oro uostai. ...
-
Birutis: turi būti išsklaidyti insignijų atradimą temdantys šešėliai
Kultūros ministras Šarūnas Birutis teigia, kad turi būti išsklaidyti insignijų atradimą Vilniaus arkikatedros požemyje temdantys šešėliai, o tokie tyrimai turi būti atliekami ne privačia, bet valstybės iniciatyva. ...
-
Sostinės Karaliaus Mindaugo tiltą papuošė Ukrainos ir Lietuvos vėliavos
Ukrainoje tęsiantis Rusijos kariniams veiksmams, trečiadienį Vilniuje ant Karaliaus Mindaugo tilto dalis ukrainiečių paminėjo Vienybės dieną. ...
-
Po šalį apskriejusio fotobūdelės skandalo – pirmoji poros reakcija: nesiruošiame pasiduoti
Prieš savaitę Lietuvą apskriejo erotinis skandalas, kuris, kaip tikėtina, įvyko Vilniaus naktiniame klube „Bardakas“. Pagrindiniais skandalo veikėjais tapo įsimylėjėlių pora, kuri šiuo metu sulaukia itin daug dėmesio. Social...
-
Po užmojo branginti šią paslaugą – kritika: nesupranta, kodėl turės mokėti dvigubai
Vilniaus valdžia užsimojo branginti keliones viešuoju transportu. Bilietų kainos augtų kone dvigubai, o metinis bilietas kainuotų net 480 Eur. Vilniečiai nesupranta, kodėl staiga turi mokėti dvigubai. Autobusai vėluoja, kelionės ilgos ir nepat...
-
Vilnius kviečia švęsti savo 702-ąjį gimtadienį
Šeštadienio (sausio 25-osios) vidurdienį, pasitinkant miesto gimtadienį, Rotušės aikštėje tradiciškai vyks Vilniaus vėliavų pakėlimo ceremonija. Vilniečiai ir miesto svečiai kviečiami į iškilmingą renginį ...
-
Paskata judėti link tvaresnės ateities: Vilnius tapo šių metų Europos žaliąja sostine1
Šiuolaikinio meno centre trečiadienį surengtoje iškilmingoje ceremonijoje titulą iš Valensijos perėmęs Vilnius oficialiai tapo 2025-ųjų Europos žaliąją sostine. ...